21 juli 2025, 23:47:11

rode ogen

Gestart door banter, 9 juni 2008, 13:24:38

« vorige - volgende »

banter

9 juni 2008, 13:24:38 Last Edit: 9 juni 2008, 13:31:19 by banter
Kan iemand mij vertellen welke mutaties rode ogen hebben?
Ik denk dat de albino's ook eitjes hebben gelegd in het blok van een ander koppel, er liggen 8 jonkies waarvan 4 met rode ogen. ???
m vr gr banter

Monky

Lutino's, albino's en fallows hebben rode ogen.

Een man kan split zijn voor lutino dan kan je ook rode ogen bij je jongen krijgen terwijl ze dat misschien zelf niet hebben...

Wat zijn de zichtbare mutaties van de ouders en de (misschien) pleegouders?

Groetjes,
Monky

banter

Hallo, :D
Bedankt voor je reactie, ik weet niet hoe ik een foto erop kan zetten,  ??? dus omschrijf ik de kleintjes maar even.
2 hebben een geel kuifje, en de veerpennen op de vleugel die doorkomen zijn wit tegen geel aan.
De andere 2 hebben een wit kuifje, en de veerpennen die doorkomen zijn wit.
Volgens mij dus 2 lutino's en 2 ino's. :)
Ik heb een koppel ino's al 3 jaar, maar die hebben nog nooit wat gedaan. en 2 lutino's man.
Zodra ik het zeker weet laat ik het  wel aan je weten.
Gr Banter

Monky

Hier kan je lezen hoe je een foto kan plaatsen: KLIK HIER

Even kijken of ik je berichtje goed begrepen heb.
Je hebt een koppel waarvan de man en pop albino zijn?
En je hebt nog 2 lutino mannen? Klopt het dat je denkt dat de albino pop jongen heeft gekregen met een van de lutino mannen?

Het klinkt inderdaad alsof je 2 albino en 2 lutino jongen hebt.

Als zowel man als pop albino zijn, kan je nooit lutino's krijgen. Als je een albino pop tegen een lutino man zet, krijg je alleen maar lutino's. Om ook albino's te kunnen krijgen in het nest moet je een albino pop hebben en een lutino man die split is voor witmasker. Dan pas kan je een nestje hebben met zowel lutino's als albino's.

Maar even iets anders.
Het wordt in het algemeen afgeraden om met 2 roodogen te kweken tenzij ze groot en fors zijn zonder kale plek achter de kuif. Deze mutaties worden toch als zwakker gezien en krijgen daardoor dus zwakkere jongen.
Dus als je de mogelijkheid hebt om met een ander koppel te kweken, is dat beter.

Ik ben benieuwd naar de foto's. Ik hoop dat het je lukt.

Groetjes,
Monky

banter

Hallo,
Hartelijk dank voor je hulp, hier zijn de foto's.
Gr Banter

Monky

Hi Banter,

Zou je nog een foto van de ouders kunnen laten zien. Of waarvan je vermoed dat het de ouders zijn?

Het lijken inderdaad 2 albino's en een lutino.

Ik ben benieuwd naar de ouders. Heb je mijn vorige bericht gelezen? Er staan veel vragen in en toch een wel belangrijke tip  :)

Groetjes,
Monky

banter

Hoi,
Geen zichtbare mutaties bij de ouders.
Je zegt ik heb veel vragen, voor mij een moeilijk antwoord terug.
Na een ongeval is het heel moeilijk om dingen te begrijpen voor mij, ik kan wel goed lezen, maar de betekenissen niet altijd erbij vinden.
Ik moet dus jouw tekst een aantal keren over en over lezen, en kan per vraag hopelijk antwoorden.
Heb even geduld met mij.
gr banter

banter

img]http://www.valkparkiet.org/upload2007/CasperenSpooky10062008.JPG[/img]
De ouders:[
Verder vliegen er 2 lutino's rond.
Of er vogels met split voor lutino zijn, maar 1 waarvan ik het weet.
Een wildkleur man.

banter

Monky

Citaat van: banter op 10 juni 2008, 21:37:43
Hoi,
Geen zichtbare mutaties bij de ouders.
Je zegt ik heb veel vragen, voor mij een moeilijk antwoord terug.
Na een ongeval is het heel moeilijk om dingen te begrijpen voor mij, ik kan wel goed lezen, maar de betekenissen niet altijd erbij vinden.
Ik moet dus jouw tekst een aantal keren over en over lezen, en kan per vraag hopelijk antwoorden.
Heb even geduld met mij.
gr banter

Sorry, ik kende je leesprobleem niet. Lees het maar rustig op je gemak hoor. Geen haast  :)

Het lijkt inderdaad  alsof de twee op de foto een koppel is...
Je zou hier dan alleen maar albino's van kunnen krijgen.

De enige manier om zowel lutino's als albino's in hetzelfde nest te hebben is als de man lutino split witmasker en de pop albino of anders om. Of je hebt 2 koppels die in hetzelfde broedblok eieren heeft gelegd en dat er nu 1 koppel op zit te broeden.

Het zijn trouwens mooie albino's  :D

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is?

Groetjes,
Monky

banter

banter

Hoi,
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor, kun je niet weten.
bedankt voor het compliment.
Ik denk dat een ander koppel  inderdaad in meerdere broedblokken eitjes hebben gelegd, want foto 1 is een jonkie wat in een ander blok ligt, als de andere 3 van foto 2.
Ik stuur je nog een paar foto's van jonkies, zomaar.
Gr Banter

banter

Heeft nog geen naam van zijn nieuwe eigenaar gekregen, is  4 weken oud, ligt nog in het blok.
gr Banter

banter

Als ik het blok schoonmaak, dan maak ik ook meestal een foto.

banter

11 juni 2008, 14:50:13 #14 Last Edit: 11 juni 2008, 15:07:48 by banter
Spot en Snowy zijn een vast koppel.
Ik heb natuurlijk nog veel meer foto's, maar dan wordt het echt alleen maar plaatjes kijken.
voorlopig even genoeg dus.
Ik hou je op de hoogte, over een week of 2 valt er natuurlijk veel meer te zien, van kleuren.
Gr Banter