8 mei 2025, 22:09:09

agressief mannentje

Gestart door Patries1304, 21 mei 2008, 22:21:35

« vorige - volgende »

Patries1304

Ik had eerst 1 valkje maar heb na ruim een jaar zijn broertje erbij gekregen. was af en toe wel piek en pook maar het ging toch goed. samen in 1 kooi snachts ook.

maar sinds een ruime week (ruim 5 maanden zitten ze nu bij elkaar) is mijn oudste valkje bijzonder agressief tegen mijn jongeste valkje als ze de kooi in moeten. het jaagt het beestje heel de kooi rond en hapt,bijt en blaast. ik vind dit bijzonder triest voor het jongere. die is zowat doodsbang.. zou zo de kooi weer uitspringen of gaat helemaal angstig bovenin zitten.

als ze uit de kooi zijn zitten ze bijv wel samen op mijn been (met enige afstand maar toch..) en fluiten ook naar en met elkaar (ook op enige afstand).
het is echt alleen ruzie op het moment dat ik ze de kooi indoe. als ik smorgens beneden kom of weer thuis na een boodschap dan is er nix aan de hand maar vind het zo erg...

weet iemand wat dit is of wat ik eraan kan doen? of dit blijft  en of dit tijdelijk is???????????

ik heb ze dus net apart gezet. oudste uit de kooi en in andere kooi omdat ik "boos"  ben op hem. doe er miss wel verkeerd aan maar vind het zo sneu voor het jongere valkje.

help me,please....

gr Patries

rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Kimm

hoi patries,

het is goed dat je ze even appart houdt. je zou de kooi waar ze samen inzaten anders kunnen gaan inrichten, zodat het voor beiden een nieuwe plek is. is de oudste misschien in de rui ofzo?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Patries1304

Hoi Kimm,

bedankt voor je snelle reactie!

Nee,die is niet in de rui.

maar weet niet goed hoe ik die kooi dan in moet richten. de stokken zitten beide op gelijke hoogte en het schommeltje hangt in het midden.

de oudste fluitte vanavond wel heel erg (net of hij aandacht wilde haha) maar ze zijn nu wel rustig.
hoelang zou ik ze apart moeten houden denk je? of is dit miss voor altijd beter?

gr patries

Kimm

hoi patries,

ik zou ze voorlopig even appart houden en als je dan een keertje tijd hebt, ze dan weer samen in die kooi doen en dan kijken hoe het gaat.
toch proberen de kooi anders te gaan inrichten, verplaats de stokken en verander de voerbakjes etc als dat lukt. word niet te boos op de oudste. dan krijgt hij namelijk aandacht voor zijn gedrag. probeer het te negeren. tenzij hij de jongste natuurlijk helemaal verwondt. laat ze wel tegelijk los, dat gaat ook goed zei je al. wie weet is dit tijdelijk, ik hoop het tenminste voor je. soms kunnen ze in een keer erg chagerijnig doen.

groetjes kim

Patries1304

Nou ben wel erg blij met je hoor  ;D

ja los gaat prima. niet te dicht bij elkaar maar ze verdragen elkaar dan wel met enige afstand zeg maar. ze zijn ook heeeel veel los dus das wel een voordeel.

hij verwond de jongste (nog) niet maar ik werd idd erg boos op hem. dus zal dat nu dan negeren als hij dat weer doet. maar hou ze wel ff apart en zal het volgende week ofzo nog een keertje proberen om ze samen in 1 kooi te doen.

en zal ook proberen wat te veranderen in die kooi...

hopelijk gaat dit snel over!!!  :'(

gr Patries

Kimm

probeer het maar eens uit.
ik hoop dat dit helpt.
mocht het niet lukken allemaal, kom dan natuurlijk terug hier, misschien dat we dan nog andere ideeen hebben ;)
alles wat een valkje als fout gedrag vertoont en het baasje reageert daarop, dan ziet het valkje dat als aandacht. ik heb mij zelf hier ook schuldig aan gemaakt met mijn happy. hij beet steeds in mijn wang en ik reageerde daar op. foute boel, dat vond hij geweldig dat ik boos werd en ging vrolijk door. toen ben ik het helemaal gaan negeren en ik liet hem zijn gang gaan en daarna ging het over.
positief gedrag moet je zekers belonen, dat hebben ze heel goed door. ze zijn zo slim  die leuke beestjes ;D
succes en laat maar eens weten hoe het gaat.

groetjes kim ;)

Patries1304

Ja het zijn zeker slimme beestjes,daar ben ik ook al achter haha...

en ik kom zeker terug hier. met hopeijk een goede reactie maar anders toch de slechte...

bedankt hoor!

gr Patries

Kimm

graag gedaan patries!!!
en geduld, dat wordt ook beloond :D  :D  :D
succes hoor!

groetjes kim

Patries1304

Goeiemorgen Kim,

ben ik weer.....  ::)

Nu begon gister toch de rui bij het oudste mannentje.. Heeft of kan dat daar mee te maken hebben dan?

Ik moet zeggen dat het apart slapen goed gaat. Ze zoen beide niet moeilijk zeg maar. Overdag gaat het ook nog steeds hetzelfde.

Maar omdat hij nu wel in de rui is wil ik het toch even vragen aan je...

groetjes Patries

Kimm

hoi patries,

van de rui kunnen ze behoorlijk uit hun hum zijn.
je kan hem helpen door hem wat extra vitamines te geven door bv rui hulp. daar heb je speciale druppels voor. wie weet knapt hij na de rui wel weer op hoor ;)

groetjes kim

Hermien

Wat de kooi inrichten betreft: je zou eens iets erbij kunnen hangen. Inplaats van een dikke stok zo'n dik gevlochten touw! Die van mij slapen daar graag op en vermaken zich de hele dag met het pluizen aan dat touw. Het kost even wat, maar het duurt echt wel een tijd eer ze die stuk hebben. Zelf heb ik ze al een jaar. Ook zou je misschien een touwladdertje kunnen ophangen. Pluizen ze ook graag aan en voor de oudste valk zijn deze dingen net zo nieuw als voor de jongeste. Bij mij heeft het gelukkig altijd geholpen als er een nieuw valkje kwam. Dan moeten ze nl. allemaal tegelijk weer een nieuw eigen stekje gaan zoeken. Succes ermee!

Patries1304

Hoi Hermien,

bedankt voor de tip. Zal ik zeker doen. Staan die op deze site ook te koop? Want knabbelen doen ze idd graag haha. Vooral de oudste.

Nogmaals bedankt!

gr Patries

Kimm

hoi patries,

die touwen staan ook hier op de site.
ik heb ze ook in mijn kooi hangen en daar zitten en slapen ze altijd op.
ook kan je ze kopen bij de jumper( dierenspeciaalzaak) en nog wel meer adressen hoor. ;)

groetjes kim

Patries1304

Hey Kim,

ok,bedankt. Ik ga ze zeker halen voor ik ze weer samen zet. Maakr enige dikte nog uit? Want zo te zien zijn er verschillende diktes.. Wat een vragen he :-\
Ik had ze wel gezien hoor maar nooit aan gedacht om ze zelf te gebruiken  :)

Groetjes Patries

Kimm

nou patries, dit is de 4e keer dat ik probeer jou te antwoorden, maar de pc loopt steeds vast dus ik moet het steeds overnieuw doen :-\  :-\

hihi maar goed, je kan verschillende diktes nemen. ik heb 2 dikke touwen. zal ff een foto erbij doen. en het forum is om vragen te stellen dus ga zo door ;D  ;D  ;D  ;D

groetjes kim :D