10 mei 2025, 02:28:16

zieke nieuwe valkparkiet?

Gestart door richard, 26 april 2008, 13:07:53

« vorige - volgende »

richard

26 april 2008, 13:07:53 Last Edit: 27 april 2008, 11:32:48 by Rianne
hallo,

Er zijn wel meerdere dierenartsen in den-haag, maar er zijn er maar weinig die veel weten over vogels. Ik zal hier op een rijtje zetten wat ik vreemd of zorgwekkend vindt bij mijn valkje.

1) Hapt soms naar lucht.( geen gapen dus )
2) de neusdopjes lijken bruin van binnen.
3) De vogel fluit wel, maar niet al te veel.
4) s'Morgens ligt er altijd een groot uitwerpsel op de grond. ( donkergroen met wit)
5) Ik heb hem er nu een paar uitgelaten en na een heel klein stukje vliegen zit hij al te hijgen?
6) Ik zie regelmatig witte stipjes/schilfertjes op zijn veren.

Het rare van dit allles is dat hij wel zeer levendig is en dus niet bol gaat zitten of op 2 poten slaapt, etc. Ik heb hem ook al anti-parasiet gegeven, maar ik denk dus niet dat dit het probleem was/is. Hij eet en drinkt ook normaal. Ik weet nu niet of ik me terecht zorgen maak of niet.

Groetjes Richard

**topic gesplitst van topic Nieuwe Valkparkiet in forum Aanschaf** Rianne, moderator Aanschaf

Kimm

hoi richard,

vervelend voor je dat jij je zo zorgen maakt.
als hij snel moe is dan heeft hij nog geen goede conditie. maar hij is ook nog erg jong.
die schilfertjes kunnen ook door de veertjes komen.
het lucht happen dat weet ik niet.
toch zou ik als ik jou was op zoek gaan naar een dierenarts die wel verstand heeft van vogels. dit zal bij jou een heleboel onzekerheid wegnemen en dat je dan eindelijk kan genieten van je nieuwe valkje.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

hoi richard,

ik wou nog even wat zeggen.
ik heb 2 maanden geleden een nieuw valkje gekregen en ik maakte mij ook ontzettende zorgen over hem. over de ontlasting, zijn conditie en eigelijk alles.
ik ben toch naar een vogelarts gegaan (half uurtje rijden voor mij) en ik ben blij dat ik dat gedaan had. eindelijk kon ik gaan genieten van hem. toen wist ik gewoon zeker dat er niets ergs aan de hand was.
ik hoop dat jij dit ook zal gaan doen ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010