28 april 2024, 16:50:08

Jeltje kippetje

Gestart door VaLKPaRKieTJe, 1 november 2003, 13:40:52

« vorige - volgende »

VaLKPaRKieTJe

Zit ik gister naast de voliere, en achter me zat Chico als een gek te zingen en te fluiten, ineens hoor ik heel zacht gepiep dus draai me om.
Zit Jeltje kippetje voor Chico, wat lief, maar ze hadden beide ook wel zoiets van 'waarom doe ik dit eigenlijk?' maar ze zat er ook weer bij van 'kom nou, spring nou achterop' en Chico zat ernaast op de stok, een heleboel te zingen en indruk te maken op Jeltje, niet te geloven.

Zo leuk gezicht, helemaal met het staartje omhoog he :D

Groetjes, Mariette

Jaimy_en_Viggo

En nu maar hopen dat ze snel gaan paren..:P en mooie babytjes krijgen..veel plezier ermee!

Dikke kus van iedereen hier!!

VaLKPaRKieTJe

Hoi Jaimy,

Nou nee, Chico zit niet op Jeltje, dat doet Egbert nu dus, en dan nog wel terwijl Dizzy (zijn vriendinnetje) ernaast zit, en Chico ziet hoe zijn vriendinnetje zit te wipkippen met zijn beste vriend.

Tja, ook hier is het intussen richting soapserie aan het gaan, dus wie weet wat voor rare fratsen ze nog uithalen binnekort, straks zit ik met nog meer eitjes bijvoorbeeld.
Kwartelomeus zit continue achterop bij Miepie, en zelfs ook bij Moppie en Calimero is nu aan het leggen (Kwartelomeus is niet de papa hoor) dus als het even zo doorgaat zit ik straks met 200 kwartels. :D

Dan volgens voorjaar de valkjes nog, die gaan door met de partnerruil en met mekaar, dat is dus 2x2 nestjes, hmmm, dat word een kwekerij denk ik. ;D

Groetjes, Mariette en haar toekomstige valken-kwartel kwekerij. ::)

Jaimy_en_Viggo

Hahaha..jep..dat klinkt inderdaad als een soapsreie net als hier ;) maar even afwachten wat er nou allemaal gaat gebeuren! hihi..veel plezier met je toekomstige kwartel-valkparkiet kwekerij!!

Groetjes!!

VaLKPaRKieTJe

4 november 2003, 20:24:26 #4 Last Edit: 4 november 2003, 20:24:44 by VaLKPaRKieTJe
Toenstraks zat ik op school, bij dat vorige berichtje van me, nu ben ik thuis met een superleuk verhaal.

Ik kwam thuis en werd door mijn moeder aangesproken over het feit dat ze zo heeft genoten van mijn Chico, en het ging over Jeltje, dus ik natuurlijk gelijk geïnteresseerd, dus ze begint te vertellen:

Chico zat te zingen voor Jeltje, en Jeltje zat achter Chico aan en andersom ook, dus op een gegeven moment gaat Jeltje kippetje zitten, en tja, Chico wist wat ie moest doen, nou ja, tot op een bepaald moment, hij klom erop en had voor de rest geen idee van wat ie verder moest doen. Beetje heen en weer geschuivel en rondgekijk, en Egbert maar commentaar geven, dus Egbert denk bij zichzelf, 'laat ik het eens voor doen' dus stoof eropaf om Chico eraf te duwen maar Chico kennende, bekvechten met Egbert en Jeltje stortte daardoor van de stok helemaal naar beneden terwijl de heertjes nog steeds bekvechtend over de stok vlogen, en uiteindelijk hielden ze op.
Dizzy heeft al die tijd vanaf het water-reservoir toe zitten kijken naar dat stel ongeregeld.

Nou, na dit gehoord te hebben lag ik natuurlijk helemaal in een deuk.
Goh, Chico komt er wel, met een klein beetje moeite, hij begint het al te snappen dus.

Ik hoop op volgend voorjaar..... ja, Chico en Jeltje een nestje he... ::) ;D :D

Paul

Hoi,

Ik maak hier ook van alles mee hoor  :D
Dat koppeltje wat nu een nestje heeft daar weet het mannetje niet goed hoe hij moet paren terwijl het popje gek op hem is.
Dat is Stan en die is al 7 jaar maar die paart alleen op je hand en niet op zijn popje.
Toen zijn popje plat op de stok ging zitten voor hem is er een ander valkje opgedoken en Stan maar kijken hoe dat ging.
Nu hebben ze en nest en Stan vind echt wel dat ie de vader is  :D
Normaal is het andersom alleen de lusten en niet de lasten maar Stan heeft het verkeerd begrepen die neemt alleen de lasten en niet de lusten  :D
Maar als ik dat zo hoor komt chico er wel Mariette :-)
Zijn halfbroertje uit het vorige nest heeft ook al een popje gevonden maar ze zijn nog te jong helaas maar paren wel regelmatig :-)

Groetjes, Paul

Groetjes, Paul

Groetjes, Paul