Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

anika_en_spirit

Hoi Manon,

Wat heb je dat toch prachtig omschreven. Je hebt je ups en je downs gehad met je eerste nestje, maar al met al kun je denk ik terug kijken op 2 pracht nestjes. Alle jongen, of ze nou meteen zelf gingen eten, of je nou met ze moest worstelen om de pap naar binnen te krijen of dat je ze moest helpen om uit het eitje te komen, zijn allemaal prachtige kleuter valkjes geworden. Nu alleen nog een warm huisje voor Ariel & een gezond pootje voor Angel & dan is alles op zijn pootjes terrecht gekomen.  :)
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


amazingleeuwtje

Hoi Manon,

Ik heb even lekker de tijd genomen om weer eens in jou dagboekje te lezen, pik er af en toe eentje uit ;)...

Mooi omschreven terugblik Manon, herken veel in wat jij gelukkig nu achter je hebt, voor Ariel komt vast en zeker een lief huisje..

Hoop dat jou leeg nest syndroom snel plaats mag maken voor nieuwe eitjes syndroom met Sari en Sjimmie ;)

Liefs Sylvia

Roxy

Hoi Manon,

Ook hier veel bij te lezen :).
Wat een mooie terugblik, je kan terugkijken op een geslaagde eerste keer, ondanks je onzekerheid heb je het super gedaan.
Jammer dat Ariel nog geen nieuw huisje heeft gevonden, maar ik weet zeker dat hij het wel gauw vind.

Groetjes Roxy

Peggy

Hoi manon,

wat heb je toch een prachtige update geschreven, zo duidelijk,zo gevoelig en zo mooi. Echt mooi gedaan.
Je hebt het allemaal zo mooi verwoord, over hoe prachtig het allemaal is , hoeveel je ervan geleerd hebt maar ook de zorgen die je af en toe had en nu dan ook het gemis.Je weet dat het goed is maar dan nog..de kooi is wel leeg.Maar ik vind dat je het geweldig super hebt gedaan en ik ben ontzettend blij voor je dat je toch mooie valkjes op stok hebt gekregen en dat je verschillende baasjes heel erg blij hebt gemaakt.

Wat super dat Jael nu ook bijna haar B diploma heeft. Hier gaat het ook ongeveer zo.. De weg naar A duurt wat langer maar als ze dat op een gegeven moment hebben dan hebben ze gemiddeld gezien dan, ook snel B en C.
Melle weet nog niet of hij ook C wil gaan halen maar dat komt omdat hij zijn zwemleraar volgens mij te streng vindt  ;)  Ik vind het prima,wat ie ook kiest.Hij zwemt hartstikke goed dus als hij er na B klaar mee is,vind ik het goed  :D
Hij wil graag leren surfen  :D
Melle zit ook in gr 3 en hij begon met het woordje; Ik en toen Mik , Maan en deze week volgens mij Roos.

Leuk hè dat ze nu leren schrijven ?

Sterkte en beterschap voor Angel en ik hoop dat je gauw een lief baasje vindt voor Ariel, succes daarmee meis en bedankt voor je mooie terugblik  :-*

Liefs Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

*Manon*

Hoi hoi,

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes  :-*

Met Angel gaat het goed, ik zie alleen verschil in kleur... in het begin waren ze allebei grijs... Angel en Ariel, maar nu wordt Angel bruiner van kleur.... hoe kan dat  ???

Zijn wondje geneest mooi, vanavond is het korstje eraf gevallen.. hij woog vanavond 82 gram.

Ariel woog 76 gram en die komt maar niet hoger in gewicht... ik heb hem bijgepapt vanavond... ongeveer 6 ml heb ik er in gekregen en hij woog na de pap 80 gram.
Dit ga ik elke avond weer doen, ondanks dat hij het niet leuk vindt, maar hij komt op deze manier niet aan in gewicht, hij blijft keurig op gewicht, dus hij eet wel, maar hij komt niet aan en dat vind ik niet goed. Op deze manier mag hij niet verhuizen.... hij moet eerst zwaarder wegen.
Ook geef ik Ariel nu de AB druppels... dit mocht ik preventief geven aan al mijn valkjes, maar dat vond ik niet nodig, maar omdat Ariel op een niet zo lekker gewicht zit voor zijn leeftijd, ben ik veel te bang dat hij veel te weinig weerstand heeft en ook wat onder de leden gaat krijgen... ik vind één patientje wel genoeg  ;)

Verder gaat hier alles zijn gangetje, zag vanmiddag dat Billie een serenade hield voor Bibi, maar die was daar niet van gediend en pikte Billie keihard op zijn kop...
Ik heb sinds kort een bakje pellets in de kooi hangen in de voliere.... eerst had ik de pellets door het voer gemengd en daar werd behoorlijk in gegeten... ik heb het ook wel een beetje gepusht, door een dag later ipv smorgens, smiddags nieuw voer te geven... als ze dan honger hadden en de zaadjes waren bijna allemaal gepeld, dan moesten ze wel pellets eten...  ;D

Nu heb ik een bakje apart hangen voor wie behoefte heeft.... Billie vindt het lekker, de rest weet ik nog niet...

Groetjes!!

Dierenfreackske

Hoi Manon,

Fijn dat de valkjes het ook goed doen, fijn ook dat Angel goed geneest met het wondje, en het korstje er af is gevallen he.

Zijn jouw kleine valkjes al bijna allemaal verhuisd??
Wat gaaf he. Fijn dat ze een lief huisje hebben ook

Fijn dat de valkjes de pellets goed eten ook
hihi grtjs. Ann




*Yvon

Hoi hoi

Zo,hier ook weer even bijgelezen.  :)
Fijn dat het wondje aan het genezen is van Angel.  :)
Het verkleuren gebeurd wel vaker volgens mij.  ;)
Misschien dat dat te maken heeft met het licht.  ::)
Blijft Ariel op hetzelfde gewicht zonder pappen ?
Als hij goed eet en op hetzelfde gewicht blijft zou ik geen papje meer geven.  ;)
Niet alle valkjes zijn zwaargewichten en naar mate ze ouder worden komen ze vaak wel aan in gewicht of ze blijven slanke valkjes.  :)

Gelukkig gaat verders alles zo lekker z'n gangetje.  :D

Groetjessssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Manon*

Citaat van: *Yvon op 19 september 2009, 10:32:26
Hoi hoi

Zo,hier ook weer even bijgelezen.  :)
Fijn dat het wondje aan het genezen is van Angel.  :)
Het verkleuren gebeurd wel vaker volgens mij.  ;)
Misschien dat dat te maken heeft met het licht.  ::)
Blijft Ariel op hetzelfde gewicht zonder pappen ?
Als hij goed eet en op hetzelfde gewicht blijft zou ik geen papje meer geven.  ;)
Niet alle valkjes zijn zwaargewichten en naar mate ze ouder worden komen ze vaak wel aan in gewicht of ze blijven slanke valkjes.  :)

Gelukkig gaat verders alles zo lekker z'n gangetje.  :D

Groetjessssss Yvon



Hoi Yvon,

dank je wel voor het meedenken... ja dat kleurverschil vind ik een beetje raar eigenlijk, want ze zitten in dezelfde kooi  ;)

Ariel blijft op een gewicht van 74-76 hangen... als ik hem niet bij pap.... stel dat ie gaat verhuizen, door de stress wat minder gaat eten, dan komt ie wel op een heel eng gewicht vind ik, daarom zou ik hem liever op een wat zwaarder gewicht hebben, zodat ie wat reserves heeft of is dat toch niet zo'n heel goed plan?

Groetjes Manon

Jacky

Ik had al het idee dat Angel een bruinige gloed over zich had.  :D Wat grappig.

Kan het niet komen door de AB? Het is wel op natuurlijke basis, maar misschien dat het dat effect kan hebben?

Fijn dat het korstje nu er af is. Goed teken dat het goed geneest nu.

