Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Caroline

Jammer, Manon.  :-\

Even een vraagje ....

Is Sjimmie misschien een klein iel mannetje?? Of is hij echt flink mager nu??

ZOals bekend heb ik hier echte dikkertjes maar .... ik heb hier ook JOOP! & Jil, 2 kleintjes.

JOOP! is met 85 gram best een dikkertje en ook Jil, maar 75 gram toen ze hier kwam, voelt helemaal niet mager aan nu ze  net de 80 gram haalt. Het is gewoon een heel klein iniminie meisje.  ;)

DIégah, normaal in de rustperiode met gemak 145 gram  :o voelt met 115 gram (na 2 nestjes in de kweekperiode) echt broodmager, haar hele borstbeen is dan voelbaar.

Om op dit gewicht te blijven moet Sjimmie toch best wel wat eten. Picasso eet op het moment helemaal NIETS .... hij valt dan makkelijk na een hele dag hongerlijden bijna 20 gram  :o :o af.  :-\ Wat er na de pap weer keurig bij zit.  ;)

Houdt Sjimmie gewoon even goed in de gaten of er schilletjes blijven liggen, of hij aan de trosgierst blijft eten en of hij op gewicht blijft .... waarschijnlijk gaat hij van zelf langzaamaan makkelijkker eten en meer aankomen.

Voor een jong is het eten van zaadjes nog een flink karwei. Ze hebbenn nog niet die handigheid. Misschien is de 10 zaadjes eten van Sjimmie als een hele klus.  ;)

Ik denk gewoon maar mee hoor en schrijf het ondertussen op.  :P

Sterkte in ieder geval met hem.

Liefs Caroline

PS. het feit dat hij op 72 gram 's morgens blijft zitten vind ik wel positief.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

danielle

Hoi Manon,
Wat een leuk vooruitzicht dat je Billie zondag al mag ophalen. Wouw, wat een knapperd is het ook  :-* .
FIjn dat Sjimmie nu eindelijk goed lijkt te eten. Je hebt heel wat zorgen om hem gehad. Maar je hebt echt goed gehandeld zeg.  Mijn complimenten.

Groetjes van Danielle

*Manon*

Hoi Caroline,

Dank je voor het meedenken, zo net heb ik Sjimmie weer op de voerbak gezet en hij is toch wel 5 minuten heel druk aan het eten geweest, ik heb hem weer gewogen, hij schommelt tussen de 74 en 76 gram, dus toch wel positief...

Het stomme is, Sari sjeest de hele kooi door om te eten, Sjimmie zit met zijn grote oog te kijken wat Sari doet, maar mee eten ho maar  :-\

Ik vind het een beetje moeilijk om te zeggen of hij nu iel is of gewoon mager... in ieder geval voel ik zijn borstbeen wel.
Het kan zijn dat hij vandaag ook wat meer bewogen heeft, dat hij daardoor niet zo erg veel is aangekomen... hij wordt nieuwschierig en gaat op onderzoek uit, dus dat betekent... meer door de kooi klimmen...
Hij is wel een stuk kleiner dan Sari en zij weegt 88 gram dus dat is dan ook wel logisch natuurlijk, het is niet dat Sjimmie een dikkig lijfje heeft, hij is wel wat rank!

Ik las het van Picasso in je boekje, dat is echt balen joh, en 20 gram is dan erg veel voor zo'n klein mannetje... Ik heb niet het idee dat Sjimmie honger lijdt, want gisteren ging hij ook uit zichzelf naar beneden om te gaan eten en daar heb ik hem vanmiddag ook wel op betrapt... hij moet eerst even de smaak te pakken hebben en dan eet hij weer door...

De meeste jonge valkjes die ik gekregen heb, bunkerden echt in de zaadjes in het begin, maar dat zie ik Sjimmie niet doen, misschien komt het nog... we zijn op de goede weg in ieder geval.

Nog wat leuks vanmiddag.... Sari zat kippetje voor hem... en Sjimmie keek erna en snapte er natuurlijk niks van... nou ja.. toen hield Sari het ook maar weer voor gezien  ;)

Gerdy

Hoi Manon..

Als Sjimmie een stuk kleiner is als Sari dan zou je zeggen dat hij niet veel en veel te weinig weegt..maar zo vanaf hier is dat moeilijk te zeggen.

moeilijk is dat hé dat als je andere kleintjes had dat die wel meteen goed aten en dat Sjimmie dat niet doet..maar zoals ik begrijp valt hij verder niet meer af.

sterkte met je kleine dondertje.

gr gerdy

carco

Ik bekijk het altijd zo:als ze 's avonds meer wegen dan 's morgens hebben ze zelf gegeten en de snelheid komt dan vanzelf. Sjimmie weegt dan inderdaad niet zo veel maar het bewijst wel dat hij het zelf kan.
De kleintjes van Harry en Chinta wegen ook niet veel en zijn niet zo groot.
Het pareltje woog gisterenavond en vanavond 78 gram en daar was ik heel trots op, want ze voelt nu inderdaad wat voller aan.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Manon*

Hoi hoi,

het is inderdaad zo dat hij zelf eet, en daar ben ik allang blij om.
Het komt ook wel goed hoor, daar ben ik van overtuigd, het is net of hij niet denkt aan eten.... Ik snap er niks van... ik denk de hele dag aan eten  :-X :P :P :P
Hij komt elke morgen terug op de 72 gram de laatste dagen en dat is goed, ik ben blij dat hij niet minder weegt in de morgen, nu maar hopen dat dat morgen ook niet het geval is...
Ook eet ie nog steeds op de bodem, hij lijkt maar niet te snappen dat er onderweg ook zoveel lekkers hangt... ach komt wel, tis een schatje, hij krijgt nu al wel een eigen willetje, dus dat is ook weer positief  ;D ;D ;D

candy

Hallo Manon,

Wij hebben hier ook een klein sierlijk popje, die s'avonds ook een gewicht heeft van rond de 77 gram (tussen de 75 en 79 gram)en dat nu al bijna 5 jaar.
Dus als het echt een klein valkje is kan het gewicht wel kloppen.

Groetjes Henk

Dierenfreackske

Hoi Manon, haha,  het wordt dus zo'n heel eigenwijs valkje dat zo'n heel appart willetje heeft , ach , het komt vast heel goed met hem , ik ben al benieuwd naar nog eens foto's ,  ;D ;D ;D  en een volgende update weer! Grtjs Ann

christa

ha manon
onze karel is ook niet zo groot en weegt ook niet zoveel dus misschien is het wel een klein valkje.
maar komt vast wel goed.
groeten christa

Kaatje

Hoi Manon,

Nu het gewicht van Sjimmie tussen de 74 en 76 zit, zo tegen het eind van de middag, begin van de avond, dan vind ik dat hij het zeker heel erg goed doet. Als hij nu elke week 1 grammetje aankomt en over een maandje op de 80 gram zit dan hoef je je in ieder geval geen zorgen meer te maken.

Ondanks dat het hier "dikkerdjes" zijn, weeg ik ze ook nog steeds zo 1x per week hoor, gewoon een soort controle  ;)

Maar het gaat helemaal goedkomen met jouw Sjimmie, daar ben ik van overtuigd, en zondag lekker je andere kanjer halen ! Super voor je meid  :-*

Liefs, Karin

Romy

Hoi Manon

Ik heb een ook een beetje het gevoel dat je waarschijnlijk een klein en slank mannetje in huis hebt. Flupke weegt gemiddeld ook maar rond de 75 gram en doet het daar al verschillende jaren heel goed op :)
Soms denk ik bij haar ook : ga nu toch eten in plaats van gek te zitten doen  ;D Maar als ze echt honger heeft, dan gaat ze ook wel eten. Dus dat is dan maar haar gestel denk ik.

Maar ik begrijp wel heel goed dat je je een beetje zorgen maakt. Dat deed ik in het begin ook heel erg. Je bent gefocust op die 80 gram wat het 'minimum standaard gewicht' is...
Gelukkig zie je hem wel al eten en valt hij niet meer af. Dat is heel positief :)

Groetjes
Romy

Saar

Hoi Manon,
Heb jij Ukkie van mij toen gezien? Dat is *zucht* was ook een klein poppetje.. Die woog normaal 74-76 gram, en als ze eitjes moest leggen dan haalde ze 85 gram wel eens... Maar  zodra ze dan weer ging broeden woog ze nog 70.. Kan best zijn dat Sjimmie klein uitvalt
Groetjes Saar :-*

Caroline

Hey meis .... alles goed met jou en Sjimmie??

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Met Sjimmie gaat het goed, hij krijgt al behoorlijke praatjes en jaagt Sari zelfs al van haar plekje af...
Ik lach me wel rot om hem hoor, hij eet uit zichzelf en heeft ondertussen ook een bakje halverwege de kooi gevonden om uit te eten... soms als ik hem op laat stappen, begint ie te snauwen omdat hij natuurlijk genoeg heeft van mijn praktijken om hem op zijn voerbakje te zetten...
Elke morgen, woog hij 72 gram, maar Vanmorgen schommelde hij tussen de 72-74 in  ;D ;D ;D
Gisteravond woog hij 74 gram, maar later op de avond tegen 21.30 uur ging hij nog weer eten...  :D
Ik ben al heel blij dat hij uit zichzelf gaat eten en het is nog een erg mager dingetje hoor, vergeleken bij Sari kun je ook goed het verschil in gewicht merken, maar goed, hij voelt zich prima, hij speelt overdag, gaat er lekker mee uit als alle valkjes los zijn en hij vermaakt zich prima...  ;D ;D

Liefs Manon

Romy

Hoi Manon

Ik had geen notificatie van je boekje ontvangen?? Het lijkt me toch wel dat die dingen niet altijd zo goed werken...

Heel fijn om te horen dat het goed gaat met Sjimmie  :D Je mannetje heeft wat tijd nodig blijkbaar  ;) Maar het gaat de goede weg op en dat is het belangrijkste

Groetjes
Romy