Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

*Manon*

19 augustus 2009, 18:10:18 #2205 Last Edit: 19 augustus 2009, 18:14:53 by *Manon*
Foto's

Ariel:
Witmasker Man, hij is superlief, nieuwschierig, zit graag bij je als je m kroelt, hij is mooi, heeft witte puntjes op zijn borstje en.... HIJ IS NOG TE RESERVEREN ;D ;D ;D

Ariel is vandaag 4 weken en 1 dag oud en hij weegt 84 gram
:-*

Miko (Anik)  witmasker man is gereserveerd

Miko is een heel schattig valkje met vier witte vlekjes op zijn kop. Hij is heel rustig en vindt het allemaal wel best wat je doet... moet hij zo staan voor de foto.... dan doen we dat, wil je dat ik me omdraai... oke is ook goed. Ja Anikje is echt mijn speciaaltje. Gelukkig krijgt hij een goed adresje... hij gaat verhuizen samen met Brammetje, zijn nestgenootje.
Hij is nu 4 weken en 1 dag oud... wie had het gedacht dat het kleine pluisje wat maar niet uit zijn ei kon komen.... zo mooi en lief zou worden... jemig ik ben trots op dit kleine ding... Hij weegt: 86 gram  ;D ;D

Abeltje (Angel) witmasker man, hij is gereserveerd door Jacky (van het forum) en haar man Remco.

Ik merkte eergisteren dat Ariel en Angel (Abeltje) geplukt werd door één van de ouders... Abeltje is zoals je ziet het ergst 'toegetakelt'. Ik heb ze per direct uit het blok gehaald en bij Zazcha en Zaura in het blok gedaan en nu gaat het weer groeien...
Angel is ook erg nieuwschierig, als ik de foto camera pak, wil ie het liefst bij mij zitten om te zien wat dat voor ding is... hij zit dan ook geen moment stil en wil absoluut niet in de stand blijven zitten die ik voor hem bedacht had.... verder is hij heel aanhankelijk en hij weegt 92 gram  :D Angel gaat samen met Boellie verhuizen naar Jacky en Remco  ;D

Aygo, bonte witmasker man. Hij heet nu Jipp en hij mag hier blijven wonen om hoop ik het vriendje van Jindi te worden...
Jipp houdt niet zo van aandacht, als hij op het doek zit voor de foto, draait ie snel zijn kont naar me toe of hij kruipt snel weg in een hoekje.... verder is hij heel lief, overigens blazen alle valkjes niet meer als ik met mijn hand in het blok kom dus dat is een goed teken vind ik zelf... Jipp weegt nu: 96 gram  :D

:-*

Brammetje is gereserveerd gaat voortaan Noa heten, hij of zij is een bonte cinnamon   ;)

tis een beauty  :-* hij heeft heel mooie gele veertjes op zijn rug en dat loopt over in grijs... Hij is heel lief... een beetje een eigenwijsje, ook hij draait me de rug toe als er een fotootje gemaakt gaat worden... maar hij is ook hele kroelerig... het beste kan ik hem op de hand houden als ik een foto maak... want ook hij zit niet stil.... Noa gaat samen met Anikje (Miko) verhuizen  :D en hij weegt nu 102 gram

Boellie, een bonte cinnamon is gereserveerd.
Billie gaat samen met Angel (Abeltje) bij Jacky en Remco wonen... heel erg leuk dat deze twee ook saampjes gaan verhuizen  :D

de kleinste wurm die ondertussen al mooi groot wordt, heet in het vervolg Billie. Hij of zij is een bonte cinnamon en zoals ik het nu bekijk krijgt hij iets donkerder cinnamon veertjes als Bram.
Billie voelt zich niet kleiner dan de rest en hij heeft een koppie om te zoenen.. ook hij was een beetje mijn zorgenkindje, want hij bleef ook wat achter in groei en gewicht... maar toch weegt hij nu 80 gram dus niks te klagen.

