20 mei 2025, 20:58:10

bloed in ontlasting...

Gestart door Monky, 19 mei 2008, 09:42:40

« vorige - volgende »

Monky

19 mei 2008, 09:42:40 Last Edit: 30 mei 2008, 18:04:04 by Monky
Hey,

Ik heb in mijn voliere bloederige onlasting gezien. Het is echt rood. Niet goed dus. Dit is de tweede keer dat ik het tegenkom in 2 maanden. Het probleem is dat ik niet weet van welke vogel dit afkomstig is.

Heeft iemand dit ook eens gehad?
En zo ja, wat waren de symptomen verder qua gedrag?

Weet iemand wat de oorzaken hiervan kunnen zijn?
Kan het met eileggen te maken hebben?

Weet iemand of ik iets hier tegen kan doen wat ik alle vogels kan toedienen zonder dat het schadelijk is voor de "gezonde" vogels?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Monky

trienke

Hoi Monky

Ik zou feld om raad vragen. Bloed in de ontlasting is echt niet goed.

Groetjes Trienke

Monky

Hi Trienke,

Bedankt voor je reactie.
Ik weet dat het niet goed is... Ik weet alleen niet van welke vogel het afkomstig is... ze zitten er verder allemaal goed bij... :-\

Dat was ik er in mijn haast natuurlijk vergeten bij te zeggen dat ik natuurlijk ook een dierenarts ga raadplegen  :-\

Groetjes,
Monky

trienke

Ja dat is het nedeel van meerdere vogels houden :P

Ik ben benieuwd wat de da zegt

Groetjes Trienke

*Yvon

Hoi Monique

Wat een vervelend probleem.
Ik heb even zitten googlen over knoflook.
Omdat ik een poos geleden een aantal dinegn over gelezen had waar het allemaal goed voor kan zijn.
Ik heb even een stukje gekopieerd :

Door zijn antiseptische werking is het een goed geneesmiddel tegen infecties; het is schimmelremmend; bloedzuiverend en heeft een antibacteriƫle werking.Zo voorkomt knoflook de groei van ziekteverwekkende micro-organismen in de darmen.Knoflook is tevens een goed wormafdrijvend middel, en werkt preventief tegen vlooien en kan op deze wijze vlooienallergie voorkomen.
U kunt uw huisdier op natuurlijke basis het gehele jaar beschermen tegen vlooien en teken, en bloedluis bij vogels. Knoflook heeft een ontstekingsremmende werking. Op de spijsverteringsorganen werkt knoflook als een antisepticum. Daarnaast heeft knoflook een gunstige uitwerking op hart en bloedvaten en helpt infecties aan de luchtwegen voorkomen. Knoflook is rijk aan vit. A, B1, B2,B3 en C en Zwavel en lecithine. Effectief en veilig is biologisch gekweekte knoflookpoeder en essentiƫle knoflookolie. Voor de goede werking is het belangrijk dat deze producten biologisch zuiver zijn. =========

Je zou het eventueel kunnen proberen.
Baat het niet schaadt het niet.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Hi Yvon,
Bedankt voor je reactie.

Ik heb de dierenarts in Driebergen even gebeld...
Ze zei ook dat het Yara met haar broedse gedrag zou kunnen zijn. Maar niets is met zekerheid te zeggen tot je het echt met eigen ogen ziet.

Wel lastig allemaal.

Ze adviseerde me wel ontlasting even op te sturen om te kijken of er geen parasieten in zitten.

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb een tijdje terug een eitje gevonden met wat bloed eraan. Weet ook niet van wie het was, maar heb het daarna niet meer gezien. Dus inderdaad broeds gedrag?

Sterkte ermee.

Mara

Monky

Hi allemaal,

Ik heb gevonden wie de bloederige ontlasting heeft... Het is Yara.

Dan nu de volgende vraag natuurlijk... Kan dit kwaad?

Ik heb het nog nooit verder meegemaakt.
Misschien anderen wel?

Waarom gebeurt dit? Wat houdt het in? Wat betekent het?
Als dit te lang aanhoudt, moet ik dan toch stappen ondernemen?

Ik hoop dat iemand van jullie hier antwoord op kan geven.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Monky

Anke

Hoi,
Bij mensen duidt bloed in de ontlasting op een maagbloeding of op dat er wat fout zit in de darmen.
Maar of dat voor vogeltjes ook geld?

Yara is broeds, maar heeft nog geen ei gelegd toch?
Zou er een ei kapot zijn gegaan en haar van binnen hebben beschadigd???
Ik heb geen idee of het kan,ik probeer alleen met je mee te denken.

Ik hoop dat je vlug het antwoord vindt!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi Monique

Volgens mij kan je het beste wat ontlasting opvangen en opsturen.
Het kan vanalles en nog wat wezen.
Ik heb al verschillende enge dingen gelezen.  :-\
Stuur het morgen nog op,des te eerder weet je wat het is en kan je haar behandelen.

Hou ze goed in de gaten of ze wel eet en drinkt.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Romy

Hoi Monky

Ik vind het erg moeilijk om hierop te reageren, omdat we nu eenmaal geen dierenartsen zijn.
Als ik jou was, zou ik deze vraag eens (telefonisch) aan een goede vogelarts stellen. Om met Yara al meteen erheen te gaan, dat vind ik niet nodig, aangezien ze eigenlijk niet ziek is (of het althans niet lijkt).

Is er een mogelijkheid om haar te wegen? Dan zou je wel haar gewicht in de gaten kunnen houden om te zien of ze ziek is of niet.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Monique,

Eerlijk gezegd heb ik geen antwoord op je vragen. Ik heb het nog nooit meegemaakt.

Wel zou ik, zoals de andere ook al aan geven, de ontlasting opvangen en zeker opsturen. Desnoods zou ik met Yara, mits dat mogelijk is, naar de DA gaan. Dan kan ze onderzocht worden en dan ben jij ook gerust gesteld.

Het kan vanalles zijn en voor ons is het dan erg moeilijk om aan te geven wat het is.

Heel veel sterkte ermee.

Groetejs Anja