Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

danielle

Hoi Manon,
Wat fijn dat de kijkoperatie verder goed is verlopen!
En neem lekker de rust en tijd om alles te verwerken he!

Met TT en Sascha gaat het erg goed zo te lezen  :D, hopelijk worden ze ook nog goede vriendjes van elkaar.
Zitten ze wel al in dezelfde kooi?
Welk deuntje ben je Sascha en TT aan het leren?

En waar is die foto  ???  ???  :)   ;)

Groetjes Danielle

*Manon*

27 juni 2008, 07:45:08 #61 Last Edit: 27 juni 2008, 07:47:23 by *Manon*
Hoi hoi,

Jael heeft vakantie gekregen en dat moest gevierd worden gisteravond met langer opblijven, twee reepjes chocola (koetjesreep, vond ik zelf vroeger ook altijd zo lekker) en een klein zakje chips en...... de DVD van K3 erop en dan echt keihard en nog harder meezingen...  ;D ;D 't was een dolle boel hier. Papa was even weg en ja... dan is het nog leuker hé om samen met mama te zingen en te dansen door het huis.

Nu weer even on-topic, Tibeau Tinco en Sascha waren gisteren weer voor het eerst samen los.
Tibeau Tinco bleef namelijk, omdat hij een tijdje alleen was geweest, beter bij mij zitten en vond het best gezellig leek het samen met zijn vrouwtje, en Sascha vloog bij mijn moeder altijd weg en dat deed ie hier dus weer.
Ik heb ze eerst apart los gehad in de woonkamer, omdat ik bang was dat Tibeau Tinco dat gedrag ook weer over ging nemen... maar de grap is.. dat Sascha zoooooo ontiegelijk jaloers is, dat als Tibeau Tinco bij mij kwam zitten, Sascha niet wist hoe snel die moest maken om ook bij mij te zitten... dus dat hebben we mooi voor elkaar!  ;D ;D ;D

Het deuntje wat ik Tibeau Tinco aan het leren ben is Happy birthay, maar hij snapt er niks van  :(
En ja... die foto  :-[ :-[
Ik had die foto vorige week gemaakt, maar omdat we de computer op een ander kamertje hadden geplaatst, had ik er ng niet echt de tijd voor gevonden om die te plaatsen... maar Hans die dacht dat ik die foto allang op de pc had staan en heeft ze gewist van de camera  >:( >:( >:(
Weg foto foetsie  :-\

Groetjes Manon

Dierenfreackske

Hoi Manon , wat gaaf dat ze weer samen los zijn , ik kan me best voorstellen hoe leuk het was om ze weer samen los te zien hoor !
Sascha is je moeder dus nog niet vergeten , aangezien dat ze daarvoor ook altijd wegvloog van haar en nu ook weer , hihi !
Best grappig toch . Grtjs Ann

Sjet

oh wat leuk om zo   de vakantie in te luiden van Jael   wat zal  ze dat gezellig hebben gevonden  .
en  tja   Sascha  is  jaloers  dat klopt  want als kiki bij mij kwam zitten  keek die ook altijd wel  en vloog over mijn kop maar lande niet bij mij hoor  . al wou die dat wel heel erg graag .
maar goed heeyyyyyyyyyyyy  dat  die nu  wel weer doet   het komt  allemaal goed met die twee .

Groetjes   ( Ma )   Georgette

*Manon*

hoi hoi Ann,
Als je Sascha alleen in de kamer los hebt, dan komt ie wel bij je, als je m pakt en bij je zet, maar zodra die andere vogels zit, is ie weg.
Daarom is het ook zo fijn dat Tibeau Tinco zo graag bij mij zit, want daardoor zit Sascha ook graag bij mij....  ;D

Hoi Moedertje,
Ja inderdaad, komt helemaal goed, gelukkig wel ;D

Ik heb me toch ook een stel valkjes zeg....
Al die tijd dat Tibeau Tinco hier alleen was... nou jaa... al die tijd  ::) was een paar weken, had ik gehoopt dat ie zich nog eens door mij zou laten kroelen en dan in de gaten kreeg hoe fijn of dat was, maar niks hoor, hij moest er niks van hebben.
Wel raar, want toen Sascha er nog was wou hij wel gekroeld worden..
Net liep ik naar de voliere en Sascha bleef lekker zitten om gekroeld te worden... Tibeau Tinco kwam er in een vaartje aan en ging naast Sascha zitten en ik kon 'm ook kroelen ;D ;D ;D
Sascha wou dat natuurlijk niet hebben en ging ook met zijn koppie tegen TT aan zitten en dus kon ik ze allebei kroelen...  :D :D

Anke

Hoi Manon,
Wat fijn dat je Sacha en Tibeau Tinco nu allbei kon kroelen :)
Zo zie je maar, het komt allemaal weer goed ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Hihi: maffe beesten die valkjes, ze blijven je verbazen  ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Saar

Hoi Manon,
het gaat helemaal goed komen tussen die twee :D

Citaat van: *Manon* op 25 juni 2008, 21:23:13
Wat een knapperd is het toch... *zucht....*

Groetjes Manon

Citaat van: Saar op 27 juni 2008, 10:34:02

Denk je er nog steeds hetzelfde over?  ;)
Groetjes Saar :-*

*Manon*

Dank je voor jullie berichtjes  :-*
Oh Saar jij hebt streken zeg >:( ;) ;) ;) ;)
Mij hier even lekker maken....

Ja ik zal het dan voor iedereen maar uit de doeken doen...
Ik heb er onwijs veel spijt van dat ik mijn valkjes heb weggedaan.
Misschien toch te vroeg en met allemaal emoties  de verkeerde keus gemaakt.  :'( :'( :'(
Ik weet dat ze een goed huisje weer hebben gevonden en daar kan ik me dan ook in schikken. Ik ben blij dat de nieuwe baasjes van ze mij zo op de hoogte willen houden en dat waardeer ik enorm.

Komt misschien ook wel raar over en ik vind het zelf ook wel een moeilijk iets, maar ik wil toch graag twee vriendinnetjes voor TT en Sascha en dan is vier valkjes het maximaal wat ik wil houden.
Eerst valkjes wegdoen om er nu weer twee bij te willen :-\ :-\ :-\ niet de normale gang van zaken in ieder geval.
Ik kan mezelf ook wel voor mijn hoofd slaan, maar ja.. schiet ik zo weinig mee op  :-[
Ik heb er één ding wel van geleerd.... ik doe ze nooit meer weg, ben ik helemaal geen type voor, stond ook al raar van mezelf te kijken dat ik zo overtuigd was om ze weg te doen.... :-\
Maar voel toch dat het zo niet compleet is voor ze.
Ik hoop dat jullie dat begrijpen...

Groetjes Manon

Silke *

Hoi Manon  :)

Een tijdje terug heb ik gezien dat je je valkjes verkocht, ik was er erg van geschrokken  :-[

Ik hoop dat Tibeau Tinco wel een vriendjes wordt met de eventuele nieuwe valkjes  :D

Ga je vooral op zoek naar valkjes met een leuke mutatie om koppeltjes te maken of heeft dat voor jou geen belang?

Groetjes
Silke  :)

Caroline

Wat leuk, jullie vakantie inluiding, klinkt gezellig in ieder geval.  :D

Wij moeten nog een weekje.  ;)

EN niemand zal jou veroordelen denk ik hoor .... inderdaad niet de juiste manier maar .... onder invloed van al jouw gemengde gevoelens en emoties .... neemt niemand jou dat kwalijk. Ik denk ook dat je zelf als genoeg "gestraft"bent voor je "foutje" als je begrijpt wat ik bedoel.  ;)

Misschien is het leuk om een dochtertje van Lizzy erbij te nemen, mocht het allemaal goed gaan.  ;)

Succes met je beslissing en je zoektocht naar 2 lieve meiden.

