Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Rob S

He Manon,

Mooie foto's hoor ;D! Sascha is een mooi manneke voor Sari, hopelijk vinden ze mekaar interessant ;)

Martha

Zo wat een gezellige boel...
Jaaa lekker voor de camera wegduiken is het leukste wat er is!!!
Vooral dat leuke "oeh ik schrik"- hoofdje vind ik errug schattig...

Ja Hermien, niet dat ik veel drink hoor maar áls ik drink zie ik ineens zes i.p.v. drie valkparkieten, dus, allemaal beestjes...
(nu is dat ook mijn toekomstbeeld natuurlijk aangezien ik mijn dames ook moet voorzien van heren)

Nog een fijne avond....groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008

Caroline

:o Wat een wit koppetje heeft TT gekregen, lieffff.  :-*

Gelukkig heb je de beestje bijna onder controle, lijkt me in derdaad echt heel ranzig en dan het idee dat je valkjes lekker bij je in de nek komen kroelen. Brrrrh.  :P :-\

Succes/sterkte er verder mee.

Je tammaakontwikkelingen bij Sari vind ik echt super de super, heel erg knap hoor.  :D

Oh en je foto's waren prachtig hoor, zelfs van eigenwijze Sascha.

PS. hoe is het met je Keesje??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi manon,

brrrrr ik krijg kriebels van je verhaal :-X
maar je hebt het goed onder controle. erg mooie foto;s meid, ik heb er van genoten!!!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

danielle

Hoi Manon,
Mooie foto's! TT is echt mooi geworden met zijn wit kopje.
Sascha en Sari passen inderdaad erg mooi bij elkaar  :-* .
Hopelijk zijn de beestjes snel weg.
Weet je al of je ze gewoon bij je kan houden, zonder dat de beestjes overspringen?

Groetjes Danielle

Dierenfreackske

Hoi Manon....hele mooie foto's heb je gemaakt en wat is Tibeau Tinco mooi geworden met zijn wit koppie !
Veel succes met je  schoonmaak !  ;D ;D   grtjs Ann

*Manon*

Hoi hoi allemaal,

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes  :-*

Wat is  Tibeau Tinco een knapzakje hé, vond hem er met zijn grijze koppie zooooo lief uitzien, zo onschuldig, maar toch kijkt ie nu nog zo lief onschuldig uit zijn oogjes  ;D ;D ;D

Ja Sascha is ook een scheetje, maar op een heel andere manier, ik hoop dat hij straks ook dat lieve weer terug krijgt, dat kroelen wat nu niet meer mag  :-\

Verder zie ik nog wel wat zwarte stipjes zitten, dus helemaal weg zijn ze nog niet... hopelijk werkt dat spul nog wat na en anders moet ik Sari morgen maar weer even bij de veren  ;) ;) ;)

Of de beestje overspringen  ??? ??? ??? bespaar me het idee... jakkes!!!
In ook baal ik enorm dat ik haar niet lekker bij me kan nemen, ik zou toch even moeten doorzetten nu ik haar nog tam moet houden, maar ja.. om nu zelf onder die beestjes te komen te zitten..... ik krijg er al jeuk van op mijn kop  ::) ::)

Mijn handen zijn helemaal ruw geworden van die vieze dettol... echt niet normaal allemaal schilfertjes.. hebben jullie dat ook als jullie gaan ontsmetten met dettol???
Of heb ik té grondig schoongemaakt??

Norris het keesje is nu is Norris de Kees geworden... hahahaha... jee wat een grotertje al in die drie weken dat ie hier is... wel lachen hoor, hij bewaakt hier het erf alsof hij dat al jaren gedaan heeft... En Chuck vind het allemaal goed!!
Ze kunnen heel goed met elkaar overweg en daar ben ik echt blij van... soms ligt Norris bij Chuck tegen de buik aan te slapen en de andere keer springt ie bovenop Chuck!
Ik zal snel nog eens wat foto's plaatsen van ze!

