11 mei 2024, 20:43:37

Gekke Gerrie!

Gestart door Sjaak, 18 mei 2008, 14:28:51

« vorige - volgende »

Sjaak

18 mei 2008, 14:28:51 Last Edit: 18 mei 2008, 15:08:44 by Sjaak
Gerrie vind mijn handen nog wel eng ook al gaat ze erop zitten om aan de trosgierst te komen. Dat dat een kwestie van geduld is dat begrijp ik inmiddels.

Maar wat schetst mijn verbazing.....Gerrie is dol op mijn gezicht/hoofd. Als ik kort met mijn gezicht bij haar kooi kom dan vind ze dat volgens mij geweldig. Ze probeert constant aan mijn neus en lippen te knabbelen en vind het prachtig om aan mijn haren te trekken. Het knabbelen lijkt mij niet op bijten.

Mijn eigen lekenlogica zegt dan: wat gek........ Mijn hoofd is toch veel groter dan mij handen (en mijn hoofd echt wel hahahahaha). Dit lijkt mij toch niet echt een bang vogeltje of zie ik iets over het hoofd?


Hermien

Ah joh. Mijn vogels vinden mijn haren ook geweldig. Als ik 's avonds op de bank lig zit er altijd wel één eraan te pulleken. Ze sabbelen gewoon graag aan alles wat harig is.

Anke

Hoi,
Sommige valkjes willen liever dat je ze met je neus kroelt :)
Zij vinden je handen met die enge vingers bedreigend.
Hi hi die Gerrie, misschien wil ze naast struisvogel ook kapster worden ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

NoR3y

Het zelfde gedrag toont mijn valkparkiet ook. Hij at wel uit mijn handen en stapte af en toe wel eens op, maar toch voelt hij zich op een of ander manier bedreigd door handen.
Kroebelen met hand lukt dus ook niet maar als ik met me gezich dichterbij kom, knabbelt hij ook aan me neus of aan me lippen en wilt graag ook gekroebeld worden door me neus.

Ook vindt hij het lekker om zijn kop te wrijven tegen mijn nek en dan zie k hem echt genieten omdat hij zijn ogen dan ook dichtdoet. Maar jammergenoeg doet hij al deze lieve gedrag niet meer (zie mijn topic)