Dierenfreackske

Hoi Manon, wat een supermooie valkjes zijn het , en wat lief om te zien, en zo'n lief koppie's .  Grtjs.

Mara

Hoi Manon

Ik had veel te veel bij te lezen, maar alsnog gefeliciteerd met je donsjes. GEniet er maar van!

Liefs

Mara

Jacky

Wow wat een mooie foto's. 

En wat groeien ze snel! Mooi dat het geplukte koppie van Angel al weer mooi bijgroeit. Je was er gelukkig op tijd bij.

Dankjewel voor de update. Het zijn stuk voor stuk scheetjes!

Nu afwachten wanneer Ariel de grote sprong gaat wagen.

Groetjes Jacky

Anke

Hoi Manon,
Mooie foto's weer van je lieve,leuke en mooie jongen.
Geniet er nog maar even van. Voor je het weet gaan ze alweer verhuizen ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Prachtige foto's!!!!

Wat een heerlijke smoeltjes.  :-*

FIjn al voor 5 een fijn adresje, nu alleen nog Ariel  .... en super zoals Anik eruit ziet.  :D

Groetjess!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Peggy

Wauw Manon wat een knappe kinders zeg  :D

gelukkig heb ik ze nog,  net voordat ik na Texel ga,gezien  :D

Liefs peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

anika_en_spirit

Hoi hoi,

Zo, ik heb hier ook weer even bijgelezen.
Wat gaat het toch hard met die kleine snoetjes! Nog even en ze zijn al niet meer klein... Wat een lieverds om te zien zeg  :-*. Mooie foto's heb je ook weer gemaakt. Leuk zo, Ariel die uit het blok hangt  ;D. Ben benieuwd wanneer ie de sprong gaat wagen!
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

*Yvon

Oohw men,oohw mennnnnn........  ;D
Wat gaat dat toch hard met het kleine grut. :o
Het zal zeker niet lange meer gaan duren voor ze 1 voor 1 de blokken uit komen zwieren.  :D
Ze worden alleen nog maar mooier en mooier.  :-*

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Sjet

prachtig  zijn ze hoor Manon .
en  jeetje  Ariel   die al het kopje uit het blok  steekt  nieuwsgierig  ;D  en  wat leuk  dat je al adresjes  hebt voor ze kunje ze mooi blijven volgen .  SUPER  hoor  !!!! 
geweldige mooie foto's .

groetjes   Je Moeder  (  Georgette )

Jacky

Hoi Manon,

Hoe gaat het daar? En met de valkjes?

Zitten ze nog steeds in het broedhokje of heeft Ariel de sprong al durven maken?

Groetjes Jacky

Kimm

wat een poepies manon!! om te zoenen zeg  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sally

Aaah, wat zijn ze lief! en mooi, en leuk..
Hoe gaat het ginds nog?

Al een huisje voor Ariel gevonden?

Groetjes!

*Manon*

Hoi hoi!
Hier even weer een updeetje vanuit Denekamp!  :D
De vakantie is afgelopen, dus het gewone leven is weer begonnen en dat betekent de draad weer oppakken, aan het werk, weer naar school. Het is even wennen weer, maar ook wel weer lekker!

Met de valkjes gaat het goed... afgezien van het feit dat Tibeau erg vervelend was toen hij weer terug ging in de voliere.
Afgelopen vrijdag heeft Hans, mijn voliere veranderd, dat zou hij een tijd geleden al doen, maar toen had ik er niet zo'n haast mee, omdat de eitjes al waren gelegd en ik de koppeltjes niet ineens over kon doen terug in de voliere om daar verder te broeden, dus hadden we afgesproken dat dit zou gebeuren na de nestjes.
Nu Tibeau dus zo irritant deed, heeft Hans alvast ¼ deel van de voliere afgeschermd en dat is nu een aparte kooi. Ik zal er straks even een fotootje van maken, het onderste deel van de voliere kan ook worden afgeschermd, zo kan ik elke keer met twee koppeltjes tegelijk kweken en gebeurd dat allemaal in de voliere, maar wel in een apart gedeelte. Zo zit alles bij elkaar en toch apart en heb ik niet het hele kamertje vol staan met kooien.

