1 mei 2025, 18:03:09

ei leggen ?

Gestart door Karin, 28 oktober 2003, 23:18:47

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Karin,

jeetje, dat is inderdaad wel een erg raar ei :-/. Jee wat raar :-/.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Karin,

Ik had er ook wel eens vreemde eitjes bij maar deze spant de kroon hoor  :D
Het lijkt wel een beetje op zo'n snoepje een perendrup  :)
in elk geval zal er nu zeker niks meer uitkomen omdat het gebroken is.
In elk geval is het inder erg dat het nu stuk gaat als dat er al een jong in gegroeid is, nu is er nog weinig van leven in een eitje.
Hopen dat de rest van de eitjes wel goed is.

Groetjes, paul

Lique

Hoi,

Ja, ieder eitje is weer verschillend. Ook kunnen ze verschillend aanvoelen, en hebben ze allemaal een ander gewicht.
Hebben jullie trouwens wel eens gezien dat een ei gelegd wordt?
Ik wel, al 2 x.
Sammy legde eergisteren een ei vanaf een stok, en ik heb het vanaf het begin tot het eind gezien (niet dat het lang duurde hoor, maarja). Ik kon hem nog net niet opvangen. Maar wel heel leuk om weer mee te maken.

groetjes lique

Karin

Hoi Paul,

Misschien kunnen we een gallerie van rare eieren beginnen  ;D Het ei was sowieso niet levensvatbaar, want ze hebben nooit gewipwapt. Ik hoorde van een Amerikaanse kweker dat hij dit soort eieren ook wel eens had en dat er een dubbele dooier in kan zitten. Maar ja, ik heb hem ongeopent weggegooit, dus we zullen het nooit weten. Ook zie je maffe eieren vooral bij hele jonge en hele oude vogels. Nu is Breezer bijna  1 1/2 jaar, dus dat gaat niet op. Ze zit nu netjes op haar nieuwe eitje en Mystic houdt de wacht. Ik hoop dat dit de paring voor het volgende nest stimuleert.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves