7 mei 2025, 16:17:38

na 5 jaar pas eieren leggen

Gestart door barrel, 16 mei 2008, 20:05:04

« vorige - volgende »

barrel

Ik heb een vraag, misschien dat iemand daar antwoord op kan geven.
Ik had 4 jaar terug 2 valkparkieten(geslacht onbekend)gekocht. Nu is 4 weken gelden een daarvan plotseling overleden. Een raadsel want er was kort daarvoor nog niets aan de hand volgens ons, hij was heel levendig. Nu is de overgebleven parkiet heel erg gericht op mijn man. Hij volgt hem overal, en raakt paniekerig als hij 'm niet meer ziet. Sinds 1 1/2 week is zij begonnen met eieren leggen. Ze heeft er inmiddels 4 gelegd. We zijn er nu dus pas achter dat het een vrouwtje is. Wat de andere parkiet was weten we nog steeds niet, maar ik vermoed ook een vrouwtje, omdat wij in die 4 jaar nooit geen paargedrag hebben gezien. Hoe kan het dat ze nu pas eieren gaat leggen? Ze is inmiddels 5 jaar oud.

En is het beter om er een nieuwe parkiet bij te zetten, en zo ja een mannetje of een vrouwtje. Maakt dat wat uit, ik hoeft er niet mee te fokken. Ze zit in een buitenhok, maar we hebben haar vanaf het begin gekortwiekt, omdat ze er altijd uit mag als we buiten zijn.

Anke

Hoi,
Je valkje ziet op dit moment jouw man als haar partner.
Ik denk dat je je valkje een plezier doet om haar een nieuw maatje te geven.
Het maakt niet zoveel uit of je een pop of een man erbij zet.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes