Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Jacky

Hoi Manon,

Dankjewel voor het berichtje in mijn dagboek.

Wat mooi verwoordt!

Geef de valkjes een kroeltje van me. Vooal mijn moppies Angel en Billie.

Groetjes Jacky

*Manon*

Graag gedaan Jacky en ik ben blij dat jullie zo blij zijn met de uitgezochte valkjes!  ;D

Hoi hoi allemaal,

Hadden Hans en ik het er vanmiddag over dat de valkjes nog niet werden geplukt... hebben Jael en ik ze vanavond uit het blok om ze even lekker te kroelen.... zie ik ineens bij Abeltje, nu Angel en Ariel dat ze kale koppies hebben achterop hun hoofd!

Ik heb Tibeau en Tara even in de gaten gehouden... zitten ze elkaar weer te kroelen en ook aan die kuifveren te plukken bij elkaar.... wie het doet weet ik niet, maar ze zaten gezellig met z'n tweetjes weer in het blok te koekeloeren.... het blok is weg, ze mogen nog twee dagen in de kooi blijven en dan gaan ze lekker de voliere weer in.... Tara gaat ook de rui in nu, dus het is mooi geweest voor nu.

Gelukkig plukken ze bij zazcha en zaura (nog) niet, dus dat is handig, ik vind kaalgeplukte valkjes wel zo erg om te zien en ik vind het ook enorm zielig!!

Zo straks... zaten Jael en ik op de bank bij de valkjes, toen we ineens gefladder hoorden komen uit het blok... Brammetje die voortaan Noa gaat heten, deed even vliegoefeningen en op eens zagen wij zijn koppie voor het uitvlieggat steken.... hij is maar weer terug gegaan.... spannend hoor, het begin van het ontdekken is er  ;)

Sally

Hoi Manon,


Wat een schatjes weer allemaal, mooie foto's!
Ah, wat ben ik nu blij dat jij meer dan 2 uurs van me vandaan woont.
Het begint hier weer serieus te kriebelen als ik al die schattige kopjes zie. :P

Wat leuk dat Brammetje vliegoefeningen aan het doen was in het blok.
Spannend wanneer ze gaan uitvliegen.


Groetjes!

*Manon*

Citaat van: Sally op 17 augustus 2009, 21:26:04

Spannend wanneer ze gaan uitvliegen.


Groetjes!


Dat hebben ze mij nog niet verteld Sally  :P :P ;D nee ik plaag je maar.... ik verwacht toch wel deze week eigenlijk.... de grootsten zijn morgen 4 weken dus dan kan je het elk moment wel verwachten dacht ik zo, alhoewel Brammetje dus donderdag pas 4 weken is en nu al naar buiten begint te kijken...

2 uur rijden  ::) ::)....  :P :P Ariel is nog te reserveren hoor  ;)

Sally

Citaat van: *Manon* op 17 augustus 2009, 21:30:52
Citaat van: Sally op 17 augustus 2009, 21:26:04

Spannend wanneer ze gaan uitvliegen.


Groetjes!


Dat hebben ze mij nog niet verteld Sally :P :P ;D nee ik plaag je maar.... ik verwacht toch wel deze week eigenlijk.... de grootsten zijn morgen 4 weken dus dan kan je het elk moment wel verwachten dacht ik zo, alhoewel Brammetje dus donderdag pas 4 weken is en nu al naar buiten begint te kijken...

2 uur rijden ::) ::).... :P :P Ariel is nog te reserveren hoor ;)




Njaaa. ;D
Ik had dan meer aan Anikje gedacht.
Maargoed is die al gereserveerd dan :p

*Manon*

Yep die is al gereserveerd... Maar ariel doet er niet aan onder hoor....  :P :P

Sally

ja, ik vind ze gewoon allemaal schattig.
Praat me nu niks aan Manon.. Het mag hier thuis toch niet. :P

*Manon*

Citaat van: Sally op 17 augustus 2009, 22:11:30
ja, ik vind ze gewoon allemaal schattig.
Praat me nu niks aan Manon.. Het mag hier thuis toch niet. :P


Ik zeg niks  :-X :-X :-X

Sally

Citaat van: *Manon* op 17 augustus 2009, 22:15:08
Citaat van: Sally op 17 augustus 2009, 22:11:30
ja, ik vind ze gewoon allemaal schattig.
Praat me nu niks aan Manon.. Het mag hier thuis toch niet. :P


Ik zeg niks :-X :-X :-X


;D ;D ;D

Jacky

Hoi Manon,

Wat jammer dat ze toch beginnen te plukken nu. De jongen van Tibeau en Tara zitten nu dus niet meer in het broedhok? Of begrijp ik het nu ff verkeerd :)

Wat spannend dat Noah al komt koekeloeren. Echt een wijsneusje dus   ;D

Groetjes Jacky

*Manon*

Citaat van: Jacky op 17 augustus 2009, 22:47:01
Hoi Manon,

Wat jammer dat ze toch beginnen te plukken nu. De jongen van Tibeau en Tara zitten nu dus niet meer in het broedhok? Of begrijp ik het nu ff verkeerd :)

Wat spannend dat Noah al komt koekeloeren. Echt een wijsneusje dus   ;D

Groetjes Jacky


Angel en Ariel zitten nu voorgoed bij Zazcha en Zaura in het blok, maar dat zal vast niet meer lang duren voor ze uitvliegen, het is nu een beetje een volle boel daar, gelukkig heb ik bij dit koppel het horizontale blok neergehangen, dus ze hebben nog iets meer ruimte dan in het verticale blok van Tara en Tibeau, maar die zitten nu inderdaad zonder blok en de jongen liggen allemaal bij de Z-tjes  ;)

Lang leve het tweede koppel  :-*

Jacky

Dat is inderdaad handig om een back-up koppel te hebben ja:)

Hopenlijk vliegen ze snel uit en kunnen ze lekker leren spelen en eten. Lijkt me zo'n leuke fase om als kweker mee te mogen maken. Je hebt toch meer interactie van zo'n ukkie.

Hoe houden Tara en tibeau zich nu, nu ze zonder jongen zitten? Zoeken ze niet continu? Of valt dat wel mee?

Groetjes Jacky

Roxy

Hoi manon,

Wat jammer dat de kleintjes geplukt worden. Wel fijn dat je nog een back up koppel hebt.

Groetjes Roxy

Anke

Hoi Manon,
He bah, ook hier gepluk lees ik.
Ik ben benieuwd wanneer het eerste valkje besluit om de wijde wereld te ontdekken.
Wat gaat het toch allemaal snel :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

marie

!!!Flip!!!