20 juli 2025, 01:05:13

Martha's kippekoppen....The end...

Gestart door Martha, 5 juni 2008, 15:57:16

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Martha,
Wat jammer dat het toch niet doorgaat :(
Hopelijk vind je een valkje wat dichter in de buurt!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Jammer joh.  :-\

Hopelijk loop je snel ergens tegen.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Martha

HOEZEE VOOR DIERENKLINIEK FELD!!!

Ik zie sinds een poosje dat Soekie haar derde ooglid een beetje zichtbaar is en het zat me toch niet helemaal lekker.
Maar om nou meteen weer een lieve duit aan consult-kosten te betalen terwijl ze er geen last van lijkt te hebben.... (begrijp me niet verkeerd, ik heb alles voor mijn vogels over, maar dierenartsen zijn best duur)

Dus ik dacht "kom, niet geschoten is altijd mis" en heb Feld gebeld....
En ik werd súper te woord gestaan terwijl ik bij mijn dierenarts met geen mogelijkheid telefonisch advies zou kunnen krijgen!!!

Waarschijnlijk is Soekie's traanbuisje een beetje verstopt waardoor het derde ooglid zichtbaar wordt, zo nu en dan even ogen poetsen met wat lauwwarm water en dan zou het weer op moeten knappen, zolang het niet rood word is het waarschijnlijk ook niet ontstoken...

Zo, mijn hartje weer gerust en Soekie een reis naar de dierenarts bespaard....

Dus nogmaals "HOEZEE VOOR DIERENKLINIEK FELD"!!!!!!!!!

;D ;D ;D
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008

Anja

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Hey ook jarig geweest gisteren??
Ikke ook  :P :P :P ;D ;D

Nog van harte gefeliciteerd hoor. Leuke dag gehad?

Groetjes Manon

Anke

Hoi,
Beetje laat, maar toch nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Martha

2 september 2008, 20:27:58 #112 Last Edit: 2 september 2008, 20:30:57 by Martha
Hey hallo allemaaal, ja ik ben weer een jaartje ouder geworden....na de 20 gaat het zo hard joh!

~ Anja & Caroline, dankje dankje!!!

~ Manon, hah, jij ook? Hoe jong ben je geworden?
Ik 25! Ja een hele leuke dag gehad, 's ochtends huis geschrobt en 's middags mijn ouders & mijn sistah (zusje) op visite gehad, was gezellig...

~ Hallo Anke, beter laat dan nooit natuurlijk hé! Dankjewel!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik heb trouwens van mijn vriend een heel lief cadeautje gehad, je raad het vast:

*het is grijs,
*heeft een wit koppie,
*lijkt op een knapzakje en
*het komt uit de dierenwinkel...

Já, in één keer goed! Een valkje!!!

Hij is Kobus gedoopt en het is een witmasker man (het grijze zit trouwens bijna tegen het zwarte aan, errug mooi)!
Best wel een zielig verhaal want Kobus zat al zeven maanden in de dierenwinkel.
De eerste twee dagen was hij vréselijk van de leg en was ik zelfs een beetje bang dat hij het niet zou halen (vandaar dat ik nog even niet het blije nieuws had vertelt).

Maar vanaf gister begon hij te flierefluiten en stoer te doen, dus hij is hélemaal genezen!
Opstappen gaat hártstikke goed en meneer is ook hélemaal niet meer bang voor vingers; wát, als je een vinger voor hem houdt loopt ie niet weg, neeeee er wordt eens lekker naar gepikt.
En dat pikken is punt twee, Kobus bijt tótaal níet, een beetje vastpakken maar doorbijten zoals Pino heeft hij nog nooit van gehoord....
Dus tammaken is bijna niet eens nodig, hij is al niet bang voor mijn handen dus beter kan je het niet treffen!

Zo'n zachtaardig ventje heb ik nog nooit meegemaakt, ik ben zo blij dat mijn vriend hem gered heeft uit dat kleine kooitje; hij komt hier hélemaal tot leven...
De dames vechten om een plaatsje naast hem maar zijn voorkeur gaat toch uit naar Oezie - hoewel Koekie continu bij hem schooit om een kroeltje....

