Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Caroline

Citaat van: Kimm op  9 juli 2009, 12:36:03
hoi hoi,

namens manon maak ik hieronder een schema van billy en zijn gewicht. graag de kenners onder jullie, jullie mening of dit de goede kant op gaat en wat jullie ervan vinden:

7 juli voor de voeding 78 gram
9.30 uur voeding gehad, gewicht 86 gram

14.45 uur voor de voeding 80 gram
na de voeding 90 gram

22.30 uur 80 gram
na de voeding 90 gram

8 juli
8.15 uur 78 gram, na de voeding 88 gram
14.45 uur 82 gram, na de voeding 92 gram
22.15 uur 80 gram, na de voeding 92 gram

vandaag 9 juli 10.15 uur 78 gram , na de voeding 92 gram.graag jullie mening. ;)

Liefs kim

Hoi hoi!!!!

Ik weet even niet meer precies hoe oud Billy Jean is maar dit zijn prima gewichten hoor. 8-10 gram aankomen na een maaltijd pap is in mijn ogen gewoon goed. Remy hier weegt nu rond de 100 gram en slurpt ook met gemak 13-15 ml. pap per keer weg, 3 x per dag en zijn kropje is netjes elke keer leeg.  :D

Remy is nu 6 weken maar heeft een anderhalve week achterstand. Hem start is het weekend op 2 maaltijden.

Ik hou in grote lijnen het verhaal bij Informatie handopfok. aan.  :)

Citaat van: Kimm op  9 juli 2009, 12:36:03

Dan nog een vraag:
Vanaf wanneer kan manon gaan tellen wanneer de eitjes uit kunnen komen? ze zijn vanaf eitje 3 gaan broeden. het laatste eitje was op 3 juli. en het eerste eitje op 25 juni.
Ook laten ze soms de eitjes een beetje koud worden, kan dit kwaad? komen ze dan nog wel uit?

Ook de luchtvochtigheid wisselt enorm door de temperaturen buiten. kan dat ook kwaad of hoeft dat niet speciaal?

Liefs kim

ALs ze vanaf eitje 3 consequent broeden, kun je vanaf dat eitje tellen. Dat is 29 juni, ik tel altijd 18 dagen broeden, de meeste donsje komen toch wel na 18 dagen uit het eitje. Een enkeling al met 17 dagen en heel af en toe ééntje na 19 dagen. Maar dat is mijn ervaring hier.  ;)

Dat betekend dat eitje 1-2-3 rond 17 juli uit moeten komen en dat ze dus 1-2 dagen eerder kunnen gaan tikken en piepen.  :D

Eventjes koud worden omdat beide ouders gaan eten, is geen probleem, ik lees wel over buiten volières waar eitjes na uren koud te hebben gelegen nog uitkomen. Zolang er leven in de eitjes zichtbaar blijft is er niks aan de hand.

De luchtvochtigheid .... hier is hij meestal boven de 70 in mijn kweekkamertje, ik heb geprobeert hem lager te krijgen maar dit lukt me niet. Ik heb nog geen verdronken donsjes gehad dus zou me maar niet zo druk maken als ik Manon was .... boven de 80 gaat het wel te hoog worden, dan is het misschien raadzaam om een verwarming of kacheltje in het kamertje te zetten maar aan de andere kant .... als je de boeken leest over valkjes kweken in het wild .... zij leggen hun eitjes in het regenseizoen, hoe vochtig zal het dan wel niet zijn??  ;)

Als het erg hoog is hier op het moment ik eitjes heb liggen ben ik wel voorzichtiger met water. DUs minder devalkjes douchen, niet de hele dag een badje geven maar even een uurtje bijv., niet dweilen in de ruimte, na al deze dingen zie je namelijk wel te vochtigheidsgraad omhoog gaan.  :-\

DOe je Manon de groetjes van me en zeg haar dat ze me altijd mag bellen als ze ergens mee zit.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

Bedankt voor je reactie caroline  ;)
ik geef het door hoor..

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hoi Manon en Kim,

Super deze manier van elkaar helpen :D
En dan bedoel ik ook de hulp van enkele deskundigen hier op het forum!!

