4 mei 2025, 10:57:33

Edward, Apple en ...?

Gestart door Bittersweet, 20 mei 2008, 23:29:01

« vorige - volgende »

Bittersweet

Hoi Mara,

Haha, leuk is dat he? Dat ontkennen?  ;D
(Tobias is natuurlijk een stoere slangenman (ahum, hihi :P ), dus die kan natuurlijk niet gezien worden met een schattig kietje...  ;D :P

Apple is geboren op 14.04.2008, kan ze dan al aan het puberen zijn?

Groetjes,
Maaren

Bittersweet

Dit gaan jullie n i e t geloven: Apple is uit het niets compleet bijgedraaid.

Voordat ik haar eruit haalde, was ze nog net zo naar als altijd: Bijten, blazen, en nog harder bijten als ze niet tevreden was over de snelheid waarin de trosgierst werd aangevoerd.

Nu, 20 minuten later, volgt ze mij de hele kamer door.
Het "op" commando kent ze ook weer. Daar hadden we in het begin mee geoefend, maar in haar "nare bui" van de afgelopen tijd vertikte ze het gewoon te doen.

Het gaat nog verder: Als ik aan de andere kant van de kamer ga zitten, mijn hand op houd en "op" zeg, komt ze als een gek aangerend en springt op mijn vingers. Uiteraard eist ze daarna wel een hap trosgierst, maar dat mag ook wel na zo'n prestatie!

Ik ga van de week mijn vriend vragen of hij het kan filmen, want het is echt té schattig om te zien.

Ik ben zo blij! (Volgens mij heeft Tobias haar stiekem omgeruild vanochtend, hihi!)

Oh, mij viel net overigens op dat ze heel erg is afgevallen. Je kunt echt duidelijk haar borstbeen voelen. Ik heb haar nu wat eivoer gegeven. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Groetjes,
Maaren

Bittersweet

Joepie! Edwardje heeft zojuist voor het eerst op mijn hand gezeten. En niet één keer... nee... VAAK!

Ik dacht ik ga gewoon even met Apple in de kamer zitten waar Edward nu staat, en omdat Edward zo geïnteresseerd was, heb ik het kooideurtje opengezet.
Je zag hem echt twijfelen, maar binnen 10 minuten stapte hij zó op mijn hand, waar Apple ook al lekker van de trosgierst zat te smullen.

Een paar keer leek meneer zich te bedenken, en vloog terug naar zijn kooi, maar binnen een paar tellen vloog hij dan weer terug naar mijn knie.

Zó leuk! Ik ben echt blij! Niet alleen voor mijzelf, maar ook voor Edward. Ik vond het zó zielig dat hij zo bang was, en niet uit zijn kooi kon... Maar daar gaat blijkbaar verandering in komen.

Ik zit te denken Edward en Apple samen in de grote kooi van Edward te zetten. Ik weet alleen niet of dit te snel is.
Tips en ideeën zijn welkom!

Groetjes,
Maaren

Bittersweet

Na lange tijd maar weer even een update.

Zoals sommigen van jullie misschien weten ging het met Apple een tijdje terug niet zo goed. Ze was heel erg afgevallen, en ik was vreselijk bang dat ze Dharma achterna zou gaan, maar na een paar homeopathische druppeltjes tegen van alles en nogwat is ze er weer helemaal bovenop.

Met Edward ben ik echt bijna ten einde raad.
Hij is ondertussen gekortwiekt, omdat meneer nogal eens de stoute schoenen aantrekt en de kooi uit springt en we hem dan de hele kamer door achterna moeten zitten leek dit ons beter.
Een poosje terug ging hij ineens met sprongen vooruit, en durfde hij zelfs naar me toe te komen buiten de kooi om samen met Apple trosgierst te komen snaaien, maar de laatste tijd doet hij dat niet meer. Hij is PANISCH als ik ook maar in de buurt van de kooi kom. Wat moet ik daar nou mee?
Volhouden, ik weet, maar ik vind het zo rot dat hij telkens als hij een stap vooruit is gegaan, een paar dagen later er 10 terug doet. Heel frustrerend.
Soms vraag ik me af of Edward niet veel gelukkiger zou zijn in een voliere, maar ik wéét dat het een heel lief valkje kan zijn, als hij maar durft.

Oh, en we hadden natuurlijk nog plannen een derde valkje aan te schaffen. Door een misverstand gaat het cinnamon popje dat ik dacht te gaan halen niet door, maar dat blijkt goed uit te komen: Tobias wil namelijk een gepareld witmasker popje.
Of in ieder geval, hij blijft volhouden dat hij niets met de valkjes heeft en er ook geen een wil, maar als er dan een derde bij moet komen, moet het een geparelde witmasker zijn, want die vind hij wel het mooist. Haha, wacht maar... straks vind hij de valkjes nog leuker dan ik. :P
Maargoed, het valkje is dus nog niet gevonden, dus mocht iemand binnen een straal van +/- 25 km van Gouda een jong(cinnamon) gepareld witmasker popje hebben of verwachten, hoor ik het graag. :)

Groetjes,
Maaren