17 juni 2025, 15:53:15

Mijn valkjes 2009

Gestart door Saar, 5 mei 2008, 00:24:10

« vorige - volgende »

Saar

Pjfoeeeeee
Er is niks gevonden qua bacteriële infecties. Ook geen darmonsteking!! Oooooow ik ben zoooooo blij :D
Ze raadde me wel aan om nog 2 dagen door te gaan met de kuur. Dan moet ik het even aankijken. Is het nog niet wat het wezen moet, dan moet ik nog een keertje bellen...
Groetjes Saar :-* :D

*Manon*

Saar

Citaat van: *Manon* op 16 september 2008, 10:46:30
Gefeliciteerd Saar

Wat een geweldig nieuws  ;D ;D

Dank u dank u ;D
Maar wat ik me afvraag... Wat zou het dan geweest zijn ???
Ze is wel erg op mij gericht... Net zo erg als Uk... Maar zou ze soms gestopt zijn met eten omdat ze me zo heeft gemist? ???
Als dat zo is dan ben ik verder van huis... Dan ziet ze mij als partner :-X ::) Hopelijk ziet ze nu in dat ik elke dag keurig naar huis kom.... ;D ;)

Kimm

hoi saar,

gefeliciteerd met het goede nieuws! :D  :D

groetjes kim :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Hoi iedereen,
Er was een gigantische storing deze week bij de kpn.
Dus ik kon niet op internet... Nu heeft mijn modem thuis ook de geest gegeven. Ik kan allleen op mijn werk mijn email bekijken, dus als ik niet of erg langzaam reageer, dan weten jullie hoe of  wat... Het nieuwe modem is besteld, dus het is even afwachten wanneer we die binnen hebben. Als we pech hebben krijgen we hem volgende week pas :'(
Groetjes Saar :-*

Agnes

Hoi Saar,

Das mooi balen :-\
Gelukkig was het van Ludo goed nieuws :D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar

Citaat van: Agnes op 18 september 2008, 14:07:19
Hoi Saar,

Das mooi balen :-\
Gelukkig was het van Ludo goed nieuws :D

Ja dat is zeker balen...
Ludootje is bijna weer zichzelf :D

Ik hoop dat ding morgen of zaterdag al in huis te hebben....
Anders heb ik maandag 50/60 mailtjes die ik moet bekijken :-X (Zie ik niet zo zitten...) ;)

♪ Marlies

Ik schrok al toen ik de titel van je dagboekje zag.

Gelukkig is modem geen valkje. ::)

Fijn om te lezen dat Ludo ook weer de oude wordt.

Saar

Eventjes gauw een updateetje...
Het modem is vrijdag bezorgd... Dus wij blij...
Sluiten we alles aan, deed ie t niet :o Dus wij de cd-rom erbij gepakt.... ( was volgens de helpdeks niet nodig toen ik de eerste keer belde... Hij zou t meteen doen als ik alles had aangesloten..) Vraagt ie ineens om een wachtwoord van 6 jaar oud.... Ja die hadden we natuurlijk niet meer... Dus ik gebeld met de vraag of ze het wachtwoord door wilde geven. Maar dat ging niet enz enz enz.. Dus om een lang verhaal kort te maken...We hebben een nieuw wachtwoord aan moeten vragen, en nu is het maar afwachten wanneer we die weer hebben. Misschien vandaag, of aan het einde van de week :-\ :-\ Dus dat word weer lekker wachten ( kan je nagaan hoe verwend we eigenlijk zijn ::))

Maargoed, nu weer ontopic ;)
De valkenblokken zijn er al ruim een week uit. Sinds zaterdag ook de grasparkieten en rijstvogelblokken. maar goed ook, er lagen alweer 16!!! eitjes :-X Nu hangen alleen de tropenhuisjes nog. Er liggen 6 zebravinkjes in, dus ik moet wel. Er zit wel een leuke zebravink bij, een bonte ;D Kijken hoe die er uiteindelijk eruit komt te zien, anders blijft ie misschien wel  ;D De planken hangen inmiddels ook :)

Verder heb ik nog 8 rijstvogels die weg moeten.. ( de jongen)
Nu komt er dinsdag een man kijken ::) Hopelijk wordt t niet dit: Kijken niet kopen :-\ Dus ik hoop dat die koop doorgaat... Dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken...

Want naast die rijstvogels, heb ik nog 7 valkjes over die weg moeten.
- geteste opaline bonte witmasker incl dna test te koop
-cinnamon geparelde bonte witmasker pop te koop
- cinnamon bonte pop te koop
de 2e ronde:
- opaline bonte witmasker 1 ( geslacht onbekend ) te reserveren
- 1 cinnamon opaline bonte witmasker pop gereserveerd
- opaline bonte witmasker 3  POP Gereserveerd
- opaline bonte witmasker 4 ( geslacht onbekend ) te reserveren

Daarnaast heb ik 2 uitgevlogen zebravinken. Deze 2 zijn bijna op kleur en broer en zus... Daarnaast liggen er nog 6 in het blok waarvan er misschien 1 of meerdere koppels van zijn gereserveerd. Ligt er aan wat voor kleur ze hebben. Het is weer een heel verhaal geworden :-[ Mijn excuses :-[
Hopelijk kan ik snel weer wat foto's plaatsen..