Groetjes Jacky

*Yvon

Citaat van: *Manon* op 19 september 2009, 12:13:19
Citaat van: *Yvon op 19 september 2009, 10:32:26
Hoi hoi

Zo,hier ook weer even bijgelezen.  :)
Fijn dat het wondje aan het genezen is van Angel.  :)
Het verkleuren gebeurd wel vaker volgens mij.  ;)
Misschien dat dat te maken heeft met het licht.  ::)
Blijft Ariel op hetzelfde gewicht zonder pappen ?
Als hij goed eet en op hetzelfde gewicht blijft zou ik geen papje meer geven.  ;)
Niet alle valkjes zijn zwaargewichten en naar mate ze ouder worden komen ze vaak wel aan in gewicht of ze blijven slanke valkjes.  :)

Gelukkig gaat verders alles zo lekker z'n gangetje.  :D

Groetjessssss Yvon



Hoi Yvon,

Ariel blijft op een gewicht van 74-76 hangen... als ik hem niet bij pap.... stel dat ie gaat verhuizen, door de stress wat minder gaat eten, dan komt ie wel op een heel eng gewicht vind ik, daarom zou ik hem liever op een wat zwaarder gewicht hebben, zodat ie wat reserves heeft of is dat toch niet zo'n heel goed plan?

Groetjes Manon

Ikzelf zou stoppen met pappen en dan kijken wat het gewicht doet.
Het kan gewoon wezen dat hij niet zwaarder wordt maar wel op gewicht blijft.
Dat is dan toch een teken dat hij helemaal zelfstandig eet.  :)
Het dwingen van pap geven is volgens mij alleen een nadelig iets als je hem tam wilt houden.
Blijft hij rond de 75gr. is dat ook een goed gewicht,niet zwaar maar wel goed.
Onze Quinto kwam ook hier met maar 74gr. en is ook zo gebleven.  ;)

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Roxy

Hoi Manon,

Wat fijn dat het pootje van Angel al beter gaat.
Ik hoop dat Ariel ook snel zelfstandig gaat eten.

Groetjes Roxy

sabine

Hoi Manon,

Ik ben weer bij met lezen  :D
Wat fijn dat het wat beter gaat met het pootje van Angel.
Hopelijk gaat Ariel ook snel goed zelfstadig eten.

Groetjes Sabine

*Manon*

21 september 2009, 20:31:57 #2383 Last Edit: 21 september 2009, 20:37:54 by *Manon*
Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties...

het gaat goed met de twee lieverdjes... ze knuffelen er wat af... wat is dat toch superlief om te zien  :-*

Inderdaad heeft Angel een bruine waas over zijn verenpakje, ik dacht eerst dat het ook van de AB kwam, maar dat kan niet, want dit had hij al voordat hij de AB kreeg  ::)

Ariel blijft op 76 gram zitten en hij blijft op dat gewicht zonder dat ik hem bij hoef te pappen... ik laat het zo, ook al is ie niet helemaal zo zwaar als ik graag zou willen, hij doet het verder prima.

Met Angel gaat het ook goed, het lijkt mooi te genezen allemaal, ik wil het aankijken tot aan het weekend... ben ik tevreden, dan mag hij verhuizen naar zijn vriendjes  :D

Dan nu de fotootjes......


Links Ariel, rechts Angel






Angel







Aandoenlijk hé... zien jullie het verschil van kleur... heel raar hoor, want toen ze jonger waren, kon ik ze bijna niet uit elkaar houden, ze hadden toen nog dezelfde kleur...


Hahaaaaaa I'm Billie.... Billie the Kid met mijn mooie gele kop  ;)


Tara, Tibeau en Bibi


Jindi


Jindi en Jipp




Jindi


Jipp




Jipp met pa en moe....






Ariel






Rode beentje van Angel afgelopen week...






En dan moet er even weer worden geknuffeld....






Kimm

ach wat een lief stel is dat zeg :-*
lekker knuffelen, mooi hoor.
verder hele mooie foto;s manon!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010