En die gekke Soekie?
Die ging gister juist een liedje voor Kobus zitten zingen.....
Ja, ik was er natúúrlijk weer niet bij  :-\  :'( mijn vriend zat met open mond te kijken terwijl Soekie écht haar best deed een mooie melodie te produceren met Kobus's staart in haar snaveltje  :-X :o
Het is zo'n lekker gek vogeltje, prettig gestoord maar net zo lief als ze gestoord is  ;D ;D ;D

Het "standaard" fluitje van Kobus lijkt trouwens meteen al op het bouwvakkers-fluitje dus misschien heeft deze heer wel wat zangtalenten  :P de andere heren hadden meer schreeuw-talenten  ::)

Oftewel; ik raak weer niet uitgepraat over ons lieve nieuwe propje veertjes...dus brei ik er maar een eind aan....

Foto's volgen binnenkort, ik heb mijn fototoestel een tijdje uitgeleend dus afhankelijk van hoe snel ons kleine oom- en (bijna) tante-zeggertje wordt geboren zullen er foto's geplaatst worden....nesteldrang hé!

Nou, nog een fijne avond en groetjes van Martha, Oezie, Soekie, Koekie en Kobus
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

Caroline

Gaaffffff!!!!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.  :D

Ben wel errrrug benieuwd naar een foto van je nieuwe kanjer.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi,
Gefeliciteerd met Kobus :)
Hopelijk krijg je snel je fototoestel weer terug ;D
Groetjes Anke

Anja

Gefeliciteerd met je nieuwe gevederde vriendje.

wat een lief gebaar van je vriend hè.
Ik ben erg nieuwsgierig naar een foto dus hoop ik dat je de camera snel terug krijgt.

Liefs Anja

Martha

Nou goed, de camera van het werk maar even geleend....wat een  :censuur-ding zeg!!!!

Maar zo krijgen jullie een beetje een idee:

Kobus:

Hij zit nog in zijn eerste rui maar krijgt al een hele mooie volle kuif:

En Soekietje zit ook in haar eerste rui, dan zal ze hoop ik ook weer omo-wit worden want ik kan haar douchen wat ik wil maar wit wordt ze niet!!!  ;D

Koekie is even aan het poetsen:

En nog één keer onze stoere vent:

Oh, was ik er bijna één vergeten, dit zat Oezie te doen:
(trouwens de enige foto die scherp is grrrrrrrrr  >:()

Zonet betrapte ik Koekie en Kobus op een "kroel mij" moment, ze zaten allebei met het kopje naar beneden tegen elkaar aan te schooien om een kroeltje, maar geen van beide maakte aanstalten om ook daadwerkelijk te kroelen.....zooooooo lief is dat!!!!

Binnenkort wat scherpere foto's want dit is natuurlijk drie keer niks!!!!!

Nog een fijne avond, groetjes Martha :-*
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

Mara

Hoi Martha

Ik loop gigantisch achter...Maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag en met het mooie verjaardagscadeau!! Wat een schatje en leuke foto's!

Mara

Dierenfreackske

Hoi Martha , hoe gaat het daar met de valkjes ? Grtjs Ann

Martha

@ Mara,
Maakt niet uit hoor, bedankt!
Ja het is echt een lieverd hoor!!!

@ Ann & de rest van de lezers:

Het gaat  goed met de kippies hoor, Soekie is net een stekelvarkentje nu, Oezie is nog steeds haar oude slijmjurkerige zelf en Koekie en Kobus zijn kroelmaatjes geworden!

Het was eigenlijk de bedoeling dat Oezie en Kobus een stelletje zouden worden maar Koekie doet al vanaf het begin niets anders dan bij Kobus slijmen om een kroeltje, wat Kobus nu ook uitvoerig beantwoord...
Kobus is nog wel een beetje stil, hij is ook nog aan de lichte kant, lust geen eivoer maar je ziet 'm wel met de dag nieuwe dingen ontdekken dus dat komt vast goed!!!

Soekie blijkt overigens een echt zangtalentje te zijn, of ze denkt het te zijn (dat laatste klopt meer trouwens)...
Zodra Kobus begint te zingen reageert Soekie meteen met een beetje een mislukte kopie van Kobus zijn serenade, zooooooooo schattig!!!

Verder gaat alles zijn gangetje, druk met werk, 's avonds twee uurtjes van de vogels genieten, nog even TV kijken, daarna slapen en 's ochtens hééééél erg moeilijk uit bed komen (errug koud), 'k moet echt weer even wennen aan de duisternis 's ochtends en dat vieze vieze koude natte weer...
Uit wraak maar even nieuwe schoenen gekocht; er is niets ergers dan koude voeten  :-X

Dus, hopen dat het slecht weer blijft, anders kan ik mijn nieuwe schoenen niet aan!!!!!!!

Fijne avond nog, groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl