Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

Superrrrrrrr en nog gezond ook , ook erg belangrijk toch?

*Manon*

Dank jullie wel voor de leuke reacties en felicitaties...

Inderdaad Petra, het belangrijkste, dat is de reden dat we hem hebben laten testen om te kijken of hij gezond was ja of nee.... dat de geslachtsbepaling erbij inbegrepen zat was een leuke bijkomstigheid, anders hadden we hem namelijk niet laten testen op sexe... vind dat niet erg belangrijk, maar tis wel leuk om te weten welk "vlees" je nu in de kuip hebt  ;)

*Manon*

30 april 2011, 23:21:21 #4337 Last Edit: 30 april 2011, 23:23:01 by *Manon*
Rust zacht lieve Inno....  :'(

Vanmorgen vond ik Inno niet in het blok.... ik zoeken.... vond ik m helemaal onder het zaagsel, zo plat als een dubbeltje  :'( :'( :'(
Wat hier nu weer gebeurd is.... ik weet het echt niet, maar ik krijg een steeds raardere smaak in mijn mond van Billie en Djune.... vorig jaar werd er aan de donsjes geplukt zodat ze doodbloedden.... nu is er een donsje helemaal plat getrapt...  :-\

Tara en Shauny hadden eitjes die niet meer uitkwamen, ze hadden een nieuw ei gelegd.
Ondanks dat ik nog graag een jong van hun had gehouden als partner voor Nino, heb ik ze toch de ruimte in de voliere terug gegeven....

Deze keus heb ik gemaakt, omdat ik nog wat eitjes heb liggen overal.... verwacht niet dat ze uitkomen, maar nu dus wel 4 jongen... plus nog een groot kind ín huis die ik nog moet opvoeden...
Hier wil ik rustig de tijd voor nemen en omdat ik al druk genoeg ben met mijn studie en alles erom heen heb ik de geringe tijd ook wel nodig en wil ik niet ook nog eens van alles moeten met de donsjes buiten...

Gelukkig is het merendeel van de valkjes nu gekoppeld.... in de winter dus geen valkjes meer in kooien   ;D ;D ;D

Noortje en Pukkie hebben één donsje... ik zit er aan te denken om één jong van Billie en Djune erbij te leggen, zodat ze allebei 2 donsjes hebben.... maar ik weet niet wat wijsheid is...
Het witte donsje bij Billie en Djune bijleggen durf ik eigenlijk niet, kweet nie wat ze er mee gaan doen....  :-\

Liefs Manon

Larissa

hey manon

Rust zacht klein donsje, sterkte manon
Raar gedrag van Billie en Djune dit her ken ik nie van haar ouders....misschien  is het inderdaadt beter om hen uit te sluiten van de kweek,

Knuffels

TheaV

R.I.P kleintje...
Sterkte Manon!
Wat raar,  een plat donsje.... jammer dat je niet weet waarom/wie/hoe......
Sterkte met de studie!!  Wat doe je???

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Caroline

Ach, wat verdrietig ....  :'(

Rust zacht, lieve Inno.

Sterkte meis.  :-*

Op zich hoeven ze niks met het donsje te hebben gedaan hoor .... een donsje wat sterft wordt plat en droogt uit. Als er geen leven meer in zit verliest het de aandacht van de ouders (normaal gedrag) en wordt het met gemak onder de zaagsel gelopen. En eenmaal onder het zaagsel lopen ze het nog platter.  :-\

Dus ... verlies niet meteen het vertrouwen in de ouders.  ;)

Fijne zondag en rustig aan hè meis, pas op jezelf.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Rust zacht kleintje  :'(

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Cherro

Slaap zacht klein donsje :(
Wat naar Manon, dat dit gebeurd is. Sterkte!

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

*Manon*

Hoi hoi!

Gelukkig dat het niet aan de ouders hoeft te liggen dat het platte donsje er lag... het is me wel een raadsel waarom hij is overleden, hij leek zo gezond!
Het donsje is als een razende ingedroogd, het is ook erg warm in de blokhut, dus dat is dan ook niet zo raar.... maar dit had ik nog niet eerder meegemaakt....

Djune is een goed moedertje en Billie lijkt het ook wel goed te doen, maar ik heb nog steeds vrees van wat er vorig jaar is gebeurd met de kleintjes van Billie en Bibi.... en ik weet niet wie het toen heeft gedaan, maar de schrik zit er nog steeds in.

Ik heb toch besloten om een donsje over te leggen naar het enige jong van Noortje en Pukkie... twee donsjes lijkt me beter dan 1 donsje in het blok...

De studie die ik doe is SPW 4 Woonbegeleiding.
Dit is een opstap!

Ik wil graag iets doen met kinderen met een achterstand in hun taal, spreekvaardigheid, of achterlopen op school, maar ook trekt het me wel om kinderen te begeleiden die het moeilijk thuis hebben....
Ik zit nog te twijfelen tussen een paar dingen.... psychologie lijkt me ook erg mooi en de verslavingszorg ook...

In ieder geval weet ik wel dat er na deze opleiding die 3 jaar duurt, nog wel wat achteraan komt... ik heb nog even de tijd om hierover na te denken wat het wordt...  ;)

Fijne zondag!!

*Manon*

Even weer mijn boekje stofvrij maken.... :D :D

De jongen van Billie en Djune zijn zo'n 7 weken nu en leren zelfstandig te worden...
Jolie, het enigste jong van Noortje en Pukkie doet het ook goed..

En er is een kleintje geboren bij Nikki en Jipp, helaas krijgen hun ook niet meer jongen, de andere twee jongen zijn helaas gestorven in hun ei  :(

Maar goed, ik heb een foto updeet gemaakt vanmiddag... hier komt ie!

Knut   enigste donsje van Nikki & Jipp... :)

Hij groeit als kool!
Pa en ma hebben hem natuurlijk ook als enige te verzorgen dus hij krijgt de volle lading voer!
Verder zorgen Jipp en Nikki er om de beurt heel goed voor!

Iki & Isa, jongen van Billie & Djune :)

Isa is het lutino meisje, Iki is de wildkleur en of dit een man of een pop is, weet nog niemand  ;)
Hier zitten ze lekker op de voerbak en aan hun gewichtjes te zien, eten ze al lekker!

Isis & Jolie, jongen van Billie & Djune :) en Jolie is een zoon van Noortje & Pukkie :)

Isis is het lutino meisje, Jolie is de witmaskerman. Isis is tevens nog te reserveren  :)

Dan nog een paar foto's van onze Doris, ik had ook een leuk filmpje gemaakt, maar die krijg ik niet geplaatst op photobucket.... snap er weer eens niks van  ???

Ik had gezien dat mijn vrouwtje hier wat lekkers in had gedaan....

Even zoeken....

Het moet hier ergens zitten...

Ik kan het niet vinden.... ik ga wat anders doen....

Eens even kijken wat ik hier aan kan slopen...

Gggrrr.... dacht dat dat toch makkelijker zou zijn...

Heej, krijg ik nog een kroel?

Mmmmm..... heerlijk!!!

Ja.... daar ook nog effe...

Eens even kijken wat ik nu kan gaan doen....

Nee... ik deed niks!!!

Wat heb jij daar voor je gezicht??

Laat mij dat ook eens zien!

Hier laat ik even zien hoe mooi ik ben!

... en ik kan heel goed klimmen...

... en er bijna afvallen... kan ik ook heel goed!

... dat ik dat allemaal durf he!

... en op de kop hangen vind ik ook leuk!!

... en dan klim ik zo weer terug.

... en dan ben ik er weer!!
Goed he!!

Cherro

Je kan het filmpje ook proberen in te laden via imageshack.us, dat wil vaak wel lukken ;)

En wat een leuke roodstaart hebben jullie ;D

En de ukjes, prachtig :) Ik denk dat Iki trouwens een man word. Hij heeft nu dezelfde kleuren als mijn Ukkie in zijn gezicht, en best veel geel. Ben benieuwd ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

animallovertje

wauw! wat een prachtige roodstaart!!!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

*Manon*

Hoi hoi!!

Ben heerlijk aan het knoeien buiten... de jongen van Billie en Djune doen het aardig goed, alleen het witmaskertje blijft wat aanklungelen met eten.... hij vond het erg makkelijk dat hij eten kreeg en er niet naar op zoek moest... maar nu zit hij dus apart en moet hij het zelf doen....

Billie en Djune zijn gisteren terug de voliere in gegaan, Billie ging direct Jindi weer versieren en ze hebben ook direct al een wipje gemaakt...  >:(
Hugo zat achter Djune aan te jagen en joeg haar overal weg waar ze zat... om vervolgens in de middag als de grootste kameraden naast elkaar op de stok te zitten  ??? ???
Gekke valkjes!!