Groetjes Manon

Caroline

Ik heb van die rubberen huishoudhandschoenen in huis gehaald, van die ouderwetse die ze vroeger gebruikte met afwassen.  ;)

Speciaal voor het reinigen met Dettol en het ontkalken van alle waterflessen met Antical, ook zo'n troep .... want inderdaad, anders heb je geen vel meer op de handen staan aan het einde van de dag.  :-\

Misschien een tip.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

He Manon,

Stonden er niet van de oranje waarschuwingsdingen op het etiket? Dat staat er wel op bij Halamid, dat is bijtend, maar als je gaat ontsmetten is dat middel normaal gesproken agressief spul en zou ik altijd handschoenen aan doen ;)

Dierenfreackske

Hoi Manon , hoe is het met de schoonmaak daar ? Heb je het even, voor elkaar gekregen met de detol daar ? Grtjs Ann ;D

Anke

Hoi Manon,
Zelfs je boekje ruikt naar Dettol ;D
Met dat soort middelen zijn handschoenen inderdaad een must.
Hopelijk ben je nu van alle vieze beestjes af!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Hoi hoi,

Ben er nog niet helemaal gerust op en ben weer internet aan het afpluizen over vedermijt... het wordt helaas niet minder met de zwarte puntjes in de veren van Sari.
Ook las ik dus nog eens dat een vrouwtjesmijt elke dag 3-7 eitjes verstopt in naden en kieren en aangezien ik dus maandag de kooi schoongemaakt heb met Dettol en er inderdaad eentje op de bodem zag lopen.... brr... alles begint me te jeuken als ik het erover heb... denk ik dat ik beter elke dag de kooi met Dettol kan verschonen...
Ook heb ik naar Jumper gebeld voor die druppels in de nek met ivomectine en die haal ik straks op.

Gisteren wou Sari al niet meer bij mij zitten en ze rende weer weg voor mijn handen... ja, ze zit ook al twee dagen in haar kooi, praat er wel mee, maar om haar nu lekker bij mij te nemen......  :-\ zie ik ook niet echt zitten eerlijk gezegd  :-[

Ik wil er snel vanaf, eigenlijk wel direct  :P Ik voel me gewoon schuldig dat ze zoveel in haar kooi zit... maar ben bang dat ik het anders door het hele huis verspreid ...

Groetjes Manon

*Manon*

Van de dierenarts moet je het hebben....
Ik had Jumper gebeld voor die druppels, omdat ik van Rob gehoord had dat hij die bij de dierenwinkel ging kopen.

Jumper zit in Enschede en ik woon in Denekamp, zo'n 26 km van elkaar af... Ik had afgelopen maandag die spray bij de dierenarts gehaald en ik belde weer naar de DA om te vragen of ze ook van die druppels hadden met ivomectine zodat ik niet helemaal naar Enschede hoef daarvoor...
Zegt ze... je hebt die spray opgehaald en dat moet voldoende zijn... die druppels is erg agressief spul... ik zei: ja dat moet ook, want die vogel staat hier binnen en ik krijg er overal jeuk van...
zegt zij: nou die spray lijkt me voldoende, een paar keer sprayen en weg zijn ze!!!!
Heel aardig heb ik de telefoon opgelegd.... maar ik ben zo boos.....  >:( >:( >:(
Ik ben klaar met die dierenarts... in Hellendoorn zit een vogelarts.... daar ga ik in het vervolg heen... dan maar een eindje rijden... intresseert me niks, nu ben ik een halve week verder en ook nog weinig opgeschoten....

Net de kooi verschoond en ja hoor, onderin de bak vond ik weer een vedermijt...
Vanmiddag ga ik naar Enschede, die druppels ophalen, ga direct even langs bij mijn schoonzus, die zijn bezig met verven e.d. ze hebben pas de sleutel van hun nieuwe huis, dus ik ga maar effe kieke....

Groetjes Manon

Rob S

Hmm vreemd van die Dierenarts. Ik heb zelf spul van Bogena tegen vedermijt en luizen staat er op. Tot nu toe werk dat goed :). 2 druppels in de nek en zo nodig na 4 weken herhalen.

Succes!

Groetjes

*Manon*

Hey Ja die heb ik nu ook.... duurt even maar dan heb je ook wat...