17 mei 2025, 21:21:37

Temperatuur

Gestart door Tara, 1 november 2003, 16:43:15

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Inger,

met Malaia gaat alles perfect, je moet maar eens zien op het forum bij verhalen -> mijn Malaia, daar staat al wat uitgebreid hoe het gaat met 'm.

Stijn dc

hello

ik zal het even uitleggen, licht en warmte stimuleren bij een valkparkiet de hypofyse zodat ie hormonen gaat aanmaken, die parings-en broedgedrag oproepen.
ik vind licht eigenlijk neit nodig in een voliere, laat valkjes gewoon leven op het ritme van de natuur. zo is het altijd het beste. laat de buitenhokken ook toegangkelijk, je valkjes hebben wel eens frisse lucht nodig, net als een mens willen ze wel eens buiten, ze kunnen heus wat koude verdragen, en wordt het toch te koud gaan ze wel binnen hoor!

SDC:D

Peter

Hoi Tara,

Bij ons hebben de valkparkieten in de voliere ook de vrije keuze, ze kunnen zowel binnen als buiten zitten. We hebben komende week wel een gevelkachel, maar dat is meer bedoelt om het vorst vrij te houden. We gaan niet echt verwarmen anders wordt de overgang van het nachthok naar buiten te groot, alleen vorst vrij houden dus. En net als bij Ingerzitten de valkjes bij ons ook in de middag veel binnen en als het in de nacht koud wordt zitten ze buiten... Ze willen het zelf en hebben echt de vrije keuze dus hun vinden het buiten schijnbaar fijner...

Groetjes,
Peter