Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Heel veel succes de aankomende ronde !!  :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Manon*

Dank jullie wel en leuk jullie weer in mijn boekje te zien..!!

Ik heb het stof eraf geblazen.... dus jullie hoeven er niet meer van te niezen  ;D ;D ;D

Jolie heeft trouwens vandaag 6 gram er bij op gegeten.... gisteravond viel hij nog af, stond in twijfel of ik hem pap zou geven, maar dat is ie niet gewend en om een valkje van 7 weken nog te pesten met pap...... gelukkig heb ik er goed aan gedaan en eet hij nu zelf!!

Ik ben helemaal blij!!

*Yvon

Ik lees veel vaker dan ik reageer.  ;) :D
Zoals bij een hoop boekjes eigenlijk.
Soms ben ik echt reaktiefutloos.  :-[ :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline 1569

Kuch kuch... ;D.
Eindelijk het stof er weer af.
Hopelijk brengt het jou nu weer mooie donsjes.
Wel bij blijven he... ;D.
Caroline 1569

Cherro

Succes met de nieuwe ronde :)
Ben erg benieuwd :)

En werd idd nodig dat dat stof er eens af ging waaien hoor, wist je niet dat ik stofallergisch ben? :P ;D ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

♪ Marlies

Hoi Manon, :D

Wat is Doris mooi aan het worden.
Begint hij al te kletsen?

Atilla is split voor witmasker.
Ben benieuwd hoe ze het gaan doen.

Groetjesssssssss ;)

☺ Pita ☺

Sucses hoor :D
Groetjes Petra.

Loopt hoestend van het stof weg...

TheaV

Heel veel gezond suc6!!!
Enne ..... dat we maar heel vaak dan mogen genieten van veel foto's , toch??

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Manon*

Hoi hoi Marlies,

Doris is echt leuk hé... ben er ook onwijs gek mee... en heel misschien.... heeeeeeel misschien.... krijgt hij een vriendinnetje...maar dat is nog niet zeker... ssstttt....!!!

Hij begint al lekker te brabbelen inderdaad en hij lijkt Hallo te zeggen... wel op zijn brabbelmanier nog, maar het deuntje en zijn stemmetje is anders als hij hallo zegt...

Dank je voor de split van Atilla...
Ze is een heel goed moedertje, dat heeft ze al bewezen toen ze ongevraagd het binnenhok in beslag nam... helaas is het donsje toen overleden... Ik hoop dat er gezonde donsjes uitkomen... zo niet, was dit de eerste en direct de laatste keer  ;)

Dank je Petra  :)

*Manon*

Het wordt nog even heel erg spannend hier...

Knut het bonte witmaskertje, wordt geen cinnamon zoals ik het nu kan zien.. dus ik was al bijna blij, want ik zoek nog een bonte witmasker voor Jindi... of een bleekmasker, maar ik dacht, als Knut nu een man is, kan hij hier mooi blijven...ik heb geen ervaring met pareltjes, weet ook niet hoe je dat ziet als ze nog in de pennetjes zitten, maar nu zijn de pennetjes grijs en de punten al aardig wit.... dus ik denk dat dit toch een geparelde is... dus dan is het een popje...
helaas heb ik geen plek voor een popje, al vind ik geparelden errug mooi.... even spannend nog als de veren er door zijn!

De geelwangen zijn al aardig aan het wippen.... ze moeten nog wel effe geduld hebben met eieren leggen, want de twee andere koppels zijn nog niet zo ver.... maar goed, dan moet ik de eitjes maar even bewaren.

Alle vier de jongen van Billie en Djune en het witmaskertje van Noortje en Pukkie zijn gereserveerd.
Drie jongen gaan naar het zelfde adres en worden a.s. zaterdag opgehaald... het lutino popje gaat naar Nijmegen verhuizen en wordt zaterdag over een week opgehaald.
Ze krijgen allemaal erg leuke huisjes, Isis die naar Nijmegen gaat krijgt zelfs een lutino mannetje!
Hier ben ik erg blij mee  :)

Met Doris gaat het ook goed... we hebben besloten om er geen vriendinnetje voor hem bij te halen, het kan toch best veel nadelen opleveren en soms doe je de papegaai zelf er niet eens een plezier mee... Doris heeft het nu goed, ik heb vanmiddag even weer wat leuk speelgoed voor hem gehaald... nu heeft hij 3 verschillende soorten speelgoed voor in de kooi, die  ik elke week afwissel, zodat hij de lol er niet van af heeft en zich gaat vervelen met alle gevolgen van dien... Hij is veel uit de kooi en klimt op zijn klimboom... om vervolgens in de gordijnen te gaan hangen om daarna heel stilletjes achter de gordijnen te kruipen en op de lampenkap te springen om die eens even goed te gaan slopen....  fluit fluit
nee... vervelen doet onze Doris niet  ;D ;D ;D

Palmnoten vind hij geweldig en het is nog goed voor hem ook om even wat meer spek op zijn botjes te verkrijgen.... hij eet gelukkig wel weer heel goed nu... af en toe krijgt hij nu nog een papmaaltijd met gemalen pellets erdoor savonds, maar ik merk als hij geen pap krijgt, hij smorgens meer zaadvoer eet...

Volgende week laten we hem kortwieken... al ben ik nog niet echt aan het idee gewend, maar goed!
Het blijkt toch beter te zijn ivm landen op je hoofd/schouder en daardoor dominant gedrag... het is voor papegaaien bijna een must om dagelijks naar buiten te gaan en daar zonlicht op te doen, zodat ze het calcium beter kunnen opnemen.
Ik hoop dat hij zich een beetje happy voelt als hij gekortwiekt is... anders vind ik het ook goed en laat hem lekker zijn vleugeltjes behouden... maar dat moeten we nog effe zien..

Slaap lekker voor straks!

Caroline 1569

Spannend he
Veertjes kijken..
Ook fijn dat alle kleintjes een ieuw huisje hebben
En leuk dat Doris het ook zo naar zijn zin heeft.Volgens mij zijn papagaaien mega slopers...
Groetjes Caroline 1569

Tessa1986

*Manon*

Gisteravond heb ik Knut naar binnen gehaald... mamsie zat te broeden op zaagsel en liet Knut gewoon koud worden..
Omdat ze niet in een blok zitten en onderin het kwartelhok toch niet echt warm is... heb ik hem gisteravond naar binnen gehaald... Achteraf goed want er kwam een mega hoosbui.

Vanmorgen had Knut zijn kropje mooi leeg en er kon wat pap in... wel raar in zo'n klein snaveltje pap geven... heb dit nog nooit zo jong gedaan, Knut is vandaag 15 dagen, maar ik denk dat én hij onwijs wordt geplukt op zijn koppie... voor de rest (nog) nergens én dat ze hem gewoon koud laten liggen op sommige momenten... dit de beste oplossing is.

Of hij nu gepareld is weet ik nog steeds nie  lol lol moet nog even geduld hebben...

Fijn weekend!!