29 april 2024, 18:29:27

Martha's kippekoppen....The end...

Gestart door Martha, 5 juni 2008, 15:57:16

« vorige - volgende »

Martha

Vandaag met arme Piebe naar de dierenarts geweest.
Hij had hele zaadjes in zijn ontlasting en zat van 't weekend maar wat zielig bol op zijn stok met zijn kop in de veren.

Ik kon het niet meer aanzien en heb meteen maar een afspraak gemaakt.
Daar aangekomen heeft Piebe ook twee vitaminespuiten gekregen.
Alleen uit het mestonderzoek kwam niets naar voren, morgen kan ik enzymen ophalen om te helpen bij de spijsvertering en we moeten nu echt over op Harrisons.

Pino proeft er al wel een beetje van maar de rest moet er nog niets van weten en protesteert luid zodra ze erachter komen dat er geen zaad in de voerbakjes zit!

Trouwens de hele club even gewogen  vorige week, de dames wegen allebei tegen de 100 gram en de heren zaten beide op 95 gram.
Alleen Piebe is afgevallen naar 87 gram maar dat is ook niet zo gek gezien de zaadjes er zowat heel weer uit komen...

Nu maar hopen dat Piebe er weer een beetje bovenop komt, ik mis zijn sound-effects wel een beetje  :-\

Groetjes Martha, Oezie, Soekie, Pino en Piebe
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



Martha

Daar waren we weer eens, met Soekie gaat het goed al is het wel een beetje een brokkenpilootje aan het worden...
Laatst had ze een vervelende wondje aan haar borst maar na een kuurtje en een paar dagen rust in de kooi was dat ook weer opgelost.
Alleen ze zal denk ik pas weer echt wit worden na haar eerste rui  ;D

Na veel gesteggel hebben we besloten dat we Piebe helaas weg moeten doen :-\.
Hij past niet in de groep; zit continu tussen Oezie en Pino te klieren en is erg gemeen tegen Soekie (blauwe pootjes tot gevolg).
Ook is hij nog steeds niet echt tam en zorgt vaak voor paniek onder de rest wat weer in crashes van Soekie resulteerd....

Op zich wel jammer maar we hebben liever een vriendje van Soekie's eigen leeftijd voor Soekie waar ze het hopelijk een beetje beter mee kan vinden...
Dus ik zal Trienke weer benaderen of ze nog een stoere vent voor Soekie heeft zitten...

De pellets gaat trouwens super, ze begonnen eigenlijk vanaf dag twee allemaal netjes te eten en tot op de dag van vandaag hebben we nog geen problemen gehad dus ik heb mazzel gehad!!!

Groetjes van Martha, Oezie, Pino, Soekie en Piebe

Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



Martha

Vandaag is zo vreselijk anders gelopen dan we hadden gedacht.

Gisteren is Piebe opgehaald, dat wisten we van te voren dus daar waren we op voorbereid.
Maar wat daarna gebeurde hadden we nooit kunnen voorspellen...

Pino begon te braken en kon niets meer binnen houden.
We hadden besloten zo snel mogelijk met hem naar de dierenarts te gaan maar toen we hem vanochtend in de kooi aantroffen was er al geen redden meer aan.

Pino is 10:30 vanochtend overleden als gevolg van het eten van een giftige kamerplant....
Er is een leegte in de kooi en in ons hart :'(...

Pino wordt (bij ontbreken aan een tuin) gecremeerd en zijn laatste rustplaats wordt een mooi plekje in de kooi bij zijn lieve vriendinnetje Oezie...

Waarom moest dit nou, we zullen hem zo vréselijk missen....
:'(
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



Dierenfreackske

Hoi , heel veel sterkte met het verlies van je Pino !
Wat sneu toch . Grtjs Ann



Saar


trienke

Wat verschrikkelijk zeg :'(
Heel veel sterkte.

Ik kan je helaas niet helpen aan een man, ik zou niet weten wat een man moet zijn bij de jongen

Nogmaals heel veel sterkte :-*

Liefs Trienke

Martha

Iedereen bedankt voor de lieve reacties.
Het is echt heel erg stil zo zonder Pino en natuurlijk zonder Piebe...

Oezie is er ook van ondersteboven, ze wil weer door me gekroelt worden en brult alles bij elkaar als ze ons niet ziet, zo sneu.

De plant is meteen verbannen naar het balkon, er komen hier nooit weer planten binnen!
Dan maar plastic planten, die hoef je ook geen water te geven...

Het is cru maar hier hebben we (helaas) ook weer van geleerd.
--------
Maakt niet uit hoor Trienke, we wachten het rustig af en we kijken her en der om ons heen...
--------
Groetjes Martha, Oezie en Soekie
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



Dierenfreackske

Hoi , je kan anders zo'n stukje wilg in een plantenbak zetten en dat is niet giftig , ik vind het ook mooi ! En de parkietjes ook , maar ze slopen er wel van he ! Hier is dat geen probleem , omdat we hier overal van die bomen hebben !
Ik begrijp best dat het stil is zonder je Pino ! Je zal hem zeker heel erg missen he ! En de andere valkjes ook he ! Ik hoop dat je het een beetje kan verwerken he ! Grtjks Ann



Martha

23 juli 2008, 20:53:46 #53 Last Edit: 23 juli 2008, 21:01:46 by Martha
Ja dat is ook een goed idee, ik had ook al wat gras gezaaid zodat ze dat lekker kunnen slopen maar ze pakken altijd de dingen die niet mogen...net op dat moment dat je de andere kant opkijkt...

En dan is het echt snél afgelopen, het heeft met elkaar niet eens 24 uur geduurd volgens mij, we kregen niet eens de kans om naar de dierenarts te gaan.

Ik zag later pas dat er een hapje uit het blad miste en ik wist niet dat deze plant giftig was dus ik neem het mezelf best kwalijk.
Dit gebeurt me niet nog een keer!



Dit is de schuldige plant geweest, een Alocasia.
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



Kimm

hoi martha,

jeetje meid, wat ontzettend verdrietig. sneu hoor.
ik ken die plant niet die jij hebt, maar ik ook geen planten in huis. ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je lieve pino :'(

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Yvette

Allereerst heel veel sterkte met het verlies van je hele lieve Pino
En ik heb even voor je gegoogled naar die plant

Als beste omschrijving van deze plant heb ik deze site gevonden

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alocasie

Ik heb beetje hetzelfde probleempje gehad met Joepie wat ook Piebe heeft gehad dat ik zaadjes vond in zijn ontlasting vond

En ik vond de foto's ook heel erg leuk

Saar

Hoi Martha,
Ik weet niet hoever je eventueel wilt rijden voor een valkje...
Ik heb nog een opaline bonte witmasker man over. Het zal niet lang meer duren voor hij zelfstandig is. Hij heeft een dna test gehad, dus van het geslacht ben ik zeker.
Groetjes Saar :-*

Martha

Dankjewel kimm,
We denken nog elke dag aan hem...
----------------------------
Dankjewel Yvette,
Ik denk inderdaad dat het oxaalzuur in de plant het gifitige bestanddeel is geweest, irriterend in de keel kan kloppen want hij kon zelfs geen water binnen houden...

Ja Piebe is er gelukkig weer bovenop gekomen met wat hulp van Enzymen en pellet-voer...

Gelukkig had ik een fototoestel gekocht en nog veel foto's van Pino gemaakt, dan hebben we die in elk geval nog...
-----------------------------
Hallo Saar,
Dat klinkt wel heel mooi (is het dat spettertje op de foto?), ik heb alleen geen auto en vianen is wel een heel eind in de trein.
Wel hartstikke bedankt voor je aanbod hoor...
-----------------------------
Ondertussen is Oezie weer helemaal als vroeger, veel schreeuwen als ze in de kooi moet en paniekerig achter je aan vliegen, arme poeperd...
Maar gelukkig heeft ze Soekie nog, dat zorg wel voor wat afleiding...

Weer twee dames, ze begonnen vandaag ook pas te piepen toen ze ons hoorden, normaal was het om zes uur vaak al raak  :-X serenades zodra het licht werd  ;D

Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



Saar

25 juli 2008, 10:22:26 #58 Last Edit: 25 juli 2008, 10:25:02 by Saar
Citaat van: Martha op 25 juli 2008, 10:13:22
Hallo Saar,
Dat klinkt wel heel mooi (is het dat spettertje op de foto?), ik heb alleen geen auto en vianen is wel een heel eind in de trein.
Wel hartstikke bedankt voor je aanbod hoor...
Groetjes Martha


Hoi hoi
Het valkje op de foto dat is Tina... Het mannetje waar ik heb over heb is donkerder en minder gepareld... Balen he als je zelf geen auto hebt... Ik weet er jammer genoeg alles van :-\ Ik hoop dat je snel een mooi mannetje vind!
Groetjes Saar :-*

Edit: dit is het mannetje in kwestie. Hij is alleen 2 keer zo groot nu ;)

Yvette

25 juli 2008, 20:57:41 #59 Last Edit: 25 juli 2008, 21:00:26 by Yvette
Hoi Martha

Heel graag gedaan maaruh niets te danken
Maar ik vind het nog steeds jammer voor je van je geliefde Pino en dit allemaal door een plant