Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Kimm

hey manon,

ik kan niet slapen :-\  :-\
dus dan maar ff forummen.
had je geen badpak aangetrokken ;D
succes meid met het badderen en ik hoop dat het gaat helpen de komende dagen.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Hoi hoi!!

Bedankt voor alle lieve berichtjes.. doet me erg goed  :-*

Het pootje van Angel zie ik nog niet echt verbeteren... misschien wil ik te snel verbetering zien... Ik merk wel dat hij zijn pootje wat meer intrekt als ie op de stok zit.... dus hij heeft er wel last van lijkt me, maar ja.. ik heb gisteren ook op dat bultje gedrukt in de hoop dat ik het pus wat er evt in zit, eruit kon drukken...

Ik heb hem gisteren drie keer in het sodawater gehad, zit me nog even te bedenken wat nu het beste bakje hier voor is... ik had een vierkant laag bakje, maar meneer is zo beweegelijk dat hij helemaal nat was...nou dat is één keer niet erg misschien, maar als je hem 3 x per dag in het soda water houdt, dan is hij de hele dag bezig om weer op te drogen... hij kan zijn energie beter sparen voor iets beters... het genezen van het pootje bijvoorbeeld  ;)

Nu zet ik hem in een groot voerbakje... maar ook daar wil ie steeds weer uitklimmen... een bord is te glad, moet mijn gedachten maar even erover laten gaan.

Ik heb zalf Arniflor van VSM, op geheel natuurlijke basis... dit is zalf tegen vallen en stoten... dit gaat zwelling tegen en dit strijk ik over zijn pootje vanaf het ringetje tot boven in zijn heup, want tot daar is het pootje rood.
Het pootje is wel dikker dan het andere pootje, maar het ringetje zit er nog niet strak om heen... ook is het pootje mooi rozig van kleur... dus tot nu toe geen paniek!
Ik hoop dat ik het met soda snel kan verhelpen, ik vind dit zo zielig!!  :-\ :-\

Met de andere jongen gaat het goed... vandaag ga ik het eens zonder trosgierst proberen... afgelopen week heb ik gemerkt als de trosgierst bijna op was... ze dan savonds lichter waren dan met trosgierst in de kooi.... aankomen is mooi, maar liever niet alleen van de trosgierst hé...

Ik zal morgen nog wat fotootjes maken...

Jipp was 4 dagen achtereen op het gewicht van 84 gram... niet om over naar huis te schrijven, maar hij blijft wel stabiel.. ik heb hem daarom gisteravond bij Jindi in de kooi gedaan.... Jindi was erg nieuwschierig en wou gezellig bij hem zitten, maar daar was Jipp nog niet zo van gediend... even later zaten ze toch naast elkaar op de stok  ;D
Uiteraard blijf ik Jipp elke dag even wegen, zodat ik merk zodra hij afvalt....

Zo, nu ga ik even douchen, koffertje voor Jael klaarmaken, die gaat bij oma slapen  :D straks naar de kapper, direct daarna Jael van school halen en doorrijden naar Oma.

Fijne dag!!

*Manon*

Yes! Yes! Yes! Yes!
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Het gaat goed met de gewichten van de jongen  :D

Ariel woog gisteravond 80 gram  :D :D :D
Angel woog gisteravond 82 gram
Miko/Anik: 82 gram
Jipp: 90 gram  ;D
Noa/Bram: 82 gram
Boellie/Billie: 82 gram

Ik ben echt geweldig blij....het was met sommigen even spannend, wel / niet eten...

Boellie was het kleinste en jongste donsje, leek ook wat achter te lopen, maar op het moment dat ik heb bij zijn broers en/of zussen zette... ging hij gewoon mee eten alsof het de gewoonste zaak van de wereld was en of hij nooit anders gedaan had... zelfs toen hij pa en ma voorbij zag komen vliegen wou broer/zus Noa nog even lekker gaan bedelen.... maar Billie gaf geen kik  ;)

Jipp gaat als een speer... zit als enigste op 90 gram, hij eet nu ook gewoon zaadjes voor grote parkieten. In de aparte kooi waar de andere jongen zitten heb ik nog steeds grasparkietenzaad in, maar dat wordt vandaag vervangen voor ook grote parkietenzaadjes.
Als ze dat eten... en op gewicht blijven, kan ik ze ook met een gerust hart laten gaan en dat zal vast niet lang meer duren  :D

Jipp vind het overigens heel gezellig bij Jindi in de kooi en Jindi vindt het ook leuk... ze zijn nog niet de beste maatjes, maar zitten elkaar duidelijk niet in de weg!

Noa/Brammetje is een erg rustig valkje, ook hij of zij begint riedeltjes te fluiten.... Billie hoor ik nie meer fluiten  ::) Hij is druk met eten  :P

Miko / Anik is een pittig ding... zo hulpeloos als hij was, liep ook wat achter in het begin... was erg rustig toen hij nog in het blok zat... krijgt nu al meer praatjes nu hij ouder wordt... hij laat zich duidelijk niet op de kop zitten  ;) al met al is hij echt een schatje.... hij is één van de enigsten die gewillig op de weegschaal gaat staan en blijft zitten... heel fijn is dat  ;)

Ja en dan Angel/Abeltje.... ik heb erg met hem te doen... Ik kan nog niet echt verbetering zien, maar toen ik vanmorgen bij de kooi kwam, zaten ze allemaal op de grond rond te scharrelen óók Angel en dat deed ie gistermorgen niet... toen zaten alle valkjes ook op de grond, alleen Angel zat op de stok. Hij lijkt er minder pijn aan te hebben, want hij trekt het pootje niet meer zo op... maar zie niet dat viezigheid uit het wondje komt... vandaag nogmaals intensief mee bezig gaan. Mocht het na het weekend niet beter zijn, ga ik naar de DA en wil ik toch AB voor hem.. hoe lang moet ik hem hier mee plagen als het niet minder lijkt te worden met de verzorging die hij nu krijgt....
Moeilijk moeilijk, maar we hebben nog twee dagen te gaan e die ga ik positief tegemoet... Het pootje lijkt niet meer op te zwellen, maar neemt ook niks af in dikte  ;) zijn pootje ziet er nog mooi rozig uit en dat is belangrijk  ;D

Ariel, het enigste knapzakje die nog niet gereserveerd is.... en hij is zo lief.... nu ik hem met rust laat door hem niet meer te hoeven pappen... krijgt hij weer vertrouwen in me, dat ik ook wel lief kan zijn en lekker met hem kroel.. ipv altijd dat geworstel... maar jeminee wat kneep ik m op sommige momenten toen hij de pap weigerde en ook niet zelf at.... gelukkig weegt hij nu 80 gram en daar ben ik echt zo blij mee  :D
Ik hoop dat ook deze lieve schat snel een huisje gaat krijgen waar hij mag wonen.

Fijn weekend!!

Dierenfreackske

Hoi Manon, wat fijn dat Jipp zo goed eet en al 90 gr. weegt, en is ook een goed teken dat Angel ook met de andere valkjes op de grond zat te scharrelen he! Is al minder pijnlijk waarschijnlijk dan, hopelijk wordt het snel helemaal goed, ik denk dat hje wel na 2 dagen behandelen, goede resultaten zal zien, ik hoop het toch alvast! Gelukkig eet ze wel en speelt ze met de andere valkjes, is een heel goed teken hoor! Grtjs en prettig weekend

Hermien

Tja, iets dat moet rijpen kost soms tijd. Maar wij willen dat natuurlijk veel sneller zien gebeuren. Je schrijft dat het pootje tot aan de heup rood ziet....., dan zou ik toch denken aan een fikse ontsteking. Dan is het inderdaad raadzaam om niet al te lang het rijpproces af te wachten, maar gewoon de VA weer te bellen. Misschien moet het wondje even open gemaakt worden....
Nou ja, ik denk ook maar wat in het wilde weg mee, maar vind het zó zielig als een valkje pijn heeft. Ik duim voor snelle genezing, meid!

