dit moeten toch wel aardige forse worden?

Gestart door nick01, 6 juni 2008, 13:39:15

« vorige - volgende »

nick01

ik kon gisteren wat jonge valkjes kopen van een man die kocht zijn vogels bij een goede kweker die ik ook wel van naam ken.
maar ik twijfelde geen moment.
die kuiven zo breed , en niks geen kale plekken of dunbevederd.
en ze zijn pas 10 weken oud.
wat denken jullie moeten toch hele aardige vogels worden toch?
ik heb er 5 gekocht die ik helaas niet allemaal aan kan houden maar die lutinogeparelde op de foto blijft sowieso een tijdje hier om te zien wat dat wordt.

Rianne

Sodemieter, zo wil ik ze ook wel kweken! :o

nick01

ik ook , daarom hou ik die lutinogeparelde van foto 1 zelf en een bonte zus.
ik heb de vader hier ook zitten (zie foto) die is helemaal niet zo heel gek groot en mama was ook gewoon normaal.

maar alle 10 jongen waren net zo groot.
blijkbaar toch een goede achtergrond , de vader komt ook weg bij een goede kweker.

zit te twijfelen om de vader ook te houden maar goed daar moet ik dan ook weer een geschikte pop bij vinden , denk dat ik t maar laat bij die 2 zussen.
dus hou ik de vader en 2 zoons en 2 dochters over , hopelijk dat die ook bij een kweker terecht komen die er wat mee doet zou jammer zijn als ze tegen hele kleine vogels gezet worden.

Rianne

Ik zou ze ook niet allemaal zelf houden, zou bang zijn voor inteelt.
Je kunt zelf natuurlijk ook een beetje selecteren uit de mensen die reageren op een te koop advertentie. Wat ze ermee willen kweken enz. Zou inderdaad zonde zijn als er niet serieus verder mee gekweekt zou worden. :)

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bert_85

Ja Nick, van een mooie aankoop gesproken!  :o
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

nick01

nou ik heb er nog 3 over.

ik zet de vader op een hele mooie grote cinnamon geparelde pop splitten onbekend maar ook onbelangrijk.
deze man kreeg zulke mooie jongen al met een redelijk slechte pop formaat gezien dus ik ben benieuwd wat ie doet met een redelijke mooie grote pop met ook een mooie grote kuif.
(foto volgt)

1 bonte heb ik gezet tegen mijn palefallow bontgeparelde witmasker om grote groffe split palefallows te kunnen kweken.

en 1 lutinogeparelde hou ik gewoon (die van de foto) puur omdat ie nu al mooi vol achter de kuif is en die brede kuif vind ik zo mooi , ik ben echt benieuwd wat die vogel wordt over een jaar gezien.
ik weet iemand met bonte split lutino mannen uit duitse lijnen die ook echt mooi zijn en supergrof hopen dat ik er daar 1 van mag reserveren.

uiteindelijk zal ik moeten gaan schrappen want 3 in principe verwante koppels (vader en 2 dochters) is te veel in zo'n klein bestand als ik heb.
2 koppels moet kunnen.
we kijken gewoon wat ze volgend jaar doen met de kweek en hoe ze er uiteindelijk uit komen te zien.

maar ik voel me inderdaad met de neus in de boter gevallen.
soms heb je wel eens van die meevallers , hopen dat ik die 3 ook nog aan de juiste persoon verkoop hoe meer kans op grotere vogels hoe mooier toch.