Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Peggy

Goede middag manon,

Het gaat goed hier! En Billie houdt zich goed op gewicht hoor,  super  :D

Ben natuurlijk benieuwd naar je fotootjes  :D

een hele fijne zondag

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Marian

Hoi Manon,

Ook iets positiefs hoor.... je kwam er toch zelf achter! :D
Ben benieuwd naar je foto's.

Groetjes, Marian

*Manon*

Foto updeet  ;D ;D ;D

De donsjes doen het allemaal goed, alleen anik, die niet zelf het eitje uit kon komen blijft nu duidelijk achter bij de rest... in hoeverre is dit niet goed??

Het voer is niet aan te slepen, de ouders eten er goed van en regelmatig hoor ik voergeluidjes uit het blok komen.
Vanmorgen zijn alle valkjes inclusief de ouders, behalve Zaura, zij bleef braaf in het blok  :-* even lekker los geweest en ik merk aan de ouders dat ie er dubbel zo hard van genoten hebben.
Toen ze weer in de kooi zaten, pakten ze keurig hun rol als ouder weer op... ze aten wat en doken het blok weer in!  :D :D :D

Dan nu de foto's!

Het A nestje van Tibeau en Tara:

Anik

Heel stoer met haar hoofdje omhoog... maar ze is duidelijk kleiner dan de rest  :-\
Hier is ze 5 daagjes oud

Ariël

Ariël ligt samen met Anik bij Tibeau en Tara in het blok.
Ariël is hier ook 5 daagjes oud, ze is op dezelfde dag geboren als Anik.

Abeltje

Abeltje is een jong van Tibeau en Tara maar ligt bij Zazcha en Zaura in het blok.
ook hij is op dezelfde dag geboren als Anik en Ariël en hij is dus ook 5 daagjes oud.

Aygo

Aygo is 4 daagjes oud en ligt net als Abeltje bij Zazcha en Zaura in het blok.
Groepsfoto

Het B nestje van Zazcha en Zaura:

Brammetje

Het mooie gele donsje... Brammetje is 3 daagjes oud  ;D

Eitje 4 is druk aan het piepen en tikken het het eitje is al aangetikt... vanmorgen lag er nog geen donsje, maar ik verwacht hem vandaag wel...  :D
Het is nog even spannend of hier een geel of een wit donsje uit komt... zazcha en zaura kunnen zowel bonte cinnamonnetjes als bonte witmaskertjes krijgen  :D

Groepsfoto van het A nestje en Brammetje

verslagje gisteravond:
Anik --> 5 daagjes oud... 12 gram  :-\
Ariël --> 5 daagjes oud... 20 gram
Abeltje --> 5 daagjes oud... 20 gram
Aygo --> 4 daagjes oud... 16 gram

Brammetje --> 3 daagjes oud... 14 gram

Zou het nog goed komen met anik?
Ik hoop het zo, ik merk ook dat zij steeds een minder volle krop heeft dan ariël...

Sjet

wat een prachtige  foto 's   Manon  van de donsjes ?
ja het is   wel een verschil het gewicht van Anik met de andere  donsjes .  we blijven duimen dat het goed met haar mag blijven gaan .   en  vandaag weer spannend  met het tikkende en piepende eitje . 
Bedankt voor de mooie  Foto sessie .
ja  dat zullen de   Ouders  wel fijn hebben gevonden even weer  uit de kooi rond vliegen ,,,  Prima dat ze daarna   gelijk hun taak weer oppakten hoor   SUPER   Die  Ouders !!!!

Groetjes en liefs  Je   Je  Moeder   ( Georgette )

*Manon*

heej Moedertje,

Ja je weet niet wat je ziet denk ik als je donderdag komt en als het allemaal zo loopt als in de verwachting ligt, dan komt woensdag het laatste eitje... de oudsten zijn dan 9 dagen donderdag en de laatste dus 1 dag.... nou dat is me dan een verschil... leuk hé  ;)

Roxy

Hoi Manon,

Wat een leuke foto's, ze zijn echt lief.
Ik hoop dat het met Aniek goed blijft gaan.

Groetjes Roxy

Gerdy

Hoi Manon..

wat een super lieve foto's..ze zijn mooi op gewicht hoor.

wat is het toch genieten met al die donsjes enne is het tik eitje al uitgekomen?

gr Gerdy

danielle

Hoi Manon,
Ik heb al het nieuws al van de donsjes gelezen  :D , had alleen nog geen tijd gehad om te reageren. Maar ik wil je echt van harte gefeliciteren met al je donsjes  :-* . Wat leuk dat je een drieling hebt, dat is wel grappig. Het is meteen heel rap gegaan. Genieten is het he en wat onvoorstelbaar hoe snel ze groeien he? Geniet maar lekker van je eerste 2 nestjes. En je hebt meteen al een hele spannende ervaring meegemaakt met Annik. WOuw petje af hoor dat je dat zo hebt gekunt. Fijn dat je zo'n goeie support hebt gehad van Caroline. Nou ga ik dan ook heel hard duimen dat Annik goed gaat groeien en hij goed mee gaat komen met de rest. Hij heeft wel een mooi gevuld kropje.

Groetjes Danielle

Peggy

Wat een supermooie en lieve foto's.  en wat extra spannend;  krijgen ze nu een wit of geel donsje  :D Ik duim voor kleine anik hoor.

Liefs peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Grrrrh, ik kom echt veel te veel tijd te kort.  >:(

Ik had vanmiddag al even genoten vanje geweldige foto's, wat een snoepies .... ik had nog geen tijd gehad om even te reageren.  :-[

Ik ben benieuwd of het tweede B-tje al geboren is.

En dan kleine Anik .... gewoon goed in de gaten houden maar dat doe je al, meer kun je niet doen. Soms zie je dat niet voor niks moeilijk of niet uit het eitje konden komen en mankeerde ze toch iets maar soms hebben ze ook gewoon al een achterstand door te lang in het eitje te zitten, Anikje had er zelfs al in gepoept, dus een slechte start.  :-\

Anik ziet er verder wel goed uit al is ze dan wat kleiner dan de rest.

Hier zie je ook wel eens dat een ouder donsje kleiner blijven dan de jongere .... Sil alias Olly was daar ook een voorbeeld van.

Ik duim voor je kleine Anik.  :-*

Heb je een leuke dag gehad met Kim?? Volgens mij hebben jullie nog steeds plezier.  ;) ;D

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Geboren........................................

Boellie

Gisteravond.... Kim was  net weggegaan, tegen elf uur, deed ik nog even mijn ronde bij de valkjes, eventueel voer en water verversen, de jongen wegen, Kijken hoe het met Billie was, het was gisteren zijn vierde dag zonder pap  :D keek ik dus ook bij Zazcha en Zaura en ja hoor... daar zag ik het gele pluisje, die de hele dag zo hard gewerkt had om uit zijn eitje te komen....  :D :D
Dit wordt weer een bonte cinnamon... toch wel leuk hoor die verschillende mutaties die eruit kunnen komen.... ik kan bijna niet wachten tot de pennetjes gaan komen met daaruit veertjes!!!!

Ariël had gisteren een dun spleetje oog wat te voorschijn kwam en gisteravond Abeltje ook.... deze lopen erg gelijk op, aangezien ariel smorgens geboren is en abeltje savonds.  ;)

Ook zag ik bij de witte kanjers een grijs stukje huid op de vleugeltjes.... dus mooi grijs...  ;D ;D Ik ben zo benieuwd hoe bont ze zijn aangezien Tara toch echt wel mooi getekent is... ben ik wel benieuwd in hoeverre dit bij de jongen te zien zal zijn, tegen het einde van de middag zal ik nog wat fotootjes maken....

Billie gaat ook goed... al is het soms wel even afzien voor hem, want eergisteren liet ie me toch wel wat schrikken, maar ondanks dat heeft me ook weer laten zien dat hij wel heel goed weet hoe hij moet eten  ;D ;D

Billie's dagen zonder pap:
vrijdagavond: 94 gram
zaterdagavond: 90 gram
zondagavond: 90 gram
gisteravond: 94 gram

Wanneer kan ik aannemen dat hij zelfstandig is?

Fijne dag!!  :D

Christine

Hoi!
Prachtige foto's van je donsjes!
Wel leuk zo de pleegouders van het Anestje (twee toch).
Je kan ze altijd uit elkaar halen! :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

*Manon*

Hoi Christine,

Leuk dat je even in mijn boekje komt lezen en kijken  ;)

Het is inderdaad handig dat de gele donsjes andere ouders hebben dan de witte, alhoewel de gele donsjes ook een wit broertje of zusje kunnen krijgen... het fijne daar van is dan wel, dat de stiefbroertjes/zusjes dan al zo groot zijn dat ik ze makkelijk uit elkaar kan houden  ;)

Ik heb er zoveel plezier van ik had niet gedacht dat het zo leuk was om een nestje te hebben en te verzorgen  :D :D :D

Kimm

gefeliciteerd met boellie!!!!

gaaf hoor!!!!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sjet

Hoi  meissie ? 

Van  Harte  Gefeliciteerd met  Boellie  hoor  leuk   ziet hij er uit    Toppie  hoor !!!!.
wat Jammer dat Kim   de geboorte van  Boellie net niet mee gemaakt heeft.

groetjes en liefs je  Ma    (Georgette) :-*