Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Manon, GEFELICITEERD MET PLOTS 3 DONSJES , wat een kanjer ben je, dat je zo goed hebt geholpen , wat gaaf dat Tibeau en Tara zo goed voeren , schitterend is dat! Grtjs Ann

En ook Caroline, want Tibeau T. komt van bij haar he, wat spannend allemaal! Grtjs Ann



Saar

Citaat van: *Manon* op 22 juli 2009, 00:15:52
Enne.... wat dacht je van oma Saar  :P :P


;D ;D ;D ;D ;D
Klinkt zo oud op mijn leeftijd :-[ :P ;D

Kaatje

Hoi Manon,

Wat een ongelooflijke dotjes zijn het zeg, echt heel schattig ! Het lijkt me juist dat het de eerste keer een hele belevenis is, en het echte wondertjes zijn  :D

Natuurlijk blijven het altijd wondertjes maar de eerste keer lijkt het me extra speciaal. Geniet er maar lekker van meid, natuurlijk ben je hartstikke blij  :D

Anik ligt nog een beetje bij te komen van haar volle kropje, hopelijk komt het helemaal goed met haar  :-*

Wat zal jij lekker slapen zeg  ;)

Liefs, Karin

♪ Marlies

Hoi Manon, ;D

Gefeliciteerd met je drieling. :D
Gelukkig dat je zo alert was en het tweede kleintje hebt kunnen helpen. Nu maar hopen dat het voor de rest allemaal goed gaat.

Groetjes Marlies ;)

Peggy

Citaat van: Saar op 22 juli 2009, 00:41:42
Citaat van: *Manon* op 22 juli 2009, 00:15:52
Enne.... wat dacht je van oma Saar  :P :P


;D ;D ;D ;D ;D
Klinkt zo oud op mijn leeftijd :-[ :P ;D


Gefeliciteerd Saar en Caroline  ;D
Leuk ,nu al oma zijn  :P


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Kimm

mooie foto's  :D
fijn dat het zo goed gaat!!!!  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Een uur geleden hadden twee van de drie donsjes lege kropjes, dat zal wel goed zijn toch... smorgens moeten ze een lege krop hebben, maar ik zie toch liever een mooie gevulde krop, ben nu alweer bang dat ze niet goed voeren....

Maar nu hoor ik wel weer voergeluidjes, dus ja.... ik zal me wel weer druk maken om niks  ;)

Ei 4 van T en T die bij zazcha en zaura ligt, is onwijs aan het tikken.....  :D :D :D

Caroline

Meestal tref je 's morgens lege kropjes aan .... als je de ouders vers voer hebt gegeven gaan ze eten en daarna voeren.  ;)

Ik hou altijd mijn nestcontrole tijdens het eten van de ouders, kunnen ze even samen zich zelf volvreten en kan ik even rustig de jongen bekijken en/of op de foto zetten en mocht het nodig zijn het blok verschonen.  ;) Ben ik daarmee klaar, zijn pa en ma meestal ook klaar met eten en gaan ze de jongen voeren.  :D

Komt vast goed.  :D

Groetjessssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kaatje

Spannend Manon,

Ik ben ontzettend benieuwd wanneer het volgende donsje geboren wordt. Leuk, leuk, leuk  :D

*Manon*

Dank je wel voor je antwoord Caroline  :-*
Welk moment kan ik het beste aanhouden om de jongen te wegen? savonds of smorgens?
En ringen doe je op dag 8?
Ik loop hierin misschien wat op de feiten vooruit, maar liever te vroeg dan te laat.. zou jammer zijn  ;)

Peggy

Hoi Manon,  gaaf,alweer bijna 4 donsjes.  Ik begrijp je bezorgdheid iedere keer wel hoor.  het is ook zo spannend.  en zo leuk  :D

Liefs peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Dierenfreackske

Hoi Manon, wat spannend is het hier, ik ben al benieuwd hoe ze gaan woeden binnen een paar weken, met pennetjes..hihi! Grtjs Ann



Caroline

Wanneer je weegt maakt niet zo veel uit als je het elke keer maar op dezelfde tijd doet want 's morgens of 's avonds scheelt een hoop.  ;)

Tevens schrijf ik er altijd even bij dat bijv. het kropje nog leeg was, dan weet ik ook waarom ze dan wat lichter zijn geweest.  ;)

Het ringen kan per koppel en per jongen en aantal jongen heel veel schelen, de ene keer moet je dag 7 ringen, de andere keer pas dag 10 ....

Wat ongeveer wel altijd gelijk is, is het gewicht .... ik ring meestal als de jongen 30-32 gram wegen.  ;)

Als ik hem geringd heb hou ik het ringetje echt maar heel eventjes vast als hij zijn pootje terug trekt .... heb ik dan het ringetje in mijn hand, was het te vroeg, voel ik duidelijk weerstand, past het.  ;)

Alles nog goed met piepend donsje in eitje 4??

Groetjesssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

ei 4 piept nog steeds, alleen niet meer zo hard  ???
Ik hoor m wel tikken en dat doet ie wel regelmatig...
bah vind het weer spannend worden hoor... zou het nog goed gaan met hem?

Anke

Hoi Manon,
Alweer opweg naar donsje vier :)
Spannend weer!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes