17 juni 2025, 19:32:16

Mijn valkjes 2009

Gestart door Saar, 5 mei 2008, 00:24:10

« vorige - volgende »

Anja

Uhhhhhhhhhh Saar dat zijn er 5 hoor  :-X :P :P :P

Fijn dat Uk het eitje goed is kwijt geraakt.

Veel plezier met je nieuwe kwartet ;D ;D ;D

Liefs Anja

Saar

Citaat van: Anja op  8 november 2008, 18:22:20
Uhhhhhhhhhh Saar dat zijn er 5 hoor  :-X :P :P :P

Fijn dat Uk het eitje goed is kwijt geraakt.

Veel plezier met je nieuwe kwartet ;D ;D ;D

Liefs Anja

:-[ :-X
Tjaa ik mocht die andere ook mee nemen als ik wilde... Die wilde toch niet zelf houden :-\ :-X :-[

Anke

Hoi Saar,
Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch?  ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Citaat van: Anke op  8 november 2008, 18:34:46
Hoi Saar,
Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch?  ;D
Groetjes Anke

Hihi ;D
Ja dat is ook wel zo :P

Ze zijn de nacht goed doorgekomen. Ik werd wel wakker van de valkjes buiten. Die zaten te gillen alsof er iemand werd afgeslacht... Dus ik zoeken naar de bron met mijn slaperige hoofd... Komt mijn schoonmoeder naar buiten gerend.. zwaaien ::) Ik denk al waar heeft die last van.. Zit er weer een reiger op de schutting. Makkelijk hoor een reigeralarm in de tuin ;D

De 5 japanners zijn de nacht goed doorgekomen. Zaten al lekker te fluiten en te eten :)

De grasjes zijn ook gelukkiger in hun nieuwe kooi. Ze vliegen en springen die hele kooi door en spelen lekker met alles wat los en vast zit :D
Groetjes Saar :-*

Saar

hoi hoi
Nou zoals de meeste van jullie weten heeft Chiel een slijmbeursontsteking gehad in de schouder. Hij werkt sinds maandag weer een paar uurtjes per dag. Sinds maandag valt Ludo dus weer af >:( :-\ Ik weet af en toe echt niet meer wat ik met haar aan moet... Vanmiddag gaat ze in ieder geval weer aan de pap en ik zal Feld wel weer bellen voor informatie. Ze eet wel maar echt hele kleine beetjes. En daar blijf je nou eenmaal niet groot en sterk van.. Voor de rest speelt ze gewoon, schreeuwt als ze eruit wilt en slaapt op 1 pootje. Dus ik begin echt weer te twijfelen... Kweken buiten opgeven, Ludo telkens naar binnen halen met haar ventje tijdens het kweekseizoen.. Of de ergste van de 3.. Ludo herplaatsen :'( Ik zie t in ieder geval even niet meer zitten :(

marjow

Hoi Saar,

Ik kom even je dagboekje bewonderen..
Wat een boel vogeltjes heb je zeg..
& wat een prachtige voillere.. je valkjes zullen zich daarin vast erg gelukkig voelen!!!
Zijn ze ook handtam ??
Wat vervelend van Ludo..
Ik kan je geen advies geven want weet er nog niet zoveel vanaf.. heb sinds eergister ons eerste valkje..
Echt super lief :D

Liefs Marjow

Onze Rocky

Saar

Citaat van: marjow op 20 november 2008, 09:59:04
Hoi Saar,

Ik kom even je dagboekje bewonderen..
Wat een boel vogeltjes heb je zeg..
& wat een prachtige voillere.. je valkjes zullen zich daarin vast erg gelukkig voelen!!!
Zijn ze ook handtam ??
Wat vervelend van Ludo..
Ik kan je geen advies geven want weet er nog niet zoveel vanaf.. heb sinds eergister ons eerste valkje..
Echt super lief :D

Liefs Marjow

Dank je!
Ja de valkjes buiten zijn erg blij.. Zodra ik de tuinverlichting aan doe om ze te voeren 's morgens voordat ik naar mijn werk ga, beginnen ze al te fluiten ;D Buiten zit maar 1 tam mannetje. De rest is ook niet bang hoor. Sommige komen ook wel een kusje geven zolang ik mijn handen maar in mijn broekzak houd ::) Of ik moet eten vast hebben en de valkjes erge honger dan willen ze ook nog wel eens bij me komen zitten :)

Kimm

hoi saar,

balen hoor van ludo. maar waarom zou je hem dan moeten herplaatsen? zou dat helpen dan?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Citaat van: Kimm op 20 november 2008, 10:56:37
hoi saar,

balen hoor van ludo. maar waarom zou je hemHaar ;) dan moeten herplaatsen? zou dat helpen dan?

liefs kim

Hij Kim,
Als ze te erg aan mensen plakt, dan moet er iemand de hele dag thuis zijn en dat gaat hier niet.. Chiel wilt er ook geen mannetje bij binnen. Maar dat zal wel de allerlaatste optie zijn.. Ludo is me veels te dierbaar. Ze maken het je af en toe ook zo moeilijk he :-\

Kimm

ja dat snap ik. en ludo is ook echt een schatje. ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Citaat van: Kimm op 20 november 2008, 11:05:06
ja dat snap ik. en ludo is ook echt een schatje. ;)

Ja dat is ze zeker :)

Agnes

Ludo mist gewoon Chiel!  :o
Raar beest :-\

Als je Chiel nu een dvd-tje/cd-tje laat vol l*len, dan is Ludo niet zo allen als hij weg is ;D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Caroline

Hoi hoi, .... je vroeg me per IM even hier te kijken .... hier ben ik.  ;D

Het lijkt er dus op dat Ludo heimwee heeft .... ik snap dat je problemen verwacht als je haar in de volière plaatst met familie leden.

Dat dit de reden is om te stoppen met kweken, haar binnen te halen met kweken of haar zelfs te herplaatsen.

ZOals bekend heb ik hier in huis van Amor & Diégah div. zonen en dochters .... alles bij elkaar in div. kooien.

Mijn ervaring is dat als ze eenmaal zelf een partner hebben ze niet meer naar hun ouders of broer/zus om kijken.

Er zijn in ieder geval geen insest-situaties hier.

Wat ik in jou situatie zou doen:

Als Ludo door eenzaamheid stopt met eten zou ik vragen aan Chiel of Ludo deze winter mag overwinteren met een ventje, zodat zij op de manier een koppeltje kan worden .... als zij dan in het voorjaar naar buiten kunnen hoef je niet zo bang te zijn voor insest.

Mocht deze koppeling niet lukken zou je altijd de eventuele insest-eitjes kunnen omwisselen voor de eitjes van andere valkjes of voor neppertjes.  ;)

Weg doen zou ik niet eens over denken.  ::)

Heel veel succes!!!!  :D

Liefs Caroline :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Hoi Caroline,
Hier ook nog bedankt voor het plaatsen van je berichtje :-*
Ik zal dit advies zeker meenemen in mijn definitieve beslissing.

Het lijkt gelukkig alweer beter te gaan met t meisje.. Woog net weer 97 gram, en dat was gelukkig weer 5 grammetjes meer dan vanmorgen. Het valt me ook op dat ze een beetje rommelig in de veren zit dus de rui zal er ook wel aankomen.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.