Sterkte en ik blijf het hier wel even volgen.

Knuf van mij en mijn 'Vliegtuig'.

:-*  :-*  :-*  :-*

Jacky

Hoi Manon,

Is het pootje nu tot de heup rood? Of is dat al afgenomen? Als het nog zondagavond nog rood is tot daar, zou ik toch even naar een VA gaan of in ieder geval de AB ophalen.

Je zou met een stift of dergelijke een streepje kunnen zetten tot waar het rood is. Zo kun je zien als de roodheid verergert of juist minder wordt. Ook zou je met een touwtje de omtrek van de poot kunnen meten. Markeer het op het touwtje en controleer het zo, of de zwelling erger wordt of minder.
Zo heb je "tastbaar" bewijs, dat het beter of slechter gaat en hoef je niet te twijfelen of je het graag wilt zien  ;) Dat ken ik maar al te goed hoor.  ;)

Wat goed dat de gewichten zo goed gaan! Super! En Billie die al mooi zelfstandig eet en geen kik naar zijn ouders geeft. Wow  ;D

Nou hopen dat het pootje van Angel snel verbeterd en we de ukkies snel mogen ophalen.  :-X ;) Ook goed voor Lucky, die zich verveeld nu Peter weer weg is en ons gaat plagen  ::) ;D 

*Yvon

Hoi hoi

Wat fijn dat de kleintjes nu goed op gewicht blijven.  :D
Geen gepap meer dus.  ;)
Binnenkort gaat het afscheid nemen beginnen en kunnen ze 1 voor 1 gaan verhuizen.
Dan wordt het weer wennen aan de rust.  ;) :D

Heel veel beterschap met het pootje van Angel !!  :-*

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

sabine

Hoi Manon,

Wat vervelend van het pootje van Angel.
Ik duim voor jullie dat het snel goed komt!
Wel fijn dat de jongen het verder goed doen.

Groetjes Sabine

*Manon*

Hoi hoi!!

Het gaat goed met het wondje van Angel, nu is het overgeslagen naar het bovenbeentje en onder de vleugels... wat het is... het is erg rood!
Onder de vleugels zitten veertjes, die tot op een ml zijn afgekauwd en het lijken wel haartjes, zo uit elkaar gefriemeld zijn ze...

Gisteravond heb ik Angel onder de douche gedaan, daarna heb ik hem heerlijk bij me genomen om op te drogen... hij vond het wel gezellig en begon toch ook met mijn rits te spelen... dus helemaal lamlendig is ie niet   ;)

Vanmorgen zag ik niet echt verbetering.. alle valkjes zaten op de grond, angel zat op de stok... het lijkt net of hij de veertjes onder de vleugels eraf kauwt, die zijn namelijk ongeveer een ml groot en het ziet er erg rommelig uit. 

Vanmorgen direct twee vogelartsen gebeld voor advies, Broerdijk kliniek in Nijmegen heb ik als eerste aan de lijn gehad... hij zei me even af te wachten... Het verenkleed van Angel lijkt hem wat onrustig zei hij me en dat moet de tijd hebben om te herstellen... ik moest het een week aankijken.

Na hem heb ik Vogelarts Kamp gebeld in Hellendoorn... na mijn verhaal gedaan te hebben, zei ze me dat een valkparkiet zorgt dat zijn veren er goed uitzien... omdat het in hun genen ligt, bij gevaar weg te vliegen... het kan zijn dat hij daarom probeert de veren eruit te plukken.
Ook van haar moet ik het aankijken, maar geen week.... vandaag en morgen!
Mocht ik morgen geen verbetering zien, kan ik morgenavond bij haar terecht in de praktijk.

Ik moest van beide vogelartsen stoppen met weken in soda als het wondje mooi dicht is.

Verder woog hij gisteravond 74 gram, maar ook Ariel woog weer 74 gram dus ik weet niet waar dit weg komt.... misschien ander voer dat ze daar niet aan kunnen wennen, het lijken wel kieskauwers te zijn...
Vanmorgen zette ik Angel op de voerbak en hij begon driftig te eten... dus dat is echt positief   Toen ik net thuiskwam van mijn werk, zat hij ook onderin op de grond te spelen met een stokje van de trosgierst...

Wel heeft hij continu zijn kuif plat op zijn kop... hij is wat rustiger, maar gaat toch met de anderen mee... alleen in een wat gematigt tempo.. ik wacht af!

Kimm

hoi manon,

wat een gedoe he.. :-\
ik hoop dat het beter gaat nu je niet meer gaat baden.
ook hoop ik voor jou natuurlijk dat je morgen niet naar hellendoorn hoeft.
dit geeft je toch allemaal weer zorgen he.
ik duim voor je hoor en voor lieve angel.

liefs kim  :-*

☺ Pita ☺

Hoi manon hopenlijk gaat het beter met je valkje ik zal duimen voor je :D

Kaatje

Hoi Manon,

Kom ook weer even in jouw boekje neuzen  ;)

Jeetje, ik kan me voorstellen dat je je flink zorgen hebt gemaakt en nog steeds niet gerust bent natuurlijk nu het naar zijn boven beentje en vleugel lijkt te gaan.

Ik duim dat je morgen echt verbetering ziet en anders ben ik heel erg benieuwd naar wat de VA zegt. Hopelijk is Angel snel weer beter.

Wat een schitterende nestjes heb je gehad zeg, echt plaatjes  :-*  :-*

Liefs, Karin

Caroline

Grrrh, wat balen dat het nog steeds niet goed gaat met Angel, ik vind het allemaal maar vreemd hoor een valkje van 6-7 weken wat zijn veertjes plukt .... ik hoorde het nog niet eerder.

Hopelijk wordt het snel verbeterd .... desnoods zou je nog een keer kunnen badderen met hem in Biotex .... mijn Rocky, een 4 jarig lutinootje plukt zichzelf ook een beetje, na een Biotex badje is het plukken altijd wat minder.

Knuffeltje voor Angel.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Ik heb eens eerder een valkje gehad... Zaura, die was ook iets van 8 weken en die plukte haar borstje kaal....

Ik weet niet wat dit is... Hij is de hele dag aan het poetsen... hij zat de hele dag op de grond te scharrelen... als ik hem dan bij de voerbak zette ging hij eten, maar even later als ik dan weer ging kijken zat ie toch weer op de grond... hij zit niet sippig op de grond, hij poetst en poetst en poetst.... en pikt een beetje zaadjes...

Ik zit me suf te piekeren wat dit nu kan zijn, maar ik weet het niet... ik zal morgen een foto proberen te maken van die rare afgekauwde veertjes onder zijn vleugel... ook op de huid van zijn pootje waar een veertje zat, zit nu een oranje achtig puntje....

Ik durf eigenlijk niet met biotex te badderen even, ook omdat beide vogelartsen me dat nu even afgeraden hebben...

Ik denk dat ik morgen maar een ritje Hellendoorn eraan waag... hopelijk kan ze me meer zeggen want ik vind dit niet leuk meer... niet voor Angel en niet voor Jacky die op hem wacht  :-\
Natuurlijk weet ik ook wel dat ik er niks aan doen kan, maar ik wil wel weten wat het is en de acties die ik doe ook baat hebben, heb nog steeds het gevoel een beetje in het wilde weg te handelen.... afwachten is het advies, maar het voelt niet echt goed  :-\

wordt vervolgd.....

Kimm

hey manon,

als het niet goed voeld, morgen inderdaad maar even naar hellendoorn. dan ben je daarna weer gerustgesteld. lijkt mij een strak plan.
sterkte hoor,

liefs kim