Ik ben ook benieuwd, zodra 't kan, naar fotootjes.

Alvast fijn weekend, groetjes Marian

Kimm

hoi,.

eitje 5 is kapot getrapt  :-\
er zat een ieniemienie donsje in met een zwart oogje. manon heeft er een foto van gemaakt.

billy jean woog vanmorgen 80 gram!!  :D
dat gaat goed met dit lieve mooie ventje.

liefs kim

Peggy

Fijn dat het zo goed gaat met Billy Jean.

wel jammer v eitje nr 5.

Ik ben het helemaal eens met marian. Echt fijn dat je hier zo goed geholpen wordt. Je leert er zoveel van.

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Kimm

ja ik zelf leer hier ook veel van, dat is erg leuk hoor!
nu manon er zo bezig mee is, pak ik ook veel dingen op die ik niet wist  ;)

Peggy

Nog heel even en we zijn allemaal deskundige op valkjesgebied  ;)
Nee zonder gekheid,  het is gewoon fijn dat je van elkaar kunt leren.

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Ach, wat balen voor Manon, een dood donsje.  :-\

Jammer dat de ouders het eitje hebben gesloopt.  >:(

Ik duim voor de overige 4.  :D

Wens je Manon van mij een fijn weekend, Kim??

Groetjesssssssssssssss

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

Sjet

oh  dat is  erg jammer   zeg !!  hopelijk  gaat het met de andere  4 eitjes  Goed   .

Groetjes  Georgette

*Manon*

Yeah!!!!

Ik ben er weer... jemig wat heb ik jullie gemist zeg, maar gelukkig had ik via Kim contact met jullie en via de sms ;)

Vanmorgen kwam de pakketjesman met de installatie spullen, ik ging vanmiddag met Jael naar de dierentuin en toen ik thuis kwam, deed internet...

Het gaat goed hier, Billie weegt nu al 3 dagen 82 gram smorgens.
Sinds gisteren zit hij op twee voedingen, maar daar is hij nog niet erg over te spreken... hij krijgt van mij 9 ml pap, soms 12, daarna heeft hij nog honger, maar hij krijgt niet meer en dus gaat hij dan maar zaadjes eten....Hij is zó lief....  vanavond zal ik wat fotootjes plaatsen...

mijn koppeltjes..... wat ben ik trots op ze... Tibeau en Tara doen het zo goed, alleen tegen de avond zit Tara een tijdje niet op de eitjes en tibeau ook niet, dus dan voelen ze best koud aan... dus ik ben benieuwd wat dat gaat worden....

Zaura, het supermoedertje, zit grotendeels op de eitjes, vanaf het 1e ei, Zazcha hing de flierefluiter uit en vond het reuze makkelijk dat hij niet hoefde te broeden, maar nu broed hij gezellig mee, ook zij zitten veel samen te broeden.
Ei 1: kapot gevallen in de voliere
ei 2: bevrucht
ei 3: zit een mega deuk in, maar is wel bevrucht
ei 4 is zaterdag gelegd

vanvond zal ik ook even een uitgebreid verslag doen over de eitjes enzo...
Hoe kan ik eigenlijk leven zien in een ei?
Ik zie adertjes, maar verder eigenlijk niks? ik durf ook niet te lang met dat lampje te schouwen....

Liefs Manon
[/size][/i][/color]

Kimm

hee super, je bent erweer!!  :D gezellig hoor.
:D  :D

Caroline

Hey Manon, je bent er weer!!!!

Gezellig!!

Leuk dat de eitjes van Zaura ook bevrucht zijn.  :D

"Leven" zien in een wat verder ontwikkeld eitje ---> dan zie je het donsje echt bewegen.  :D

Groetjessssssssssss

PS. knuffie voor mijn stoere vent.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Manon,
Wat gezellig dat je er weer bent ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

een dons bewegen in het ei.... ja ik zie wel beweging, maar ik dacht dat dat te maken had met de zwaartekracht, als ik het eitje draai, beweegt het donsje.... ;)