9 mei 2025, 18:20:35

mini skateboard

Gestart door loesie, 1 november 2003, 18:40:32

« vorige - volgende »

loesie

:D Ik zag op de een na laatste fotopagina 3 fotootjes van een valkparkiet op een klein skateboardje. Heeft iemand enig idee waar je zo'n ding kan kopen? Bij een dierenwinkel heb ik nog nooit zoiets gezien. Of zou het niet speciaal voor vogels zijn en moet ik eens bij een speelgoedwinkel gaan zoeken?

Tara

Hoi Loesie,

er zijn jongens uit vorige klassen van me, die zo'n klein skateboardje hebben, noemt men wel een handskateboard ofzo. Volgens mij is het niet speciaal voor vogels, maar in een speelgoedwinkel zullen ze dat zeker wel hebben :).

Groetjes, Tara

@nton

en van die fietsjes en vlagetjes die ze kunnen besturen zou je dat ook ergens kunnen vinden ?

Tara

Vlaggetjes? Fietsjes?

Denk je nou echt dat je valkje op een fiets zal gaan zitten :D ;D.

Wat je eens kan proberen is zo'n autootje die je zelf moet besturen, en 'm erop zetten, maar de kans is natuurlijk groot dat ie er van vliegt. Tenzij ie het echt leuk vindt.

Maar wat bedoel je met vlaggetjes?

Groetjes, Tara

@nton

toen ik klein was gingen we een keer naar het boudewijn park (atractie park met dolfinarium aan de belgische kust) en daar was een grote vogelschow, zo waren er papegaaien die op fietsjes reden en vlagen optrokken aan de hand van een katrollen sisteem denk ik.
veel weet ik er niet meer van maar ik vond het wel zeer leuk om te zien.

Tara

Wow cool, wist ik echt niet, die moeten ook lang hebben getraind waw.

Boudewijnpark ken ik hoor ;), ben er zelf al te veel geweest :-/. Maar die show nooit gezien. Maar ik denk niet, dat je dat zomaar aan je valkje kan leren hoor hahahah

Groetjes,Tara

@nton

mja mischien isdat een beetje moeilijk om ze dat te leren.
volgens mijn moeder is die chow een tijdja na dat we daar waren afgeschaft.
maar waarom juist weet ik ook niet.
mischien waren de vogels overleden of iets met de dieren bescherming of zo iets kan ook.

Sander

Hello anton

Die show was inderdaad zeer mooi. Met kaketoes die op fietsjes reden enzo.

groetjes
sander

Speedy

:D :DHoi,

Ook ik herinner mij van vroeger een vogelshow, waar papegaai en grote parkiet achtigen een demonstratie gaven op fietsjes en rolschaatsen.
Het is echt waar, wel komisch om te zien.
De papegaaien rolden pootje voor pootje vooruit op rolschaatsen.
Andere fietsten over een koord heen, hun fietsje goed in evenwicht houdend.
Het is volgens mij heel lang trainen, wil je zoiets voor elkaar krijgen.
De kleine skateboardjes, kon je gewoon kopen in de speelgoedwinkels, ze heten "vinger skate-boardjes, ook heb je er kleine fiets van en een stepje.
De vinger skate-board hebben we hier ook, ik zal het eens gaan proberen of de valkjes erop willen. whoeahahahaaha
Misschien leuk om een motor te maken met zijspan? kunnen de anderen ook mee.  :D :D :D

Inger m

Hoi,
Ben ook weleens op zo'n show geweest waar een papegaai op een fiets zat enzo! Achteraf eigenlijk niks dat ze een vogel dat soort dingen laten doen, het wordt dan meer een soort circusattractie! En dieren in een circus vind ik vernederend, laat mensen zich vermaken door naar andere mensen te kijken en niet door dieren kunstjes te laten doen.

Kent iemand de vogelshow in Avifauna? daar worden vogels zo natuurgetrouw mogelijk getoond en wordt veel verteld over het natuurlijke gedrag van de vogels.
Dus ipv een ara op een fiets, zie je 2 ara koppels zij aan zij door de lucht cirkelen, echt heel mooi! En verder zijn er roofvogels, toekans en een hoornraaf. (een vriendin van mij werkt bij deze show en ik ben er al erg vaak geweest.)

Over een skate bordje (ik ga een beetje 'off topic') denk ik dat je bij een speelgoedzaak moet zijn (lijkt mij bv een sleutelhanger). Maar bij dieren en papegaaienwinkels hebben ze ook allerlei speciaal speelgoed voor vogels. Vooral iets waarvoor ze moeite moeten doen voor voer (bv een voerruifje oid) is altijd wel een succes!

gr Inger

nb In ouwehands dierenparki is geloof ik de show afgeschaft omdat het zo onnatuurlijk is voor de papegaaien. (niet dat ze er direct onder lijden denk ik, maar laat een papegaai gewoon papegaai zijn...)

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

@nton

mja mischien heb je wel gelijk.
die vogelschow waar je het overhat lijkt mij inderdaat ook wel iets fijn, waar was dat juist ?

bannanne

hoi die miniskateboards kan je hier in belgië zelfs krijgen in de colruyt een soort warenhuis en ik denk dat je dit best niet doet dit is mssch wel grappig maar niet echt bevorderend voor de vogel denk ik

Inger m

Hoi anton
Vogelshow in vogelpark avifauna in Alphen ad Rijn, maar je zult moeten wachten tot maart / april, want het seizoen is net afgelopen en de vogels hebben rust.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

@nton

alpeen rijn in welk land is dat ?

Marianne

Hoi @nton,

Alphen aan de Rijn is gewoon in Nederland.
In de provincie zuid-holland als ik het goed heb.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!