1 mei 2025, 21:55:41

ei leggen ?

Gestart door Karin, 28 oktober 2003, 23:18:47

« vorige - volgende »

Karin

Zoals ik gisteren al in mijn dagboek schreef denk ik dat ook Breezer een ei gaat leggen. Ook deze zal waarschijnlijk niet bevrucht zijn, want ze heeft nog niet met Mystic gepaard. Gisteren zag ik dat Breezer een bult achter op haar rug kreeg, wat zover ik gelezen heb betekend dat ze binnenkort een ei gaat leggen. Maar... Toen ik vandaag thuis kwam was er nog geen ei en ze heeft nog steeds de bult. Nu houdt ze ook haar vleugels iets lager. Weet iemand hoe lang het duurt voor er een ei komt als een valkje zo´n bult krijgt ? Het is nu dus ruim een dag aan de gang.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hello

ik weet niet  hoe dat binnen aan zijn werk gaat, maar in een buitenvoliere leggen vogels meestal hun ei rond de morgen, dus ik zou morgenvroeg maar eens gaan kijken ;D

SDC:D

Mandy

Hmmm zo te lezen gaat dat niet lang meer duren hoor. Mijn valkjes hadden dat soms ook een dag of 2, langer moet het niet gaan duren denk ik... :-/
Dit wordt haar allereerste ei zover je weet? Want dan moet je inderdaad wel allert zijn op legnood. Maar nog geen zorgen, ik zou het alleen goed in de gaten houden. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Ja, het zal haar eerste ei zijn, want ze is nu een maand of 15. Ik heb het bij Dizzy niet gezien, maar bij Breezer is het echt heel duidelijk te zien. Ik zal haar goed in de gaten houden.

Groetjes, Karin.

P.s : ene, Stijn, ik ga morgen stiekem kijken hoor  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tara

Hoi Karin,

hoe gaat het er mee? Is het eitje er al?

Ben benieuwd.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

ik ben ook reuze benieuwd of het eitje er al is.
hopelijk wel!

Karin

Ja , het eitje is er ! Maar een hele rare  ;D Eentje die aan één kant helemaal in een punt uitloopt. Als er een tweede ei bij komt dan haal ik de eerste weg, want hij is ook beschadigt. Gelukkig hebben ze nog niet gewipwapt, dus het is toch een loos ei.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tara

Hoi,

blij dat het er uit is, ook al is het beschadigd, want als het had blijven steken zou ik me toch zorgen maken ....

Veel plezier en hoop dat je tweede eitje beter is :)

Stijn dc

hello

goed dat het eitje er is.
is het er een met een dunne schaal?

Paul

Hoi Karin,

Zeker de eerste eitjes hebben soms rare vormen dat had ik hier ook een keer die was heel dun en raar puntig :-)
De tweede was toen goed met een normale vorm dus niks om je zorgen over te maken hoor.
Ik heb ook een keer een windei gehad zonder schaal erom dat was ook een vreemd gezicht.
Maar dat kan toen door kalkgebrek gekomen zijn.
Veel succes met de volgende eitjes en toch maar hopen dat ze misschien bevrucht zijn.

Groetjes, Paul

Karin

Ik ben ook blij dat het eruit is Tara, en Stijn, het is een ei met schaal, alleen zeer apart gevormd  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je Paul. Wie weet hebben ze toch wat gedaan zonder dat ik het gezien heb  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Fijn dat het ei eruit is! ;)
Ik heb hier ook wel eens rare vormen gezien, vond ik wel makkelijk om te herkennen. Bijmijn grasparkietjes was dat ook, de popjes hadden verschillende eitjes, heel typisch.
Hoe reageerde ze er zelf op? Lijkt me toch heel vreemd voor het valkje zelf, rolt er ineens zo'n groot ding uit je kont! :D
Toen Marrie en Truus hier hun eerste ei legde waren dat hele bevallingen met heel wat gepuf hoor, de eieren die volgden gingen wel steeds makkelijker hoor.
En zo mooi om te zien hoe instinctief ze dat ei dan meteen onder hun buik weten te schuiven hé. Maar echt goed broeden deden ze pas als er meer eieren lagen en toen werden ze ook pas heel fanatiek en gingen agressief verdedigen! :o
Geniet hier alvast maar lekker van en zeker als er een bevrucht ei bij zit! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Hoi Mandy,

Ze negeerde het gewoon. Maar ik heb hem er gisteren uit gehaalt, omdat het lekte. Nu zitten Breezer en Mystic steeds bij het broedblok, dus wie weet komt het volgende ei er aan. Ik hoop voor haar dat deze wel normaal van vorm is. Ik zal zo eens een foto maken van dat vreemde ei.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi allemaal,

Het tweede ei van Breezer is er inmiddels ( zie : http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=Boek;action=display;num=1054586326;start=705 ), maar hier is de foto van dat eerste rare ei van haar.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves