Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Jacky

Citaat van: *Manon* op 14 september 2009, 20:12:41

Ik denk dat ik morgen maar een ritje Hellendoorn eraan waag... hopelijk kan ze me meer zeggen want ik vind dit niet leuk meer... niet voor Angel en niet voor Jacky die op hem wacht  :-\
Natuurlijk weet ik ook wel dat ik er niks aan doen kan, maar ik wil wel weten wat het is en de acties die ik doe ook baat hebben, heb nog steeds het gevoel een beetje in het wilde weg te handelen.... afwachten is het advies, maar het voelt niet echt goed  :-\

wordt vervolgd.....

Hoi Manon.

Voor mij hoef je het niet niet leuk te vinden  ;) Ik kan wel wachten als het moet. Alles voor het welzijn van Angel. Ik pieker me alleen de hele dag suf wat het kan zijn.

Enige wat ik kan bedenken dat hij allergies reageert op de Biotex.... Of het moet lijken wat wondroos is bij mensen, de huid die ontstoken is. Misschien een schimmel door vermindere weerstand van de huid?

Hopenlijk weet je snel wat hem mankeerd. De uk...

Groetjes Jacky

Inderdaad lijkt het me, alleen al voor jouw gemoedsrust verstandig om naar de VA in Hellendoorn te gaan. Dan kan zij het rustig bekijken.

Kimm

hoi manon,

als ik je niet meer spreek, sterkte en succes vanavond ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

amazingleeuwtje

Hoi Manon,

Hoop dat je vandaag wat meer gaat weten waarom Angel der veertjes plukt...

Dierenfreackske

Hoi , heel veel succes met de uitslag over het veertjes plukken, grtjs. Ann

anika_en_spirit

hoi hoi,

Hè, nog steeds geen verbetering, wat naar nou weer!
Hopelijk kan de VA je vanmiddag vertellen wat het nou is & er wat tegen geven, zodat het snel weer beter gaat met het pootje van de lieverd!

Gelukkig gaat het met de rest goed, op wat schommelende gewichtjes na.. Dit komt vast allemaal snel goed als ze eenmaal gewent zijn aan het ''volwassenen-menu.''

& dan lees ik nog dat Billie vandaag gaat verhuizen. Spannend joh! Veel plezier vanmiddag & succes met afscheid nemen van je lieverd  :-*

Ook succes bij de VA vanmiddag! Hopelijk komt alles snel goed.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

*Manon*

Hoi hoi!!

Ja ik moet vanmiddag om 16.00 uur bij de Vogelarts in Hellendoorn zijn.
Toch gaat het vandaag beter met Angel, heel raar... gistermiddag woog hij 80 gram, gisteravond woog hij 74 gram... vanmorgen woog hij 72 gram, tussen de middag woog hij weer 80 gram.

Hij zit in ieder geval weer gezellig op de stok en dat wou die gisteren dus niet... en vandaag wel dus dat is een goed teken... ook de roodheid is minder dan gisteren, maar zijn veertjes zitten er nu weer mooi overheen, maar er zitten wel oranje puntjes op de plekken waar sommige veertjes dus zaten... en dat lijkt me toch nie goed...

Ik ben benieuwd wat Dokter Kamp zegt vanmiddag... vind het ook best wel spannend en ben eigenlijk ontzettend zenuwachtig.

Jacky en haar man zijn net weggegaan met Billie, vanmiddag zat Billie nog te kroelen met broer/zus Noa, ik denk een afscheidsknuffel....
Toch wel een raar gevoel, nu weet ik ook hoe het voelt als er een valkje zover is dat ie mag verhuizen... hij krijgt het goed en dat is erg fijn!

Het jongste valkje wat als eerste verhuist... wat een kanjer toch... hij liet zich van de beste kant zien.... maar tis echt een lieverdje en ik ben blij dat ik hem kan volgen op het forum..

Jacky en Remco, nogmaals heel veel plezier van deze knapzak, ik hoop dat het andere knapzakje ook snel jullie kant zal opgaan, dat zou betekenen dat het goed gaat met Angeltje  :D

hopelijk krijg ik vanmiddag goed nieuws te horen van mevrouw Kamp!

Groetjes Manon

Sjet

Ohh  Manon  de  eerste  is dus  vanmiddag verhuisd ?
poe  zal best een hele stap voor je zijn   dat je  ze van  klein naar groot hebt zien worden en dan is er ineens  een afscheid  maar,,,  heel fijn dat je hem   lekker kunt blijven volgen op het Forum  meis  en   Succes met  Angel vanmiddag  bij de  V.A. ben benieuwd wat ze er van zegt ..
lieve  groetjes  Je Moeder      Georgette

Jacky

Ik ben veilig thuis gekomen!!!

En ik zit nu heel schattig te wezen bij mijn nieuwe maatje in de kooi.

Dankjewel Manon, voor het vertrouwen in ons.

Hopenlijk heb je goed nieuws gekregen van de VA.

Groetjes Jacky

*Manon*

ahhh schatje, gelukkig zit ie parmantig in zijn kooi.

Bij de VA was het goed, hij heeft anti biotica gekregen op natuurlijke basis.

Vanavond kom ik even een uitgebreid verslagje doen...

Groetjes Manon

Marian

Hoi Manon,

Zo, ik ben weer bijgelezen :)
Wat een zorgen kun je toch hebben om die kleine drummeltjes waar we ze gek op zijn.
Gelukkig lees ik dat het iets beter met Angel gaat en ze nu AB heeft gekregen. Hopelijk geeft dat je weer wat rust.
Ach en Billie verhuist, lijkt me wel vreemd hoor, echt iets waar je aan zal moeten wennen :-\
Gelukkig kun je hem hier op het forum volgen :D
Ik ben nog benieuwd naar je uitgebreide verslag, wat de VA denkt waar het plukken vandaan komt.
Ik hoop dat Angel gauw helemaal opknapt!

Fijne avond, groetjes Marian

*Manon*

Hoi hoi,

Vanmiddag bij de Vogelarts... ze heeft Angel zijn oogjes bekeken, naar zijn hartje geluisterd, zijn pootje bekeken.... zijn veertjes onder de vleugel bekeken.... en Angel vond het allemaal goed.
Ze was hardstikke aardig en nam overal de tijd voor, praatte lief met Angel die niet één keer wegvloog... hoe ze dat voor elkaar gekregen heeft.....  ::)

Het pootje, een stukje verder op het elleboogje zeg maar waren ontstoken en een stukje vleugel was beschadigd.... dit laatste wist ik door dat er vorige week paniek uitbrak...  :-\

De huid onder de vleugels zat er volgens haar niet abnormaal raar uit, alleen had hij er wat aan geplukt en dat doet ie omdat het goed moet zijn.... als zijn verenpakje niet goed is, gaat ie net zo lang plukken tot het wel goed is...

Voor het pootje en het stukje beschadiging van de vleugel heb ik dus AB gekregen.. wat ik 2x per dag 3 druppels in zijn bekje mag doen... deze AB is een natuurlijke antibioticum en heet: colloïdaal Zilver en hier heb ik ook zalf van gekregen die ik 3x per dag mag aanbrengen op de wondjes.
Het werkt van binnenuit, zal wat langer duren voor het weg is, maar tast het maagdarmkanaal niet aan en ook de goede cellen niet en dat spreekt me wel aan.
hij krijgt hier ook wat meer weerstand van en eigenlijk mag ik dit voor elk valkje gebruiken die wat extra weerstand kan gebruiken, maar mijn valkjes zijn verder allemaal gezond dus dat is niet nodig.

Nog geen tijd om te verhuizen voor Angel, hij moet ook eerst weer wat op gewicht komen, maar gelukkig geen enge dingen gehoord vanmiddag, dus ik ging met een heel opgelucht gevoel weer weg.

Ook heb ik biologisch parkietenvoer mee gekregen, voor degenen die hier belang bij hebben kunnen op de volgende site kijken: www.parrotparadise.eu

Ik ga snel eens even de boekje bijlezen... oja, nog een leuk nieuwtje... Jael mag morgenmiddag  proefzwemmen.... dat wordt dus weer een middagje zwembad, maar wel voor een goed doel... gelukkig heeft ze hier maar 6 lessen over gedaan... even wat anders dan anderhalf jaar over zwemdiploma A.... hopelijk gaat het lukken morgen  ;D ;D

Liefs Manon

Sjet

nou  heel fijn  dat  het  toch   niks ernstigs is met Angel
ik hoop dat de druppels en de zalf  snel gaan helpen  dan kan zij  ook  snel naar haar  vriendinnetje .
oh  wat leuk  Jael proefzwemmen ?  ik vroeg haar Zaterdag al  hoe gaat het met het zwemmen ??  toen zei ze ' ik mag  volgende keer afzwemmen toen dacht ik al...  dat zal dan wel eerst proef zijn   nou   een dikke knufff  voor    Jael  voor Oma  succes meiske  .  en jij Manon succes met  de A.B  voor Angel   komt allemaal wel goed .

Liefs  Je Moeder  .

Jacky

Wat heerlijk om te horen dat het allemaal goed komt met Angel. En fijn dat de AB gewoon goed is voor het valkje en geen nadelen heeft.

Angel neemt de tijd maar om goed op krachten te komen. De schat.
Wil je hem straks nog wel missen?  ;)

Billie zit nu al ruim 10 minuten te bunkeren op de voerbak met zaadjes, gemengt met wat broodkruim en eivoer. Daarvoor zat hij te bedelen bij Lucky, die hem stomverbaasd aankeek  ;D 
Dat gaat dus helemaal goed hier  ;D

Groetjes Jacky

♪ Marlies

Hoi Manon, ;D

Wel alles gevolgd, maar niet gereageerd. ::)

Gelukkig komt het weer goed met Angel.
Klinkt heel logisch, dat zo'n beestje blijft rommelen in z'n verenpakje omdat het niet goed zit.
Gelukkig heb je nu de middelen om het weer goed te krijgen. :D

Wat goed van Jael dat ze al mag proefzwemmen. :D :D

Groetjesssssssss ;)

Ps, alles oké met Jindi ?

Kimm

hoi manon,

nou dat is erg fijn nieuws! zij is aardig he?
het voer wat jij hebt meegegeven, dat geef ik mijn valkjes ook. ik meng dit met de teurlings en ze vinden het heerlijk!!
ook nog gezond.
succes met de ab en het gaat helemaal goedkomen met angel!
goed hoor van jael :D  :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010