12 mei 2025, 04:19:19

Wennen aan elkaar

Gestart door tmlubbers, 24 mei 2008, 09:30:39

« vorige - volgende »

tmlubbers

Ik heb een vraag we hebben een tam popje die de hele tijd om aandacht roept. Wij dachten we zetten er een tamme man bij. We konden een tamme man van een jaar gratis krijgen omdat deze ook op mensen gericht was en de hele tijd roept. Bij elkaar gezet, resultaat deze man is nog veel erger dan onze pop :o. We hebben ze nu 4 dagen bij elkaar en onze pop vind het wel leuk maar de man snapt er nog niets van. Heb je enig idee wat we het beste kunnen doen ? Hoe negeer je het precies en wanneer wel aandacht ?Hebben we het er inderdaad  goed aan gedaan ? Hoeveel tijd gaat hier ongeveer inzitten?
Wel veel vragen maar alvast bedankt voor de reacties.

groetjes Trientje Lubbers

Kimm

hoi trientje,

ten eerste gefeliciteerd met je valkjes.
eigenlijk had je ze eerst appart in kooien moeten doen om ze aan elkaar te laten wennen, maar als het nu goed gaat is het ook goed.
je zegt dat hij aan het schreeuwen is?
dit moet je van het begin af aan negeren. dus gewoon je gang gaan. niet naar kijken, dus geen aandacht aan schenken. als ze lief zijn, dan moet je ze aandacht geven. als je ze aandacht geeft als ze aan het schreeuwen zijn, dan houden ze nooit weer op. ook nooit boos worden op je valkjes.
als je weggaat, even een radio aanlaten.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

tmlubbers

24 mei 2008, 10:04:38 #2 Last Edit: 24 mei 2008, 10:06:47 by tmlubbers
Bedankt voor je snelle reactie. Ik zag vanmorgen dat het mannetje (Pico)  aan het fluiten was bij het vrouwtje (Coco) volgens mij is dit een goed teken en trekken ze wat naar elkaar toe.

Kimm

hoi trientje,

ja dat is een heel goed teken!!!
geef het de tijd om ze te laten wennen. voor het mannetje is het allemaal nieuw, nieuwe baas, omgeving en kooi.
komt goed hoor! :D

groetjes kim

tmlubbers

We vinden het ook heel leuk alleen dat schreeuwen is wel erg vervelend. We zien het eerst een tijdje aan, dit houden we wel een tijdje vol met elkaar. We hopen dat het met een week of 2 a 3 beter gaat. We zijn allemaal nu wel met het valkenvirus besmet.

Kimm

hoi,

doen ze het de hele dag door?
ze hebben bij mij wel een schreeuw minuutje, meestal sóchtends maar dat gaat snel over en als ik het voer ververs is het helemaal stil ;D

groetjes ,kim

tmlubbers

Hoi Kim

Het mannetje doet het de hele dag door. Als we in de kamer zijn word hij stil. Dan geven we hem pas aandacht , maar gaan we de kamer uit doet hij het eigenlijk non stop. Het is echt heel vervelend. Maar we geven het nog niet op hoe moeilijk het af en toe ook is.
We hopen echt dat de aandacht straks meer naar het popje gaat.
gr Trientje