17 juni 2025, 15:48:29

Mijn valkjes 2009

Gestart door Saar, 5 mei 2008, 00:24:10

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: Wilma1 op  9 juli 2008, 13:31:34
Is er al een tijstip in zicht, voor het ophalen van de voges voor Carla en Harry ??? Dan kan ik er rekening mee houden  ;) want Carla wilde wel mee begreep ik.

:-* Wilma

Ik kan nog niks vertellen.. Ze bedelt nog te veel :-\
Zodra ik wat meer weet, mail sms krabbel of bel k je wel ;D
:-* Saar

Wilma1

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

Citaat van: Wilma1 op  9 juli 2008, 17:31:39
:o ::) ;D

;D ;D ;D ;D

Inmiddels zijn er 2 van de 8 eitjes uitgekomen bij de rijstvogels.. Alleen 1 had nog moeten blijven zitten :'( Veels te klein dus die lag dan ook dood met t navelstrengetje nog aan t buikje vast :( Was erg sneu... Het andere kleintje doet t gelukkig wel goed. Die lag al te bedelen...

Het jonge rijstvogeltje wat nog leeft groeit ook goed :)

Het cinnamon bontje was vanmorgen voor de 2e keer uit t blok. Ik heb haar nog even terug gestopt, vind t maar niks met die regen :-\

De rest groeit ook goed dus daar heb ik niks over te klagen.
Volgende week komt Agnes 2 zebravinkjes en Guus t grasje ophalen :)
Groetjes Saar :-*

Saar

Hoi hoi..
Tussen het werken door even een update plaatsen ;)
Met de kleine rijstvogeltjes gaat t goed! Het zijn er inmiddels 5 en ze zijn allemaal goed levendig :)

Het rijstvogeltje wat alleen lag, is inmiddels uitgevlogen... Nouja... Echt vliegen kan ie nog niet maar ik blijf dat kleine kreng terugstoppen in zijn blok... Zodra ik hem pak begint ie te gillen en bijt hij me :o ;D

De 3 (cinnamon) opaline bonte witmaskertjes doen t ook goed. Ik ga aankomen weekend ga ik de oudste naar binnen halen.Hopelijk eet die goed zelfstandig, want dan haal ik het andere valkje ook naar binnen :). Het opaline bonte witmaskertje is zeker nog niet zelfstandig, die schreeuwt nog een paar keer per dag om eten. Op verzoek van *Manon*  heb ik veertjes getrokken en opgestuurd.. Hopelijk voor haar is het een popje.. Anders is hij weer te reserveren. Linkie en Guido zijn inmiddels weer begonnen aan een nieuw nest... Er lag weer een eitje..

Met de andere 2 valkjes gaat het ook goed.. Het cinnamon bontje is ook al een paar dagen uit t blok en ze doet t super. Ze is nog wel te reserveren. Het is een schat van een valkje. Met veel aandacht zal ze echt supertam en een kroelkip worden :)  Het geparelde lutinootje is echt t liefste van t stel :-* :-* :-* :-* Ze is zooooooooooooooo mooi! Het is maar goed dat ze gereserveerd is en dat ik geen ruimte voor haar heb.. Anders had ik t wel geweten :-[

De grasjes hebben telkens veel eitjes... maar niks bevrucht :( Ik moet er nog eigenlijk een popje bij hebben, maar die koop ik alleen als ik er 1 zie waar ik echt verliefd op ben.. Hopelijk krijgen de mannetjes dan meer rust en kunnen ze raak schieten...

De zebravinkjes doen niks meer.. Door die temperatuur wisselingen krijgen de popjes iedere keer flinke klappen... 1 van de popjes is echt op :-\ Maar de 2 overgebleven zebra's van Veronica lijken nergens last van te hebben...

De mozambiquejes doen t ook goed.. Ik zit eraan te denken om als we op ons zelf wonen... Een volière in te richten met allleen maar mozambiquesijsjes erin.. Ze zijn zooooo mooi... En ik kan de volière dan ook vol zetten met planten... Hopelijk zorgt dat voor goede kweekresultaten.. Maarja... voorlopig is dat nog even dromen ;)

De kanaries zijn vorige week geënt tegen de hap en snap ziekte.. Heeft mijn vader gedaan... Bij de eerste kanarie zat ie alleen mis :'( Het arme meisje loopt al telkens te etteren met die luchtpijpmijten en nu kan ze ook niet vliegen omdat ze een enorme onderhuidse bloeding heeft gehad. Hopelijk is ze niet verlamd.. Mocht dat wel zo zijn dan ga ik een kanariekooitje kopen en dan mag ze binnen blijven. Ze is namelijk niet de enige met een vliegblessure... Een ander popje zit ook bij haar in t grote ttkooitje.. Die kan ook niet vliegen ::) Dus ben benieuwd of ze ooit nog de volière in kunnen... Anders mogen ze de rest van hun leven lekker binnen slijten. Dan richt ik de kooi zo in dat de gehandicapte dames gewoon goed kunnen leven en heen en weer hippen.. Ik laat ze nu dagelijks eventjes door de kamer heen hipsen en dat vinden ze best wel fijn :)

Met Plien, Teun, Hans en Pér gaat het ook goed.. Plien ligt bij de hele dag op haar 5 onbevruchte eitjes te broeden.. Pér die maakt af en toe een wippie met Guido :o Guido is dus een echte vreemdganger :P Hans die ligt telkens in t blok waar de oranje wangetjes in hebben gelegen. Ook toen de jongen er nog in lagen kroop ie er bij en ging hij ze gewoon voeren. Dat heeft al voor de aardige ruzies gezorgd tussen Kuif en Hans... Ook Teen die werd af en toe echt boos op hem :-\ Hopelijk houdt ie er mee op anders moet ik er een andere oplossing voor zoeken. Teun moet volgens de berekeningen een man zijn, maar hij maakt geen geluid ??? Dus ik twijfel enorm en heb besloten om hem ook te testen... Hopelijk komt er goed nieuws uit...

Kyra en Moby zijn min of meer door de rui heen. Moby krijgt er in ieder geval weer jeuk aan en hij heeft gisteren 5 keer met Kyra gewipwapt :o Aankomen weekend gaan ze naar buiten.. Dan gaat eindelijk na bijna een jaar de 2e kooi weg uit onze kamer!! En dat vind ik niet erg al zeg ik t zelf :P

Ludo(lientje) en Ukkie doen t ook goed :) Ik wordt wel een beetje moe dat we t geslacht van Ludo maar niet vast kunnen stellen.. Deze week ga ik ook veertjes trekken van de opaline lutino.. en dan test ik 'het' maar ook mee... Op Ukkie was ik wel een beetje boos afgelopen zaterdag.. Ik zag niet dat mevrouw om een kroel vroeg... (Was al 45 minuten met haar bezig maar t is nooit genoeg :P) Ze werd op een gegeven moment zo boos, dat ze zo zonder pardon die snavel in mijn arm zette :o >:( Inmiddels zijn we wel weer vriendjes hoor.. Maar ik vond t echt niet leuk :-\

Aankomend weekend komt Agnes haar grasparkietje Guus en de zebravinkjes ophalen. Dan gaan de zebravinkjes die binnen zitten naar buiten. De quarantaine periode voor hun is voorbij :) Dus dat is dan zeker 1 kooi minder :D
Tot zover deze 'korte' :-[ update... Ik heb ook nog foto's, maar ik kijk wel eventjes of ik die plaats :)

Saar

Nou... Ik dacht dat t lekker ging buiten :-\
Ik kwam thuis en toen vond ik een al wat oudere kanarie op de grond ( geen 1 van Veronica hoor) Ik kon haar zo pakken.. Ik heb haar apart gezet in een tt kooi.. Maar t mocht niet baten :-\
Ze heeft geen ziektebeeld gehad. Ik vermoed iets van een hersenbloeding.. Ze viel ook de hele tijd voorover...
Groetjes Saar  :-\

lynette

Hoi Hoi

wat heb je toch een prachtige jongen zeg.
en wat naar van de je kanarie, rijstvogeltjes en de zebratjes.
Gelukkig gaat het met het andere rijstvogelkoppel wel lekker.

Mijn zebravinkjes hebben ook last gehad van de temperatuur verschillen maar nu heb ik momenteel een nestje van 5 jong en een nestje van 3 eitjes.
Lang leven de nederlandse zomer  ::)

En gebeten door een jong die je wilde helpen goh wat klinkt dat toch bekend in me oren   8) hihi.

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Saar

Citaat van: LyNNy op 14 juli 2008, 21:15:17
Hoi Hoi

wat heb je toch een prachtige jongen zeg.
en wat naar van de je kanarie, rijstvogeltjes en de zebratjes.
Gelukkig gaat het met het andere rijstvogelkoppel wel lekker.
Thnx... het is erg jammer dat er veel dode jongen en popjes zijn geweest... Maar ik ben blij dat t met de rest wel goed gaat.
Mijn zebravinkjes hebben ook last gehad van de temperatuur verschillen maar nu heb ik momenteel een nestje van 5 jong en een nestje van 3 eitjes.
Lang leven de nederlandse zomer  ::)
Nou... Echt vrolijk word ik er niet van... Vind t echt zielig voor de vogeltjes.
En gebeten door een jong die je wilde helpen goh wat klinkt dat toch bekend in me oren   8) hihi.
ja ze kunnen dan echt ondankbaar zijn hoor :P
Groetjes Lynette

Groetjes Saar :)

*Manon*

Hoi Saar,

Wat een leuke updeet heb je gemaakt zeg over je vogeltjes  ;D ;D
Wat jammer dat je een oudere kanarie op de grond vond  :-\ Balen hoor!

Saar

Citaat van: *Manon* op 15 juli 2008, 09:57:45
Hoi Saar,

Wat een leuke updeet heb je gemaakt zeg over je vogeltjes  ;D ;D
Wat jammer dat je een oudere kanarie op de grond vond  :-\ Balen hoor!

Thnx ;D
Idd erg jammer... Maar niks aan te doen helaas....

Ik begin wel een beetje kriebels te krijgen hoor ;D
Hopelijk hoor ik snel iets.. Anders ga ik morgen gewoon effe bellen :-[ :P
Greotjes Saar :-*

Saar

Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik veertjes van Teun en het jongste valkje van Guido en Linkie...

Manon heeft pech :-\ het opaline bonte witmaskertje is een ventje... En niet alleen Manon is met haar neus in de boter gevallen... Teun is geen Teun :'( Het is een Tina :-\
Heb ik weer!
Groetjes Saar :-\

Kimm

hoi saar,

dat is erg jammer voor jullie. wat ga je nu doen dan?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Citaat van: Kimm op 17 juli 2008, 12:21:09
hoi saar,

dat is erg jammer voor jullie. wat ga je nu doen dan?

groetjes kim

Teun blijft hier... Alleen haar naam wordt omgedoopt tot Tina... Dus ik moet 2 mannen gaan zoeken. Hopelijk wordt  Hans verliefd op 1 van deze dames. Mocht dat niet lukken, dan weet ik niet of het wel eerlijk is om Hans te houden.. Hij zorgt namelijk ook voor veel onrust in de voliere omdat hij ook zo graag een nestje wilt :-\. Het opaline bonte witmasker mannetje is dus weer te reserveren... Vanavond maar even advertenties maken :-\

*Yvon

Hoi hoi

Sorryyyyyyyyyyyy !!  :-[
Hadden we naar mijn voorgevoel geluisterd.  ;)
Ik heb alles nog eens goed nagekeken en de berekeningen moet kloppen.
Dus Teun(Tina) is een echte (reversed) crossover.  :-\
Het zou erg zonde zijn als je Hans zou moeten laten verhuizen.  :-\
Hopelijk vindt hij toch nog zijn popje bij jou in de voliere.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Citaat van: *Yvon op 17 juli 2008, 17:03:18
Hoi hoi

Sorryyyyyyyyyyyy !!  :-[
Hadden we naar mijn voorgevoel geluisterd.  ;)
Ik heb alles nog eens goed nagekeken en de berekeningen moet kloppen.
Dus Teun(Tina) is een echte (reversed) crossover.  :-\
Het zou erg zonde zijn als je Hans zou moeten laten verhuizen.  :-\
Hopelijk vindt hij toch nog zijn popje bij jou in de voliere.  :D

Groetjes Yvon

Geeft niet hoor :P Jij kan er ook niks aan doen!
Misschien kan ik nu nog wel wat moois bij jullie reserveren... Geluk bij een ongeluk :P ;)
Het zal inderdaad erg zonde zijn als Hans toch weg moet.. Maar hij raakt echt zo gefrustreerd omdat hij geen vrouwtje heeft :-\
Misschien wordt ie wel verliefd op Kyra... Volgens mij trok ie bij Mandy veel op met een albino popje... Hopelijk is de liefde dan wederzijds.. Mag Moby lekker een ander popje uitkiezen ;)

*Manon*

Hoi Saar,

Inderdaad erg jammer dat Teun geen Teun is...  :-\
Maar 1 postitief ding.... je kunt weer zoeken naar twee dames!!!
Is ook een leuke bezigheid hé  ;D
Inderdaad ook jammer dat het geparelde bonte witmaskertje een mannetje is... maar ik wil je wel heel erg bedanken voor de gedane moeite en ik hoop dat hij snel een fijn huisje vind.  :-* :-* :-*Hij is prachtig dus dat zal hopelijk snel gaan gebeuren. :D

Groetjes Manon