Tibeau en Tara:
Zitten nu lekker bij elkaar, morgen ben ik van plan ze terug te zetten in de andere kant van de voliere bij de andere valkjes, zodat Tibeau een nieuwe kans krijgt om te laten zien hoe aardig hij kan zijn... ;) Hij kroelt weer met Tara en ze lijken echt gek op elkaar.... Maar.... Als hij bij Sari zit, zit hij direct weer te wipwappen met Sari en Tara zit erbij te kijken, zij lijkt er niet mee eens te zijn... dus daarom... Sari en Tibeau komen niet meer bij elkaar in de voliere te zitten.
Als het nu lukt dat Tibeau zich weer kan gedragen in de voliere, gaan Sjimmie en Sari in het andere gedeelte, zodat zij weer weten dat ze bij elkaar horen... Ik moet nog even kijken wanneer, maar aan het einde van het jaar ongeveer, krijgen zij een blok... ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren!

Ik zet dan waarschijnlijk Zazcha en Zaura ook apart met een blok en zij mogen dan ook weer een nestje doen en eventueel weer als pleegouders... maar misschien zijn Sari en Sjimmie zelf wel heel goede ouders  :)

Zazcha en Zaura:
Nemen hun taak als ouders nog steeds heel nauwkeurig. Ze voeren goed en eten nog steeds de hele dag door. Zazcha is nog steeds boos als ik de voerbakjes wil verversen... hij bijt me het liefst keihard in mijn vinger en Zaura blaast dan ook maar mee... je bent een koppeltje of je bent het niet hé!!  ;) ;)

Bibi... ja wat ik met haar aanmoet... ik vraag het me soms wel af!
Ze is zo wild, dat ze in paniek raakt als ik met mijn hand in de voliere kom om de voerbakjes te verschonen... door het kleinste kiertje vliegt ze doorheen.. toch stapt ze uiteindelijk wel op, dus dat vertrouwen heeft ze wel... ook blijft ze nu wel langer op de stok zitten die aan de tralies vastgemaakt zit, als ik voor de voliere sta... maar toch kiest ze eieren voor haar geld en vliegt uiteindelijk weg..
Ze kijkt naar Billie als ie aan de tralies komt hangen voor een kroel en ze is best heel nieuwsgierig, alleen durft ze niet... en ik weet niet hoe ik haar vertrouwen moet winnen.... Misschien komt dat nog wel eens.. ze is wel heel lief tegen de andere valkjes en vooral Gebbe wil ze kroelen, maar Gebbe moet dat niet...

Gebbe... is sowieso een raar valkje... die heb ik bijvoorbeeld nog nooit zien eten, wanneer hij dat doet... Joost mag het weten, maar ik zie het niet!
Hij wil kroelen met mij als ik hem eruit haal, dan duwt ie zijn kop tegen mijn neus en daar geniet ie van.... Tegelijkertijd gaat hij leuk fluiten voor me en dat is dan echt genieten.... Ik heb straks een oneven aantal in de voliere.... 5 popjes en 6 mannen... Gebbe is de man die dan geen partner heeft, maar ik hoef voor hem ook geen partner aan te schaffen.... En ik verwacht ook geen problemen met een man extra in de voliere, want Gebbe houdt niet zo van andere valkjes... Hij vind het goed dat ze er zijn, maar ze mogen niet te dicht bij komen...

Billie... is de vrolijke noot in de voliere... Ik merk dat hij heel erg aan mij gewend is, hij komt bij de tralies als ik binnen kom, wil gekroeld worden, doet zijn oogjes dan dicht... en geniet. Is hij los en ben ik aan het werk bij de kooien, zit hij het liefst op mijn hoofd.. tis echt een schatje. Hij krijgt een mooi geel smoeltje nu, in ieder geval kan ik hem beter onderscheiden van Bibi dan eerder, toen leken ze met hun grijze koppies als tweelingen...

Jindi... houdt van kroelen.... Jippie ya heeeee  ;D ;D ;D
Het heeft even geduurd, maar ze wordt echt lief nu, dat was ze al wel, maar nu blijft ze ook bij mij zitten en laat zich heerlijk kroelen... ze heeft nog wat pap om haar bekkie, maar ik wil straks even met haar douchen... hopelijk vind ze dat ook fijn, zodat de pap wat kan oplossen door de stoom van de douche. Ze lijkt het goed naar haar zin te hebben bij de andere valkjes in de voliere en ze blijft op een mooi gewicht van 94 gram. Ze is echt prachtig met haar mooie felgele pareltjes en ik zal straks van haar ook even een footootje maken.... Heb ik nog niet eens fatsoenlijk gedaan....  :-[ :-[

Ja en dan onze nieuwe huisgenoot.... Jipp, nu hij een naam heeft.... Ga ik echt beseffen dat hij mijn valkje wordt, is een beetje raar hoor....  ???
Je hebt een nestje, je weet dat de jongen gaan verhuizen... vorige week hebben ze allemaal een adresje gekregen waar ze heen gaan verhuizen, op Ariel na. Maar ik zag Jipp heel lang net zoals ik de andere jongen zag... voelde een bepaalde afstand, weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, maar je wilt je niet téveel aan ze hechten omdat je weet dat ze weer weggaan. Nu begin ik Jipp dus te zien als degene die hier 'komt' wonen.. Hij is lief en rustig en houdt ook van kroelen... hij lijkt dus niet op zijn pa, want die houdt niet van kroelen... die houdt meer van pesten... hihihi...

Gisteren is Ariel uitgevlogen... hij zat heel gezellig op de spriraal om zich heen te kijken... en had het wel naar zijn zin. Heel leuk, maar ze gaan hun stemmetje ontdekken... sommigen beginnen te fluiten... of iets wat daarop lijkt... gaaf is dat!!
Gisteravond heb ik Ariel weer terug in het blok gezet voor de nacht... Toen ik vanmorgen beneden kwam, zei Hans: hij is er al weer uitgesprongen... ikke kijken... ik zei : nee joh, dat is Anikje die er nu uit is... dus anikje is ook uitgevlogen ... mijn speciaaltje die niet uit zijn eitje kon komen, die we 'gehaald' hebben en toen als tweede geboren is... en nu als tweede uit vliegt... pffff wat een dapper ventje... krijg er bijna een brok van in mijn keel als ik hem aankijk en besef dat hij het bijna niet gehaald had... ook nog wat achterstand had, maar nu toch laat zien wat voor vechtertje hij is en dat hij niet onder doet voor zijn broers... jemig wat een kanjertje!!.
Wat gaat dit moeilijk worden als hij mag verhuizen... pffff...
Verder gaat het goed met de jongen... ik kan er nu al een brok van in mijn keel krijgen als ik bedenk dat ze over een paar weekjes gaan verhuizen...  mijn eerste nestje, mijn kleine pluisjes gaan hun weg naar een volwassen leven... maar ze komen allemaal goed terecht en sommigen kan ik volgen op het forum en dat is wel heel erg leuk en heel erg fijn!  ;D ;D

Vanmiddag kom ik even terug voor de foto's.

Fijne zondag!

Kimm

hoi manon,

wat een heerlijke update,
ik vind jip erg mooi hoor.
oh dat zal zeker een raar idee zijn om de valkjes straks te laten verhuizen. ik ben benieuwd naar de foto's strakkies :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010