Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

*Manon*

Vanmorgen heb ik om 8 uur Sjimmie gewogen... 70 gram met de neiging naar 68  :-\
Ik heb de keus gemaakt om hem toch niet te pappen... gisteravond had ik het in de gaten dat hij de pap lekker begon te vinden, dat is natuurlijk fijn voor noodgevallen, maar het is niet de bedoeling dat meneer er van gaat profiteren...
Gisteravond merkt ik als ik er met het spuitje aan kwam, deed hij zijn bek al los  ::) moest er ook nog wel om lachen, maar goed, zelf eten staat nog steeds op nr 1.

vanmorgen heb ik hem dus op de bodem van de kooi gezet, hij zit bij Sari in de kooi en dat gaat goed  :D
Hij ging eten!!
Sari kwam ook naar beneden en zo zaten ze samen te eten, maar dat duurde niet lang!
Ik heb er al een dagtaak op zitten om Sjimmie continu naar beneden op de voerbak te zetten en hij lijkt het steeds beter te begrijpen...

zo net heb ik ze lekker groente gegeven, rode pepers, soepgroente, eivoer erover en bij het bakje van Sari en Sjimmie er ook zaadjes omheen gelegd in het bakje, hij eet er van, nadeel is dat Sari ook niet zo'n ster is om op de bodem van de kooi te eten, maar Sjimmie snapt weer niet dat er ook zaadjes in de bakjes hangen overal in de kooi  ::)

tibeau is de grootste vreetschuur hier, dus die heb ik er even bij gezet en die begon meteen te eten van het groentebakje, Sjimmie weer onderin de kooi gezet en die begon ook weer mee te eten...
Om 12 uur weeg ik hem weer en dan zie ik het wel, als hij nog 70 gram... (hoop iets meer) weegt, pap ik hem nog niet bij, dan weeg ik hem vanavond weer.
maar ik ben al zo blij dat hij nu zijn best gaat doen om te eten... pfff wat een spanning brengt dit met zich mee, hij moet het gewoon gaan redden en ik durf nu ook geleidelijk aan te geloven dat dat ook gaat gebeuren...  ;)
Natuurlijk is zijn gewicht ver beneden peil, maar nu hij gaat eten, moet dat toch zeker goed gaan komen...

Liefs Manon

Kimm

hoi manon,

haha de gekkerd. zelf zijn snaveltje al open doen voor de pap ;D wat een schatje he.

wel een goed teken hoor dat hij wat zaadjes eet. ik denk ook zeer zeker dat het deze week zich verder goed gaat ontwikkelen.
als hij eenmaal eet van de zaadjes die je op de bodem hebt staan, zal hij ook wel ontdekken dat hij uit die andere bakjes kan eten.

succes vandaag en geniet van hem!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Goeie keuze hoor, Manon, hij moet wel honger hebben zeg ik altijd maar. Geen honger, dan gaat hij niet eten.  ;)

Ik zou hem inderdaad de hele dag eten aanbieden .... ook vanmiddag even NIET wegen i.v.m. je eigen gemoedsrust.  ;)

En vanavond na 21 uur even wegen .... is hij dan nog op een niet acceptabel gewicht kun je hem pap geven.

Zo werk ik hier ook.

Kleine Picasso verrekte het ook om zelf aan de zaadjes te beginnen. Ik ben toen 's morgens gestopt met pappen en hij kreeg na alleen nog 's avonds. Na 2 dagen koos hij eieren voor zijn geld en begon hij zelf aan de zaadjes.  ;)

Je doet het super hoor.

Succes.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Dank je wel Kim voor je berichtje  ;D Ja het is inderdaad zo'n schatje... ik kan hem nu al niet meer missen.. 't is zo'n heerlijk mannetje, lekker kroelen, opstappen doet ie nu heel goed, eigenlijk was ie direct al niet bang voor ons, dat scheelt een boel!

Hai Caroline,
dank je wel voor je goede adviezen... ik ben er onwijs blij mee, omdat ik hier dus totaal geen kaas van heb gegeten.
Ik ga hem dan niet wegen vanmiddag, doe ik dan vanavond... ik vind het toch wel een beetje eng hoor, juist ook omdat hij net op 70 gram zat vanmorgen, maar goed ik vertrouw op jouw ervaring ;D ;D het komt vast wel goed  ;)
merk dat ik wel 20 keer in een kwartier naar hem kijk of ie al weer eet...
Maar zelf krijg ik inderdaad weer wat lucht om adem te halen... Hans kijkt me zo aan van: je bent niet wijs om je zo druk te maken, hij denkt dat het wel goed komt... maar ja... gelukkig vind hij Sjimmie ook helemaal geweldig, misschien dat hij toch tot inzicht komt hoe leuk valkjes zijn gna.. gna...  :D :D

Mara

Hoi Manon

Ik ben het inderdaad met Caroline eens, hij moet honger hebben om te eten en voor je eigen gemoedsrust zou ik hem inderdaad even niet wegen maar pas vanavond weer. Anders blijf jij maar gespannen rondlopen en daar schiet je ook niets mee op.

Ow wat een schoonheid is Billie zeg. Echt prachtig!! En wat een lieve snoet.

Groetjes

Mara

Sjet

Hoi Manon
oh  goed hoor   dat hij  het nu  van  Sari  af kijkt 
het gaat nu vast helemaal goed komen , jij doet in elkgeval je best er voor ,  Helemaal SUPER Van je .

groetjes en succes  meis   Liefs je Moeder   Georgette

♪ Marlies

Je doet het prima zo, Manon. :D

70 gram is nog niet echt gevaarlijk hoor. Ik heb er hier eentje gehad die woog nog maar 45 gram ( Yingo van Anja) en moet je eens kijken hoe hij het nou doet. :D

Gewoon goed in de gaten houden, maar dat doe je al.

carco

Geweldig dat Sjimmie het nu lijkt te leren.
Volgens mij eet het pareltje ook alleen maar van de grond: is toch niet echt de bedoeling geloof ik ::)

Heb je ook verschillende voerbakken hangen? Ik had een paar van die silo's maar heb voor één een open bakje opgehangen om te kijken of ze daar wel uit eet.

Wat een zorgen om zo'n beestje hè?
Komt vast goed zo  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Manon*

Hoi Marlies,
Jee zeg 45 gram en hoe oud was Yingo dan? Je zou al snel denken dat hij er dan wat van overhoudt of niet??

Heej Carco,
Hoe gaat het met jou kleintje die nu zelf de zaadjes lijkt te pellen??
Ja van de grond eten is niet handig, heb eigenlijk ook nooit bakken voer op de grond staan, ben altijd bang dat ze er in gaan poepen... als ze op de stok zitten, kijken ze nergens naar hé  ;)
Ik heb overal bakjes voer hangen nu in de kooi... Sari vindt het fantastisch, die eet overal, je ziet haar kijken als ze onderweg is door de kooi en ze komt een bakje voer tegen.... ohhhh daar kan ik ook nog wel even een hapje uit nemen... Sjimmie niet hoor, die begrijpt dat niet, die stoot zijn kop tegen en bakje als ie weer onderweg is naar boven, maar snapt niet dat hij eruit kan eten, vanmiddag is hij wel met zijn snavel in het drinkwater gekukeld... nou kijk, dat weet ie dan wel!!

Liefs Manon

Mara

Hoi Manon

Ik ben toen mee geweest om Yingo op te halen en ik heb hem een paar weken geleden nog gezien, hij doet het super en is ook erg goed gegroeid. Wel iets kleiner dan de andere valkjes van Anja, maar verder zie ik er weinig verschil tussen hoor. Net zo levendig, net zo ondeugend. Dus het komt wel goed.

Groetjes

Mara

♪ Marlies

Yingo was net uitgevlogen en zat gewoon bij z'n ouders in de volière. :-\
Die periode hadden we het nogal druk met verbouwen van de garage en heb ik waarschijnlijk niet zo goed opgelet.
Het was me toen wel opgevallen dat hij vaak op de grond te vinden was, maar dat doen jonge valkjes wel vaker.

