Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

*Manon*

26 juni 2009, 09:19:25 #1620 Last Edit: 26 juni 2009, 09:50:04 by *Manon*
Hoi hoi,

Bedankt voor jullie leuke reacties...
Ik vind het best wel spannend nu er een eitje ligt.
Wat ik me afvraag.... is het erg als Tibeau er nu al op gaat broeden en Tara 'snachts niet? of is dat nog te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen....
Zo net zaten ze allebei in het blok en ik zag bij Tara alweer een bobbel onderaan haar buikje, maar het zou toch nie zo zijn dat ze vandaag alweer gaat leggen  ??? het volgende ei wordt toch vaak twee dagen later gelegd?

Nou ja, ik zie het wel, weet ook niet of ze bevrucht zijn natuurijk, dat kan ik volgende week pas zien.
Gisteravond zaten ze allebei op de stok te slapen en ach ja.. ik maak me ook nog geen illusies... eerst maar eens zien hoe het gaat.
Tibeau is mega agressief, zodra ik met mijn hand bij de tralies kom, is hij er als de kippen bij en begint naar mij te happen..  ::)

Ik ga vandaag de kooien maar eens schoonmaken, kijken hoe dat gaat  ???

Fijne dag  :D :D

Marian

Goedemorgen Manon,

Gefeliciteerd met je allereerste eitje, echt mega gaaf en spannend voor je :D
Op jouw 1-ste vraag kan ik helaas geen antwoord geven, en voor zover ik ook weet leggen ze inderdaad normaal gesproken om de 2 dagen een ei, maar haha, misschien hebben ze er gewoon reuze veel zin in en zetten ze er een beetje haast achter ;) ;D

Succes met pitbull Tibeau :-\ ;D ...... en de kooi schoonmaken :D

Groetjes en alvast een fijn weekend, Marian

Kimm

hey manon,

nu alweer een bobbel onder haar buik ;D ik heb er natuurlijk geen ervaring mee, maar misschien komt dat eitje er morgen uit? even afwachten ;)
ik vind het wel super spannend voor je hoor. ik leef helemaal met je mee!
succes met de kooien schoonmaken en met tt ;D  ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Peggy

Hoi Manon,  ik zag het goede nieuws al bij Caroline in der boekje.
Gefeliciteerd hoor met het eerste eitje van T&T.  :D
Ik snap het heel goed dat je het allemaal spannend vindt..dat vond ik ook toen ze hier op eitjes zaten te broeden. en ik had ook zoveel vragen.Gelukkig krijg je hier van verschillende leden goed advies.  Lang leve het Forum  ;D

Over het broeden; heb regelmatig gehoord dat ze pas beginnen met broeden als alle eitjes gelegd zijn en sommige koppels beginnen al gelijk met het goed broeden.

Hier was mijn allerliefste schattige Joep ook mega agressief tijdens broedperiode..ja ze moeten nu hun ''kroost'' beschermen hè maare dit trekt meestal helemaal bij hoor maar tijdens de broedperiode veranderen ze helemaal..tenminste hier bij mij.

Veel plezier  :D

Ik ben weer wat vaker op het forum (  tis ook zo gezellig hier ) en ik heb al een aantal maal je boekjes doorgebladerd maar had te weinig tijd om te reageren maare ga dat nu weer doen.
Ga ook gauw weer in je andere boekje reageren  :D

Fijne dag

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Sally

Hoi Manon,

Gefeliciteerd met je eerste eitje van T & T.
Wat enorm spannend is dit zeg!!

Nja het agresieve ventje.. Ik ken het ook.
Kenji was ook super agresief tegen mij van toen het blok er in hing.
Komt wel weer goed ;)

Groetjes!!!

Anke

Hoi Manon,
Als beide valkjes pas gaan broeden als er meerdere eitjes zijn is er niks aan de hand.
Als 1 van de valkjes wel broed, en na zijn broeddienst op stok gaat zitten.
En de ander broedt helemaal niet, dan zullen de eitjes zich niet kunnen ontwikkelen
(denk hierbij aan het verhaal van mijn Max en Juul)

Spannend is het he, zo'n eerste nestje.....
Laat ze maar lekker hun gang gaan, dan kunnen ze je laten zien wat ze waard zijn :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

danielle

Ja spannend he. Ik had ook constant allerlei vragen en was heel bang dat het allemaal mis ging. Hier gingen ze meteen broeden ook s' nachts, alleen overdag was er in het begin heel veel strijdt tussen Izzie en Spikey over wie er mocht broeden en werden de eitjes nog veel alleen gelaten. Dit onregelmatig broeden heeft wel tot het laatste eitje dat gelegd is geduurd en uiteindelijk waren er toch nog 3 bevrucht van de vijf, waarvan er 2 zijn uitgekomen. Dus niet te snel bang zijn dat ze het niet goed doen. Ik had zelf na de eerste week totaal geen vertrouwen meer dat het goed zou komen.

Groetjes Danielle

Kimm

hoi manon,

hoe gaat het daar? is het 2e eitje al onderweg?

liefs kim

*Manon*

Vanmorgen heeft Tara het tweede eitje gelegd, ze zitten allebei in het blok, ze zijn er weer druk mee.

Ik heb alleen een probleem met de luchtvochigheid, die is hier veel te hoog. 76% was het vanmorgen.
Ik heb direct een vochtvreter gekocht, de vochtigheid is nu gezakt naar 74%, nog veel te hoog, maar hopelijk zakt het snel.
Mochten de eitjes bevrucht zijn, dan zijn de omstandigheden in ieder geval goed!

Ik heb leuk nieuws.... a.s. woensdag ga ik het spreidpootje van Rianne ophalen  :D :D :D

Verder weinig nieuws!
We zijn klaar met verhuizen, gaan zo bbq-en  ;)

Anke

Hoi,
Gefeliciteerd met het tweede eitje :)
Helaas kan ik je geen advies geven over de te hoge luchtvochtigheid.

Wat leuk dat je het spreidpootje al gaat halen.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Hey wat gaaf, een tweede eitje.  :D

Over de luchtvochtigheid zou ik me niet te druk maken hoor. Tot 75 is er helemaal niks mis mee.  ;) Op dit moment is het vochtgehalte ook mega groot, je voelt het ook, het is super benauwd weer. Hier is het nu ook 80.  ;)

Gewoon even in de gaten houden als het iets normaler weer is. 

FIjne zondag!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hey manon,

gefeliciteerd met het 2e eitje! gaaf hoor!
bbq, had ik ook wel zin in  :P  ;D
fijne avond,
liefs kim

Kimm

oja, leuk dat woensdag het spreidpootje bij jou komt. ik ben benieuwd hoor  :D

Caroline

Citaat van: Kimm op 27 juni 2009, 20:22:53
oja, leuk dat woensdag het spreidpootje bij jou komt. ik ben benieuwd hoor  :D

Hihihihi!!!!

Vergeet ik ook helemaal .... gaaf dat de kleine woensdag naar jou toe komt. Veel plezier bij Rianne.

Wat wordt de naam van de kleine??

DOeiiiiii!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerdy

Hoi Manon..

wat spannend je eerste nestje ..en dan nu twee eitjes..gefeliciteerd..

wat heerlijk om woensdag je valkje op te halen..is altijd zo leuk om naar uit te kijken.

groetjes Gerdy