17 juni 2025, 09:52:08

Mijn valkjes 2009

Gestart door Saar, 5 mei 2008, 00:24:10

« vorige - volgende »

Valerie

Maakt niet uit Saar.
Ik kon toch proberen. Valt niet mee om jonge valkjes een huis te zoeken. ;)
Succes met jouw nieuwe aanwinsten. ;)

Anke

Hoi Saar,
Wat fijn dat jij twee valkjes van Mariska overneemt :)
Dan worden we valkjes familie want je hebt dan een broer van mijn James :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Citaat van: Valerie op 22 juli 2008, 14:25:18
Maakt niet uit Saar.
Ik kon toch proberen. Valt niet mee om jonge valkjes een huis te zoeken. ;)
Succes met jouw nieuwe aanwinsten. ;)

Dank je!
En ik ken hetzelfde probleem... Ik heb ook nog 2 valkjes over die nog vrij zijn ::)

Citaat van: Anke op 22 juli 2008, 15:06:14
Hoi Saar,
Wat fijn dat jij twee valkjes van Mariska overneemt :)
Dan worden we valkjes familie want je hebt dan een broer van mijn James :)
Groetjes Anke

Ahaaaaa leuk hoor :D
En james is het broertje van het bontje of cinnamon geparelde..?

ER ZIJN NOG 2 VALKJES TE RESERVEREN.. EEN OPALINE BONTE WITMASKER MAN INCL TEST, EN EEN CINNAMON BONTE POP!!!

Agnes

Hoi Saar,

Fijn dat je toch twee mannen hebt gevonden!

Bij mij is de voliere wat valkjes betreft ook gesloten, anders wist ik het wel ;)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar

Citaat van: Agnes op 23 juli 2008, 11:45:03
Hoi Saar,

Fijn dat je toch twee mannen hebt gevonden!

Bij mij is de voliere wat valkjes betreft ook gesloten, anders wist ik het wel ;)

;D ;D
Mocht je nog iemand weten dan hoor ik het graag :)

Over een uurtje gaan chiel en ik even met Bep (caafje) naar de dierenarts. Ze blijft sukkelen met haar huid en zodra ik haar borstel doet t echt veel pijn :( springt ze alle kanten op. Ik kan haar haartjes dus ook niet meer bijknippen. De laatste keer moest t echt met geweld, en haar vacht en huid worden er niet echt beter van. Ze heeft kleine kale plekjes en enorm veel schilfers... Zegmaar een soort roos onder de cavia's. Ik ben al een beetje aan het googelen geweest en heb verschillende dingen gevonden. Ben benieuwd wat het nu uiteindelijk is..
Groetjes Saar :-*

Saar

Hoi hoi
Nou gisteren met Bep in het transportkoffertje in mijn handtas ;D naar de dierenarts gefietst. Eenmaal daar aangekomen Bep uit het koffertje gehaald en vastgehouden. Ze vond het allemaal goed en begon zelfs te pruttelen hihi! Het is echt een hele makkelijke cavia :)

Na tien minuutjes te hebben gewacht, waren we aan de beurt. De dierenarts was Beppie rustig aan het bekijken.. Hield haar op haar rug en ze bleef gewoon liggen ::) Daarna werd ze gekamd... Nou echt.. de haren vlogen om je oren :-\

De dierenarts vermoed dat het een soort luizen zijn... Ze heeft dus een prikje gehad.. En daar was ze dus niet van gediend... Gillen dat ze deed... t was net een speenvarken :-X
Ik zei al tegen Chiel... Houdt jij haar maar lekker vast... :P Toen ze t prikje had gehad rende ze over de tafel meteen naar mij.. het mutsje ::) Ze was echt boos... Dus ik heb haar maar in het koffetje gezet en toen was ze stil. Toen ik naar de balie liep om af te rekenen vroegen ze al of ze werd geknepen. Kan je na gaan hoe hard ze heeft lopen gillen :-X

Met 2 weken moet ik verbetering zien. Anders moet ik nog een keertje terug komen. Omdat hij niet 100% weet of het luizen zijn, moet ik de andere dames ook in de gaten houden... Mochten die ook kale plekjes krijgen dan moeten ze allemaal terug en dan krijgen ze allemaal een prikje... Hopelijk is dat niet nodig...

Kimm

hey saar,

wat super van jou dat je mariska helpt. lief hoor!

ik hoop voor je dat het gauw weer beter is met je cavia. dat lijkt mij niet echt leuk.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Citaat van: Kimm op 24 juli 2008, 11:27:37
hey saar,

wat super van jou dat je mariska helpt. lief hoor!

:-[ :-[ :D
Ja als ik op zoek ben naar 2 mooie mannetjes met leuke splitten.. en ik kan iemand helpen door 2 valkjes een goed huisje te bieden dan ben ik gewoon blij :D

ik hoop voor je dat het gauw weer beter is met je cavia. dat lijkt mij niet echt leuk.
En het is zeker niet leuk :-\ Het is normaal een echt knuffelkontje wat t heerlijk vind om te knuffelen en geborsteld te worden. Maar sinds die huidprobleempjes zijn begonnen wilt ze dat niet veel meer omdat het pijn doet :(
groetjes kim

Saar

Zo... Ik heb voor de gehandicapte kanarie dames een 2ehands kooi gekocht :)
Hij wordt vanavond gebracht. Hopelijk kunnen ze het waarderen.
http://link.marktplaats.nl/182689633
het gaat om deze kooi :)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Saar

Hoi iedereen....
Even een update over de valkjes. Ik krijg langzamerhand grijze haren van ze!! :o >:( :(

Ukkie die is op dit moment in de rui... Het is al een klein poppetje en door de rui is ze afgevallen en weegt ze nog maar 70 gram :( Als het nog minder wordt dan stuur ik haar ontlasting op voor een dubbel check... De vorige keer dat ze in de rui ging kreeg ze die erge darminfectie... Dus ik knijp hem toch wel een beetje :-[ :'( :-\

Moby en Kyra.... Zoals jullie weten verblijven die nu een week buiten en t is binnen echt heeeeeeerlijk rustig ;) Ze zaten alleen sinds zondag verplicht in het binnenhok, omdat Moby het eten niet kon vinden ::) Moby die komt buiten niet boven de 80 gram uit, maakt niet uit zolang het maar niet minder wordt... Kyra die zat de 2 laatste dagen echt zielig voor haar uit te kijken in het binnenhok.. Ze woog ook nog maar 94 gram vanmorgen ipv de 98 gram die ik van haar gewend ben. Ik heb de poort naar de voliere ;) vanmorgen geopend... En ik houd echt mijn hart vast. Kyra was meteen weer in haar element, maar Moby... Och och och het is toch wel 1 van de domste valkjes die ik in mijn bezit heb :-X Is hij Kyra kwijt... gaat ie naar haar zitten roepen... terwijl ze achter hem zit! Nou daar zak echt mijn broek vanaf ::) En zo heeft hij wel meer van die domme dingen...

De voliere gaan we voor de winter ook nog even aanpassen. Vorig jaar wilde ik al plexiglas aanschaffen, maar ik zat toen telkens of zonder werk of zonder enige duidelijkheid. We gaan de helft van de voliere zeker dichtmaken met plexiglas... Scheelt weer wind en regen in de voliere. Misschien dat we de kant bij het deurtje ook gedeeltelijk dichtmaken, maar daar zijn we nog niet over uit..

Kimm

hoi saar,

jee ukkie nog maar 70 gram. dat is niet zoveel he? misschien inderdaad dat je evt ontlasting laat onderzoeken. ja het vreet ook energie om te ruien. sterkte met ukkie!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Citaat van: Kimm op 25 juli 2008, 12:56:18
hoi saar,

jee ukkie nog maar 70 gram. dat is niet zoveel he? misschien inderdaad dat je evt ontlasting laat onderzoeken. ja het vreet ook energie om te ruien. sterkte met ukkie!

groetjes kim

Ja normaal schommelt ze tussen de 74 en 78 gram... Ze is echt een iniminie.. Dus ze mag gewoon niet meer afvallen. Anders krijgt ze kooi-arrest :-\

Saar

Zucht....
Ene meneer valk uit de buiten voliere bezorgd me grijze haren!
En jahoor.. zijn naam is... tadaaaaaaaaaaa Moby >:( ::) :-\
Het ei is buiten zo op Kyra aan het letten dat hij zelf niet eet. Hij was weer 2 gram afgevallen. Hij zit nu weer te eten naaas Ukkie.. lekker aan de trosgierst. Maar ik ben echt bang dat dit niet door kan gaan. Dan heb ik dus weer een ander probleem... Chiel wilt geen 3 valkjes meer hebben boven... Dus ja... dat wordt goed nadenken hoe of wat :-\