Saar

Hoi iedereen,
Ik heb leuk en slecht nieuws :-\
Laat ik maar met het slechte nieuws beginnen...
Vanmorgen tijdens de controle vond ik in 1 nest alle kleine zebravinkjes dood ( 4 ) Na nader onderzoek hebben ze allemaal geen eten in de krop gehad :'( :'( :'( :'( :'(
Ze zijn in de steek gelaten :-\ Arme kleintjes... In het andere blok kon 1 van de kleintjes niet zo goed meekomen. Die is dus ook overleden, maar dat kwam niet geheel onverwachts...
Er is dus nog 1 kleintje over... Mocht deze het overleven, dan mag hij/zij blijven.. Ik vind het dan sneu om het kleintje dan weer te moeten verkopen :-[

En nu het leuke nieuws....
Mijn kleine meisje Ukkie is vandaag alweer 2 jaar oud :D
Ik had nooit gedacht dat ze al de dingen die ze heeft meegemaakt zou overleven... Voor de nieuwe lezers hier zal ik het eventjes kort vertellen. Toen Uk 2 jaar geleden uit t ei kroop, kon ze moeilijk met haar broertje en zusje meekomen. Toen haar broer en zus waren uitgevlogen en 6 weken waren, besloot pa om Ukkie in de steek te laten. Het arme ding zag eruit als een valkje van 3 weken en ze was heel erg klein. Ik ben toen als een speer naar het winkelcentrum gefietst. Ik kwam toen weer thuis met een spuitje, pap en een digitale weegschaal. Ze at de pap gelukkig goed en ze werd een mooi klein valkje die ook vrij snel zelfstandig was :D

Een jaar later kreeg ze legnood. Op maandagmorgen met haar naar de dierenarts die haar eerst een pijnstiller gaf. Het eitje kwam nog steeds niet... Dus de volgende dag moest ik weer terug. Ze wilde het eitje leegzuigen, maar het bleek dus een kalkeitje te zijn dus dat ging niet. Het enige wat ze nog konden doen was het eitje eruit drukken... Och ik heb haar nog nooit zo horen krijsen :'( Maar niet gek... Dat ei was gigantisch voor dat kleine lijfje. Door die druk kwam ook haar cloaca mee naar buiten. De dierenarts heeft dat weer terug gestopt. Hij zei: als het niet blijft zitten dan moet je terugkomen voor een hechting.. Gelukkig bleef alles mooi zitten maar ze heeft een paar dagen niet/amper gegeten. Ze woog nog maar 63 gram. Gelukkig begon ze weer uit zichzelf te eten.

Een paar maanden later werd ze weer ziek. Weinig eetlust, eten opkotsen, rare ontlasting die heel erg stonk enz enz enz... Op zondag naar een vogelarts in Utrecht.. Die constateerde dat ze een darminfectie had. Ik kreeg een ab mee die ik haar 2 maal daags oraal moest toedienen en hij gaf haar een prikje.. Ze moest ook warm gezet worden. Aangezien ik geen warmtelamp had, heb ik haar in een kanariekooitje gestopt met een fleece-dekentje om haar kooitje. Ze zat wel heel erg klein, maar zo kon ze niet teveel energie gebruiken om te bewegen. Zodra ik haar het medicijn gaf, kwam het er 10 minuten later weer uit. Dus ben ik weer terug geweeest met haar en kreeg ze weer een prikje. Er werd me aangeraden eerst om door te gaan met de kuur, maar ze werd er alleen maar zieker van. Dus uiteindelijk ben ik daar mee gestopt. Ze heeft echt heel lang op een zonnenpittendieet geleefd. Is ook niet alles, maar als je normaal een valkje hebt wat maar 74 gram weegt, en het dam al op een gewicht zit van 57 gram, dan doe je er alles aan om ervoor te zorgen dat ze wat meer vet krijgt. Gelukkig heeft dat geholpen en is ze weer een lief gek klein meisje :D Ondertussen heeft ze ook alweer een keer eitjes gelegd, maar dat ging gelukkig goed.
Dus zoals jullie kunnen lezen is het een echt klein vechtertje. Ik hoop dat ik nog lang van haar kan genieten...

Kimm

hoi saar,

he wat sneu dat je het zo moet aantreffen. bah.jammer hoor.

en gefeliciteerd met uk. ik hoop dat je nog heel veel jaren plezier met haar mag hebben.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Citaat van: Kimm op 23 september 2008, 10:35:50
hoi saar,

he wat sneu dat je het zo moet aantreffen. bah.jammer hoor.

Erg jammer idd.. Daarom hoop ik maar dat de laatste het red...

en gefeliciteerd met uk. ik hoop dat je nog heel veel jaren plezier met haar mag hebben.
Dank je! Dat hoop ik ook
liefs kim

Liefs Saar :-*

Agnes

hoi Saar,

Jammer van de vinkjes :-\

Gefeliciteerd met de kleine grote UK! ;D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.