Vanmiddag wil ik Tara & Shauny en Atilla & Sammie en Hugo & Chanel een blok geven!

Het kleintje Knut doet het erg goed, hij krijgt nu pennetjes, ik zal nog wat foto's maken vanmiddag!

Heerlijk zo'n extra klungeldagje....

Fijne dag!!

*Manon*

Zoals al gezegd, heb ik vanmiddag de kooien schoongemaakt en voorzien van blokken.
De volgende koppels zitten nu in kooien in de blokhut met blok.

Hugo & Chanel

Het geelwangkoppel.
Hugo wordt a.s. vrijdag 1 jaar en daarom krijgen ze nu een blok, zodat ze eitjes kunnen gaan leggen... deze eitjes leg ik onder bij de andere twee koppels in het geval de geelwangen niet broeden.
Hieronder de berekening wat de jongen kunnen worden... Hugo kan ook nog alleen split zijn voor opaline, in dat geval vervalt het cinnamon bij alle jongen

Moeder:cinnamon opaline geelwang split voor bronze fallow bont
Vader:bont geelwang split voor {X1:  cinnamon opaline}

man afkomst:
13% bont cinnamon opaline geelwang split voor bronze fallow
13% bont geelwang split voor bronze fallow {X2: cinnamon opaline}
13% cinnamon opaline geelwang split voor bronze fallow bont
13% geelwang split voor bronze fallow bont {X2: cinnamon opaline}
13% bont cinnamon opaline geelwang
13% bont geelwang split voor {X2: cinnamon opaline}
13% cinnamon opaline geelwang split voor bont
13% geelwang split voor bont {X2: cinnamon opaline}

pop afkomst:
13% bont cinnamon opaline geelwang split voor bronze fallow
13% bont geelwang split voor bronze fallow
13% cinnamon opaline geelwang split voor bronze fallow bont
13% geelwang split voor bronze fallow bont
13% bont cinnamon opaline geelwang
13% bont geelwang
13% cinnamon opaline geelwang split voor bont
13% geelwang split voor bont

Het bleekmaskerkoppel Sammie en Atilla hebben ook een blok.
Ze zijn in het voorjaar zelf een nestje begonnen in het binnenhok, wat niet helemaal de bedoeling was, maar ze hebben wel laten zien dat ze onwijs goed broedden.
Helaas is het donsje snel overleden, dus hopelijk hebben ze nu betere kansen.

Omdat ik de splitten niet weet van dit koppel, is dit de berekening van wat de jongen sowieso zijn. Wellicht hebben pa en/of ma splitten en dan komt er nog een mutatie bij.... wel heel erg leuk dus zo'n verrassingsnestje.

Dit is Atilla, het popje!

Dit is Sammie, het mannetje!

Moeder:bleekmasker
Vader:bleekmasker cinnamon

man afkomst:
100% bleekmasker split voor {X1:  cinnamon}

pop afkomst:
100% bleekmasker cinnamon

Ook Tara & Shauny hebben weer een blok. In het voorjaar hebben zij ook een blok gehad, de jongen overleden ook... of het toen nog te koud was ik weet het niet, maar ik had in totaal 25 eitjes liggen, waarvan er 4 van zijn geboren..
Hopelijk heeft dit koppel ook deze ronde meer geluk!
Het is echt heel leuk om te zien dit stelletje, en verbazingwekkend is het dat ze zo snel een koppel zijn geworden...
Dat ze heel gek met elkaar zijn, lieten ze me vanmiddag nogmaals zien... toen ik de voliere binnenkwam om de valkjes te vangen, zaten Tara en Shauny in de ring elkaar te kroelen... ik wou er een foto van maken, maar toen Shauny mij zag, ging hij er als een speer vandoor  :(

Shauny, de man

Tara, de pop

Moeder:bont witmasker opaline
Vader:bont cinnamon opaline split voor witmasker

man afkomst:
50% bont opaline split voor witmasker {X1:  cinnamon}
50% bont witmasker opaline split voor {X1:  cinnamon}

pop afkomst:
50% bont cinnamon opaline split voor witmasker
50% bont witmasker cinnamon opaline

Caroline

Spannend ... nieuwe ronde, nieuwe kansen.  ;)

Ik duim voor mooie donsjes.  :D

Toevallig ... ik gaf hier eergisteren Tommy & Isabella, mijn getekend geelwangkoppel, een blok voor de eerste keer.  :)

Leuke foto's.

Liefs uit Veghel  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.