Gesplitst onderwerp van: jong van 17dagen oud dood.

Gestart door daniel1983, 21 mei 2008, 20:55:02

« vorige - volgende »

daniel1983

hallo

bedankt voor de reacties we zullen er alles aan doen deze kleine groot te brengen.
ik had nog een vraag hoe lang moet de warmte lamp aan ,constant of regelmatig ? en s'nachtss?

trienke

Hoi

Wat een sneu zeg
Je moet de warmtelamp steeds aanhouden rond de 36,5 graden tot ie eigelijk helemaal bevederd is, rond de 4weken denk ik.

Groetjes Trienke

Kimm

Temperatuur omgeving
De eerste weken hebben jonge valkparkieten extra warmte nodig. Normaal gesproken worden ze warm gehouden door de oudervogels. De temperatuur kan geregeld worden door middel van een warmtelamp. Meet de temperatuur met een thermometer die vlakbij de valkparkiet aanwezig is.
Hou ook het gedrag van de valkparkiet in de gaten en zorg dat de valkparkiet de mogelijkheid heeft om weg te kruipen van de lamp. Als de vogel sloom is, zit te kleumen of koud aanvoelt, dan is de omgevingstemperatuur te laag. Kruipt de valkparkiet weg van de lamp, dan is de temperatuur te hoog. Zodra de valkparkiet goed in de veren zit is een warmtelamp niet meer nodig. Dit is met 4 weken oud je kan dan ook de valkparkiet in een kooi zetten met stevige stokken.

Net uit ei (dag 1)                       36.6 graden

Na eerste voeding tot 5 dagen    35 graden

5-12 dagen                               35-31.6 graden

12 dagen tot 3 weken                 31-28 graden

3 weken tot 4 weken                  26,5 graden.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

monica

He, wat naar allemaal :'(!
Ook ik heb 2 kleintjes vanaf amper 2 weken aan de handopfok (zijn inmiddels alweer 5 weken), ze werden eerst geplukt.
Binnen een paar dagen hadden ze bloederige wondjes, ging van kwaad tot erger, dus ook ik heb de keuze gemaakt ze eruit te halen.
Bij mij verdenk ik wel het mannetje :-\
Sucses, en mocht je er niet uitkomen, gewoon vragen hoor ;)

groetjes Monica.

daniel1983

ik heb de valkparkiet net gemeten (warmte ) en hij is rond de 34a 35 graden ,is dit ook te warm? hij kan weg van de lamp maar hij blijft er mooi onder zitten.

carco

Als ie zelf weg kan lopen zal hij het wel lekker vinden , ik heb zelf  eens de tip gehad om een dimmer op de lamp te zetten zodat je de warmte kan stellen.
Je kan de druivesuiker ook door de pap zelf doen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

daniel1983

het gaat nog steeds prima met de jonge valk. alleen hij spuugt af en toe een beetje groene rommel,wat is dit? en is dit ernstig?
en hij heeft af en toe luchtbellen in de krop maar dit gaat later wel weer weg is dit erg?

Kimm

hoi daniel,

wat is de kleur van de ontlasting?

daniel1983

Kimm

hoi daniel,

weeg je hem ook en zoja hoe zwaar is hij nu?
en ik denk dat als je je vragen nu bij handopfok stelt, je het juiste advies zal krijgen ;)

groetjes kim

Kimm

hoi daniel,

gaat het nog goed hier?

groetjes kim

daniel1983

hallo
het gaat harstike goed. de ontlasting is weer helemaal in orde

Kimm

hoi daniel,

wat fijn dat het goed gaat. weeg je hem ook?
en spuugt hij nog?

groetjes kim

daniel1983

ja we wegen hem ook hij heeft een flinke groei achterstand van de ouders maar komt nu goed aan .
en hij spuugt niet meer.
en de oorzaak zal wel zijn geweest dat de ouders er geen zin meer in hadden en een nieuw nest wouden maken want die hebben vandaag weer gepaard.

daniel1983

hallo allemaal  ;D
ik wil gewoon even kwijt dat deze forum echt super is, we hebben er heel veel aan en kunnen alle informatie wat we zoeken vinden. Ons valkje lucky doet het super ondangs zijn achterstand in gewicht. :)
groetjes frencis