7 mei 2025, 02:13:42

eitjes en krijsen

Gestart door Claire, 7 mei 2008, 10:21:29

« vorige - volgende »

Claire

Hallo,

Ik heb al vaker een bericht geplaatst over Charlie en Puca, een man en een vrouwtje.

Puca heeft eitjes gelegd (+/- 3 weken geleden) in een houten huisje dat op de bodem van de kooi stond. Nadat ze 6 eitjes had gelegd die onbevrucht waren (ik heb heel goed gekeken) heb ik na 2 weken het huisje en de eitjes weggehaald. Voor dat ik alles had weggehaald krijste Puca al heeel erg hard, maar nu krijst ze sinds gister de hele dag en nacht door... We worden er gestoord van!! Moeten we ze weg doen omdat ze allebei al anderhalve maand krijsen of moeten we het gedrag blijven negeren? Ik houd wel heeel veeel van ze...

Weet iemand raad?

Anke

Hoi,
Geef je valkjes het houten huisje eens terug met nepeitjes erin. (of als je de onbevruchte eitjes nog hebt, de onbevruchte eitjes)
Als je valkjes eitjes leggen is het namelijk goed om ze (ook als ze onbevrucht zijn) op de eitjes te laten zitten totdat ze de interesse ervoor verliezen.
Het zou heel goed kunnen dat ze dan minder gaan krijsen.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Claire

Dat ga ik maar eens proberen.

Ze kijrsen volgens mij gewoon om aandacht te vragen. Als we namelijk niet thuis (of uit het zicht) zijn dan is het over.....

Anke

Hoi Claire,
Krijsen is inderdaad aandacht vragen. Maar je schreef dat ze nu je de eitjes had weggehaald dag en nacht krijsen terwijl dat eerst minder was.
Ik ben beniewd of ze nu weer minder krijsen.

Een tip bij krijsgedrag:
Als je valkjes krijsen dan geen aandacht geven.
Pas als ze stil zijn dan aandacht geven.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Claire

Ik heb de vogeltjes te koop gezet. Ik ben erg verdrietig, mar het is niet anders. Mijn vriend wordt er gek van en ik denk dat het geluidjes maken gewoon bij ze hoort.

bedankt voor de goede adviezen. ik heb de hoop een beetje opgegegeven dat het nog goed komt en ze weer lief gaan fluiten.

Gr Claire

Kimm

hoi claire,

gadsie wat sneu. ik hoop dat je een heel goed adres vind voor ze.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010