14 mei 2024, 08:03:58

Martha's kippekoppen....The end...

Gestart door Martha, 5 juni 2008, 15:57:16

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Martha,

Ik heb toch even moeten lachen om je verhaal zeg. Ik zag het al helemaal voor me.

Mooie foto's weer hoor.

En wat las ik.................valkjesbroodrecept. Hier komt ie dan.

Een pak broodmeel van de AH wat in de BBM kan. Het liefste de soort met pitjes.
Ipv water doe ik er 2 eieren in en de rest vul ik aan met water. Dus als er bv 500 ml water in moet en 2 eieren is 300 ml dan doe ik er nog 200 ml water bij.

Dan voeg ik toe als het piepje van de BBM gaat:

eivoer
pellets
snoepzaad
onkruidzaad
gewoon zaadvoer
gedroogd fruit

Smullen geblazen hoor.

Liefs Anja

Hermien

Jeempie, doet me denken aan Silvo hier! Heb me rot gelachen om je verhaal en denk dat het tijd is voor je om de titel van je boekje te veranderen, nl.

Martha en haar martelaren.....

;D   ;D   ;D
        ;D

Anja


Mara

Hoi Martha

Herkenbaar verhaal hoor, al heb ik geen tamme valkjes meer binnen zitten op eentje na, maar die is net niet tam genoeg om los te mogen, maar we blijven het wel proberen. Hier worden de haartjes uit mijn arm getrokken door Pipo, het malle grasje.

Ow ja dat valkjesbroodrecept van Anja is heerlijk, voor de vogeltjes dan he. Hihi, heb nog brood in de vriezer liggen van Anja, daar wordt hier altijd op aangevallen joh!

Mara

Kimm

hoi martha,

ik heb je boekje even gelezen! geweldig hoor dat verhaal. de foto's vind ik prachtig.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Martha

Hallo allemaaal
---
Dankje Anke, altijd leuk; foto's maken!
---
Dankjewel Anja!
Ik zal het recept zeker eens proberen, al heb ik geen broodbakmachine maar dan moet ik maar even creatief zijn denk ik!!!
Het klinkt wel héél lekker...
---
Hoi Hermien, ja jij hebt ook zo'n oorkluiver hé?
Soekie vind het volgens mij gewoon leuk om mij pijn te zien lijden, zo van "hé; als ik dit doe zegt ze zo leuk 'au', als ik het nou nog wat harder doe, wat gebeurt er dan?".
Die naam zou ze idd niet misstaan!!!
---
Hey Mara,
Jaaa, zodra er parkiet achter staat weet je bijna wel zeker dat je een lekker eigenzinnig ding in huis hebt gehaalt....PIJN IS FIJN....
Ja ik zal binnenkort even kokkerellen (ookal ben ik daar niet zo goed in)...
---
Hoi Kimm,
Ja ik begin het steeds leuker te vinden, ze geven me ook genoeg om te schrijven, die donderstraaltjes!
---


Vandaag ook weer wat mutserigs...

Ik kom op de weg terug naar huis altijd een vlierbessenstruik tegen dus ik dacht even de dikste tros uit de struik te vissen.
Kiepel ik niet zo achterover met fiets en al!!!
En ook nét niet in het gras natuurlijk, neeeee net met mijn poezelige achterwerkje op de stoeptegels, de val gebroken door mijn elleboog en de fiets landde gelukkig zachtjes op mijn knie.....
Dus onnozel grinnikend ben ik weer overeind gekrabbeld (túúrlijk fietsten er ook andere mensen langs) en half gas de rest naar huis gefietst...

Resultaat: Zere kont, knie open en een stijve elleboog én een lekker bosje vlierbessen voor mijn lieverdjes....

Au au au, dat heb ík ook weer, knol  ;D ;D ;D
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



Kimm

 ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

hihi meid wat knullig, maar je hebt je wel zeer gedaan. je moet wat voor vlierbesjes over hebben :P ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja


Anke

Hoi,
Wilde ja al fietsend de vlierbessentros plukken :o
Ik hoop dat je je niet al te veel bezeerd hebt!
En.... vonden de valkjes de zo zuur geplukte vlierbessen lekker?? ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Hermien

Je moet natuurlijk wel bedenken dat WIJ de slaven van onze valkjes zijn, hè? Waardering krijgen van ze? Ho maar!

Tjonge, blauwe kont. Heb je d'r een foto van ?

;D   ;D   ;D
         ;D

Kimm

Citaat van: Hermien op 18 augustus 2008, 20:36:27
Je moet natuurlijk wel bedenken dat WIJ de slaven van onze valkjes zijn, hè? Waardering krijgen van ze? Ho maar!

Tjonge, blauwe kont. Heb je d'r een foto van ?

;D   ;D   ;D
         ;D


:o  :o  :o  :o  ;D  ;D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Martha

Haha neeee, ik was nog zo verstandig om wel even af te stappen om de besjes te pakken!

Ik ben benieuwd of ik Soekie vandaag roze aantref, ik heb het trosje in de kooi gehangen maar meestal slopen ze alleen de stokjes...
----
Nee mijn kont is gelukkig niet blauw, doet er niet minder zeer om hoor!
Ehm, een foto?
Nee sorry, ik wil jullie geen nachtmerries bezorgen  ;) :D ;D
-----
Dankje, ik heb de pleisters op mijn knie geplakt, doet meteen een stuk minder zeer, al helpen die met die girafjes toch beter  ;)
----

Zo, en nu weer aan het werk!

Doegieee  :-*

Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



Dierenfreackske

Hoi Martha , inderdaad , ik deed dat ook eens om braambessen te plukken ergens aan een vliegveld in de buurt en ik heb toen ook een paar keer in mijn armen geprikt door die struik , wat best pijn doet he ! Maarja , die besjes zijn  dan ook zooooooo lekker he , grtjs Ann



Martha

Hihi ja, die gekke valkparkiet-mensen ook.
Ook wel eens in het holst van de .... eh ... avond naar een sportveld gelopen om takken te halen voor in de kooi.
Ónder de drek natuurlijk maar de kooi is nu wel mooi ingericht!!!

Ik wil trouwens Caroline nog even hartelijk bedanken voor haar 'toilettraining', ik mocht Koekie gister voor het eerst vrijwillig kroelen!
Elke avond hield ik haar tien minuutjes vast en probeerde ik haar te kroelen, wat ze wel toeliet maar niet geheel van harte.
Gister toen ik Oezie zat te kroelen kwam Koekie ook bij ons schooien, dus ik dacht; niet geschoten is altijd mis, en ja hoor, het mocht!!!

Het pellet-verhaal heb ik opgegeven, de bofkontjes krijgen nu weer lekker half om half in hun kooi, Koekie vertíkte het gewoon en toen ik Soekie haar eetgewoonten eens van dichtbij bekeek kwam ik tot de ontdekking dat ze ze heel inslikt en zich vervolgens verslikt waardoor ze gaat overgeven (waar ik de eerste keer héél erg van schrok, ik dacht meteen aan Pino).
Nu is meteen het mysterie van Soekie's vieze baardje ook opgelost...

Zo, zijn jullie ook weer op de hoogte, ik zal nog even de dagboekjes langs en dan lekker voor de tv hangen....

Fijne avond nog, groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



Anke

Hoi Martha,
Wahahaha hoe herkenbaar die valkjesgekte ;D
Wat vreemd dat je valkje de pellets helemaal inslikt ::)
Ja dan is verslikken natuurlijk het gevolg.

Fijn dat je Koeikie mocht kroelen :)
Ik vind het altijd zooooo lief als dat voor het eerst mag :)
Geniet maar lekker van je valkenspul!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes