Vlissingse Valkparkieten...Nieuw koppeltje!!

Gestart door ☺ Pita ☺, 27 april 2008, 19:42:20

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

hilde

♪ Marlies

Hoi Petra, ;D

Je volère is echt heel mooi geworden. :o

Petje af Jaap. :D

Even over dat slot van je....................denk jij nou echt dat dat je tegen houdt om nog meer valkjes aan te schaffen ? ::) :P
Echt niet !!! 8)

Wat de eitjes betreft, zitten ze er helemaal niet meer op ?
Laat ze nog even liggen en wacht af wat ze doen.
De temperatuur is nu niet zo heel laag en eitjes kunnen best wat hebben.

Ik duim voor je. :-*

Groetjes Marlies ;)

*Yvon

Hoi hoi

Jeeetje,dat is flink balen van de eitjes zeg.  :-\
Gaan ze er helemaal niet meer op ?
Ik heb weleens bij iemand gelezen dat de eitjes na 7 of 8 uur koud te hebben gelegen,dat ze toch nog uitkwamen.

Je voliere is echt gewoon te WOUUUWWW !!  ;D

Lenny&Trixy 1 ei

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anja

Hey meis,

Balen zeg dat ze niet meer op de eitjes gaan. Misschien toch wat Caroline zegt.....het bouwen van de volière.

Je mag met recht trots zijn op de nieuwe volière zeg. Wow wat mooi.

Liefs,

Anja

irma

Hoi Petra,

Balen zeg dat het koppel de eitjes heeft verlaten, ach bij mij gaat het hier vanaf maart al zo. :(
Sommige hebben meer dan 12 eieren gelegd en dan op eens hebben ze geen interesse meer grrrr....

Maar je voliere is echt mooi geworden complimenten hoor :o

Groetjes,
Irma

Gloria en Lujo

Gerdy

wowieeeeeeee wat is je voliere super mooi geworden..en dan straks inrichten..heerlijk om te doen.

wat mega balen zeg  dat ze niet meer op de eitjes gaan en dan nog maar drie dagen..maar ik ga voor je duimen dat er toch nog een beetje hoop is.

liefs gerdy

Caroline

Hey meis, heb je nog naar de eitjes gekeken??

Zijn ze nog terug gegaan of zijn ze echt definitief het nest verlaten??

Ik kan me voorstellen dat dit een domper is .... pffffh, ik heb al een hoop mee gemaakt met de valkjes maar dit nog nooit.

Sterkte  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Nee helaas zijn ze niet meer terug gegaan :(
Ik ga ze vanmiddag maar in het nachthok doen kunnen ze ook de voliere in als ze zin hebben.
En ook ff genieten van de ruimte.
Krijgen ze ff rust , hoelang wachten jullie meestal tot een volgende nestje?
Groetjes Petra.

Caroline

Jammer.  :-\

Hier krijgen ze maar 2 x per jaar een nestje. Dus in bijv. september een blok ....  mogen ze 2 x achter elkaar een nestje, ongeacht hoeveel jongen of niet en daarna rust tot september het jaar daarop, dan krijgen ze pas weer een blok.

Heel af en toe maak ik een uitzondering, bij een volwassen ervaren koppel in goeie conditie na 2 volledig mislukte nestjes, die mogen dan een derde maar wel meteen daarna. Daarna krijgen ze dan rust.  ;) De rust die ik geef is meestal ruim een half jaar.

Dit jaar was dit het geval bij Armani & Princess, zij kregen in januari een blok, eerste nest 1 windei, de rest kapot, 2 nest onbevrucht .... ze waren nog niet in de rui en hadden beide weinig geleden dus mochten ze nog een derde nestje daar is nu Remy geboren. Als Remy uitgevlogen is krijgen ze rust tot januari 2010.  ;)

Zo doe ik het maar je hebt ook kwekers die ze altijd 3 x per jaar een nestje laten krijgen en je hebt zelf "kwekers" die het hele jaar dor het blok hebben hangen.  :-\

Succes met het nemen van een beslissing.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Mja ik heb de eitjes opgeruimd , Elmo en Pino stapte netjes op en heb ze zo in het nachthok gedaan.
Mogen ze zelf de weg naar buiten vinden.
En als ik ze dan bv eind juli nog een nestje laat doen zou dat kunnen?
Of zeggen jullie niet doen?

*Manon*

Jammer van de eitjes Petra, maar ja.. zoiets kun je niet dwingen he, hoe balen het ook is...

Groetjes Manon

Sally

Waaw! Kei sjieke voliere!
Mag je met recht trots op zijn hoor!!

Wat erg dat ze het nest verlaten hebben. :(
Misschien idd door de werken aan de voliere, maar je zal het nooit teweten komen.
Ik weet niet wanneer je ze het beste nog een kans geeft...

Sterkte hiermee!

Groetjes!

danielle

Hoi Petra,
Wat balen zeg van de eitjes. Kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is, vooral omdat ze nog maar even moesten. Je bent dan al zo lang aan het wachten en als ze ze het tot die tijd zo goed hebben gedaan, is dit wel heel erg hard.

De voilere is erg mooi geworden zeg!

Groetjes Danielle

Koos

Hoi Petra, Keb nog even zitten lezen in je dagboek :D

Groetjes!

Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D