Kusje voor mijn ventje.  :-* :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Dank je Caroline, voor je geweldig lieve berichtje :-* Aan de ene kant voel ik me er ook niet zo lekker onder, maar aan de andere kant gun ik mijn knullen ook een vriendinnetje en mezelf eigenlijk ook wel, want het is een heel verschil van zeven valkjes naar nu nog maar twee.
Tja, dingen lopen zoals ze lopen en ik heb er van geleerd in ieder geval, wel op een heel zure manier,  maar ja.. gedane zaken nemen helaas geen keer :-[

*Yvon

Hoi hoi

Tja........je moet gewoon doen waar je jezelf heel goed bij voelt.  ;)
Wat andere ook zeggen of denken.
Als jij er 2 meiden bij wilt nemen,moet je dat gewoon doen.  ;) :D
Veel succes met je zoektocht naar 2 mooie,leuke,lieve meidenvalkjes.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Manon*

Hoi Silke,
Ja eigenlijk wil ik wel op mutatie zoeken, ik weet als ik het juiste popje voor Tibeau Tinco vind ik bonte (cinnamon) witmaskers en albino's krijgen kan.
En Sascha is bont cinnamon split voor witmasker en fallow.
Eerst wou ik fallow jongen kweken, maar daar twijfel ik nu over... ligt aan het vrouwtje wat erbij komt.
Ik vind bontjes van hem ook heel leuk die hebben dan misschien ook de split fallow wel.
Ik moet wel even oppassen dat ik dan wel verschillende nestjes krijg, dus niet van Tibeau Tinco en Sascha dezelfde soort jongen, ik wil dan wel twee andere mutaties kweken, maar ben er nog niet helemaal uit..

Hoi Yvon,
Ja is helemaal waar hoor wat je zegt, dat het eigenlijk niet moet uitmaken wat een ander denkt of zegt, maar 't is meer mijn eigen gevoel denk ik... Ik ben niet iemand die dieren zo maar aan de kant zet, maar ik kan me voorstellen dat jullie wel zo gaan denken, dus vandaar deze uitleg van mijn kant  :)
Dank je wel voor je berichtje  ;)

Met de twee knullen gaat het goed, ze hebben gisteravond heerlijk bij ons gezeten, eerst natuurlijk even weg vliegen, dan nog een keer, dan zit er eentje bij mij en vliegt de ander weg en gaat de ene op mijn schouder er ook weer als een speer vandoor, maar de aanhouder wint en had ik ze lekker allebei bij mij zitten..  ;D ;D

Sascha is net een ekster, alles wat glimt wil ie in bijten, eerst in mijn ringen, dan in mijn armband, toen in mijn oorbellen, had ik mijn oorbellen uitgedaan.... pikt ie zo in mijn oor >:( >:( >:( zal wel boos zijn geweest dat die mooie glimmers hem afgepakt werden ;)

Ga zo even wat doen hier, moet nog even naar de bakker om de taart op te halen, want we zijn vandaag 1 jaar getrouwd.
Vanavond krijgen we onze naaste familie en degene die onze getuigen waren op visite, hopelijk kunnen we buiten zitten vanavond, maar nu regent het nog!
Hans wist hier niks van af, tot aan gisteravond, toen Jael hem even ging vertellen dat ze een geheimpje wist maar niks mocht vertellen... toen kwam het verhaal dat we nog wat moesten kopen  ??? Ja weet je wel... die taart,  fluisterde ze keihard  :-\
Toen zei ze tegen Hans: jij weet niet wat er morgen gaat gebeuren hé en wie er allemaal komen weet jij ook niet....  :-\ :(
Toen had Hans het over vorig jaar dat we toch een geweldig feest hadden gehad, toen zei Jael: Nou weet jij het  >:( >:( Jij mocht niet vertellen mama dat we morgen een feestje hebben  :-X :-X :-X
Zat mama dan met haar goeie gedrag  ;D ;D ;D

Anke

Hoi Manon,
Allereerst gefeliciteerd met jullie papieren bruiloft!!!

Ik snap heel goed dat je spijt hebt van je beslissing je valkjes weg te doen.

Je moet het jezelf niet kwalijk nemen. Met alle emoties waar jij doorheen moest heb je toen een beslissing genomen die jouw het beste leek.

Ik hoop dat je twee mooie meiden vind :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes