9 mei 2025, 20:44:32

last van hormonen?

Gestart door mieke rosie, 24 mei 2008, 12:18:14

« vorige - volgende »

mieke rosie

Krijn en Krelis zijn nu 8 รก 9 maanden oud. Tot heden leefden ze in vrede bij elkaar, maar de laatste dagen zijn ze steeds aan het bekvechten. Niet tot bloedens toe, maar gezellig is het niet. De dierenwinkelier gaf aan dat ze last hebben van hun hormonen en dat ik ze moest afleiden met andere speeltjes en zo. Dat had ik zelf ook al gedacht. Ik heb dus de kooi helemaal vernieuwd en ze zijn diep onder de indruk. Maar nu vraag ik me af of ze ook meer ruimte nodig hebben. Als dat zo is koop ik een grotere kooi voor ze, maar als dat niet zo is vind ik het zonde van het geld. Met al die speeltjes blijft er niet veel ruimte over en zitten ze best dicht op elkaar.
Wie kan me advies geven?
Mieke Rosie

Kimm

hoi mieke,

ik weet niet hoe groot je kooi is?
daar bij zijn ze al in de rui geweest of zijn ze nu in de rui. ze kunnen rond deze leeftijd aardig gaan puberen hoor ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

mieke rosie

Ze verliezen zo nu en dan wel wat veren, maar niet opmerkelijk veel. Ze puberen inderdaad aardig, maar dat was tot nu toe meestal tegen mij gericht. Nu dus ook tegen elkaar. Mijn kooi is volgens de dierenwinkel groot genoeg voor twee valkjes, maar nu ik er ander speelgoed in heb gehangen lijkt hij ineens een stuk kleiner. ik weet niet of ruimte van invloed is op het gedrag. Bij muizen en ratten is dat wel zo.
Groet Mieke

Kimm

heb je toevallig ook een foto van je kooi?
toch denk ik dat ze tegen een rui aan hangen.

groetjes kim

mieke rosie

Ik heb al een paar keer geprobeerd om foto's op de site te zetten, maar dan verschijnt er alleen maar een kruisje. Zelfs mijn echtgenoot, die er veel meer verstand van heeft dan ik (digibeet) krijgt het niet voor elkaar. Jammer, want ze zijn best de moeite van het showen waard. Ik vind mijn vogeltjes erg mooi, maar dat vindt iedereen van zijn eigen vogels.
Als ze in de rui zijn moet ik ze dan nog iets extra's geven naast de normale dingen? en kan ik daar nu al mee beginnen?
gr. Mieke

Kimm

hoi mieke,

even of topic, je zou de foto;s ook via photobucket kunnen plaatsen hier.

met de rui kan je ze wat extra vitamines geven. je hebt speciale druppels voor de rui. dat kan ze net ff beter helpen.

groetjes kim

mieke rosie

Bedankt voor je adviezen.
Ik heb inmiddeld bij huisvesting gekeken en het advies voor twee valkjes is een kooi van 60x60x100. Mijn kooi is 28x57x78. Dat is dus aanmerkelijk kleiner. Hij is gekocht op advies van een dierenspeciaalzaak. Jammer, als ik deze site had gekend, voordat ik mijn valkjes kreeg had ik meteen een grotere kooi gekocht. Dat ga ik nu alsnog doen.
Hiermee kan deze topic worden gesloten.
Groet Mieke