Op een warme dag was Martin kenissen weg gaan brengen waarvan de man geholpen had en toen zat Yingo een beetje in elkaar op de grond.
Toen ik hem oppakte schrok ik van z'n gewicht en heb hem gelijk op de weegschaal gezet. :o
Hij woog toen 45 gram en ik heb hem gelijk pap gegeven en verder met de hand groot gebracht.
Het heeft toen ook wel een tijdje geduurd eer hij zelf ging eten.

Zoals je van Mara hoort is het allemaal goed gekomen. :D
Het was toen al een super beestje, en ik ben blij dat hij bij Anja zo'n goed plekje heeft gekregen. :D

Groetjes Marlies ;)

*Manon*

Hoi Marlies en Mara,

Wat een geweldig verhaal zeg!!
Ja eerst natuurlijk niet  :-\ kan me voorstellen dat je je helemaal de barsten schrikt als je hem zo vind, maar dat hij toch zo goed is opgeklommen weer... heerlijk hoor!!
je hebt dan direct zo'n band met zo'n kleintje...
zoals toen ik Sjimmie haalde vond ik hem echt zo lief eruit zien, maar ik had hem niet kunnen volgen zoals ik dat wel doe als ik een valkje van iemand hier op het forum haal, dus ja.. dan heb je toch al niet direct een band met een valkje, dat heeft eventjes tijd nodig... maar Sjimmie heeft direct mijn hart gestolen en ja... toen het dan even minder ging dat hij niet ging eten... wat heb ik in spanning gezeten... juist ook omdat ik geen ervaring had met pappen enzo... en ja.. wat is dan het beste... al die onzekerheden enzo... maar het is zo'n lieverdje, ik wil hem echt niet meer missen  :-*

Zal zo een updeetje plaatsen over Sjimmie, ik ben trots op hem  :D

Liefs Manon

Rob S

Hey Manon,

Ik ben er een paar weekjes niet, en ik zie dat je 2 nieuwe valkjes hebt/gaat krijgen :o, leuk man! Ik heb het globaal een beetje doorgelezen, hopelijk gaat Sjimmie gauw vooruit met het eten! Ik denk dat het inderdaad zal helpen als hij bij een soorgenootje zit, gezien valkjes toch veel dingen van elkaar overnemen ;)

Succes!

Groetjes Rob

*Yvon

Hoi hoi

Nou hopelijk begint Sjimmie nu helemaal te wennen en gaat hij ook gewoon weer eten.  :)
Laat je hem nu gewoon bij Sari in de kooi ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Manon*

9 maart 2009, 20:46:25 #1319 Last Edit: 9 maart 2009, 20:48:00 by *Manon*
Hoi Rob,

Leuk je weer in mijn dagboekje te zien  ;D ;D Met Sari gaat het prima, ze wordt mooi, zal binnenkort eens weer wat fotootjes maken van de valkjes hier...
En inderdaad, ze heeft een vriendje, was hoognodig, want ze zat te stoken in een goed huwelijk  ;) ;) ;)

Wat ben ik trots op Sjimmie, zoals ik zei... vanmorgen was hij net 70 gram... dus ik hield mijn hart al weer vast voor vandaag... 
Maar hij begon te eten... ik was zo blij, in de middag had ik echt al een gevoel dat hij wel moest zijn aangekomen en ik heb hem net op de weegschaal gezet....

76 gram  ;D ;D ;D ;D

We hebben het gered... wat een opluchting!!
Sari en Sjimmie vinden het ook wel gezellig bij elkaar in de kooi, het is geen moord en doodslag in ieder geval, soms als Sari in de buurt komt, blaast Sjimmie wat, maar dat is zijn hobby denk ik, want toen ik hem woensdag opgehaald had, deed hij niks anders dan blazen naar ons, dat is nu over, hij vind ons nu lief... en wij hem....
Ik ben zo trots op mijn ventje.... poe wat een kanjer  :D :D

Liefs Manon