9 mei 2025, 19:28:20

Mijn valkjes 2009

Gestart door Saar, 5 mei 2008, 00:24:10

« vorige - volgende »

Saar

Wilma1

heeft alles de nacht in de kou weer overleefd ???

Best knap van de blinde dat ze op het blok komt, ze zijn inteligenter dan we soms denken!!

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

Citaat van: Wilma1 op 20 mei 2008, 12:08:01
heeft alles de nacht in de kou weer overleefd ???

Best knap van de blinde dat ze op het blok komt, ze zijn inteligenter dan we soms denken!!

:D Wilma

Yessssss :D
Alleen mijn kattengras is dood... Maar liever t kattengras dan een vogeltje ;) Mijn diamantduifje die niet kan vliegen ( de blinde en de duif noem ik ook wel eens de kneuzenclub ;) die had ook extra hulp nodig. Ik heb 2 trappen gekocht van ieder een meter lang en Chiel die heeft ze aan elkaar gemaakt.Die klimt iedere dag keurig op t trapje naar boven om ergens hoog te gaan slapen :) Dus ze komen er wel hoor :D

Pér, Moby, Kyra en Ludo zijn op dit moment verschrikkelijk in de rui :-\ Binnen maakt t me niet zoveel uit, maar Pér is echt laat.. Komt waarschijnlijk omdat die troela zeker 6 weken op neppers heeft liggen broeden. Nu doet ze ook niks, gelukkig.

De bonte pop ziet er ook niet gelukkig/fit uit op dit moment. Zou ik ook niet worden als er 4 kerels achter me aan zitten :o ;D
Groetjes Saar :-*

PS: Eitjes stand is wel veranderd, maar ik weet de precieze aantallen niet. Ik zal vanavond weer spieken :)

Saar

De valkenblokken....
*Linkie en Guido 7 :o :o 6 bevrucht :D ( de achtste is volgens mij onderweg dus dat word de wisseltruc...)

*De bonte pop, Kuif en Teen 3 eitjes

* PLient heeft ook een blok :D en zoals ik het vandaag in kon schatten is ze een koppel met Hans.

*Pér is in de rui, dus die heeft niet veel zin...

De parkietenblokken:
*Grijze pop 5 eitjes

* Buffy 3 eitjes.

Het middelste parkietenblok is waarschijnlijk van de rijstvogels. Maar daar moet ik rustig voor gaan zitten. Die zijn nogal schuw :)

De zebravinken...
In een tralienestje liggen er in ieder geval eitjes. Hoeveel weet ik niet ik moet nog even een trappetje halen anders kan ik niet kijken ;)

In een ander huisje liggen er 5 en in een andere weer 4..
Dus voorlopig zijn er genoeg eitjes. Hopelijk komt er ook wat leuks uit :D

Kimm

hoi saar,

spannend hier hoor met al die eitjes :D
ik hoop ook voor je dat er wat leuks uitkomt ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

hoi hoi
De eerste kleine zebravinkjes zijn dit weekend uit t ei gekropen :D 1 kleintje vond ik gewond op de grond, die is waarschijnlijk door een ander vogelje uit t nestje gegooid.. :( Die heb ik overgelegd bij een ander koppel maar ik trof de kleine jammer genoeg dood aan.

Met de andere eitjes en vogels gaat t ook goed. De rijstvogels hebben inmiddels ook eitjes :D De grasjes hebben ook al aardig wat eitjes, ik twijfel alleen of er wat bevrucht is :-\

Linkie en Guido hebben 8!!!! eitjes en waarschijnlijk allemaal bevrucht... Dus ik moet echt de eierdans gaan doen. Waarschijnlijk gaan Moby en Kyra dit weekend naar buiten. (Zal Moby wel erg gaan missen binnen maar voor hun is het beter zo..) en dan kan ik misschien daar nog wat eitjes onder schuiven als die meteen een blok uitkiezen en aan de wip gaan.

De bonte pop heeft er ook 4, maar weet niet of daar iets van bevrucht is... Er lag namelijk een pitbull op de eitjes die de camera aanviel ;D

Plientje die ligt ook braaf te broeden op niks ::) ::)

Pér en Hans zijn lekker in de rui. Pér heeft ook geen interesse in een blok. Maakt op dit moment niet uit, ze heeft haar energie nodig voor de rui. Ik heb ook nieuwe foto´s gemaakt, maar ik ben nu op het werk dus ik moet even kijken wanneer ik ze kan plaatsen...

Lilo die is weer op zoek naar een huisje. Manon die heeft besloten haar niet te nemen ivm de dingen die de laatste periode gebeurd zijn. Dus mocht er iemand nog een klein lutino valkje op willen vangen dan haar ik het graag. Er mag NIET met haar gekweekt worden ivm haar lichaamsbouw(heel erg klein) en de enorme achterstand die ze heeft gehad. Ze is wel tam, maar het is een pittige dame dus je zal je handen er vol aan hebben. Mochten jullie vragen hebben dan hoor ik ze graag.

Saar

Geen commentaar dit keer.. ;)

Jammer genoeg voor mij is dit een mannetje, maar hij gaat het goed krijgen bij Agnes :D

deel 2 komt er aan!

Saar

*Yvon

Hoi hoi

Woooouuuuwwww,wat een hoop mooie foto's !!  ;D
En wat lijkt Per (of was het nou Linkie ?? )op onze Trixy.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Citaat van: *Yvon op 26 mei 2008, 22:31:02
Hoi hoi

Woooouuuuwwww,wat een hoop mooie foto's !!  ;D
En wat lijkt Per (of was het nou Linkie ?? )op onze Trixy.  ;D

Groetjes Yvon

:D
En Linkie lijkt op Trixie ;)
Alleen ze heeft die rare kronkel weer van vorig jaar... Gata ze keihard in haar teen zitten bijten om vervolgens eten op te kotsten  ??? ::) :-\ Ze is echt gewoon te broeds op dit moment...
Groetjes Saar :)

Kimm

hoi saar,

wat een mooie foto's heb je gemaakt! prachtig. en die andere vind ik ook rare vogels ;D  ;D  ;D
wat fijn dat melanie een valkje van jou mag opvangen. super leuk nieuws vind ik dat!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Citaat van: Kimm op 27 mei 2008, 14:18:07
hoi saar,

wat een mooie foto's heb je gemaakt! prachtig. en die andere vind ik ook rare vogels ;D  ;D  ;D
wat fijn dat melanie een valkje van jou mag opvangen. super leuk nieuws vind ik dat!

groetjes kim

Thnx :D ;D

Ik ben alleen blij dat Inootje weer een huisje heeft gevonden :)

lynette

Hoi Saar

Wat een prachtige foto's en geen commetaar? het spreekt voor zich  ;D

hey een vraagje welke mutaties zebra's heb je als je jongen heb heb ik intresse als je ze verkoopt  ;D

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Saar

Citaat van: LyNNy op 27 mei 2008, 16:29:08
Hoi Saar

Wat een prachtige foto's en geen commetaar? het spreekt voor zich  ;D

hey een vraagje welke mutaties zebra's heb je als je jongen heb heb ik intresse als je ze verkoopt  ;D

Groetjes Lynette

Hi Lynette,
Dat is voor mij ook een verrassing... Ik kan je wel op de lijst zetten, Agnes wilt namelijk 2 koppeltjes hebben :) Dus die heeft eerste keus.

Vorig jaar had ik creme kleurige zebra's en de wildkleur zebra's.
Maar het blijft afwachten.

Anja

Hoi Saar,

Kom even zeggen dat ik enorm heb genoten van je prachtige foto's.

Groetejs Anja