4 mei 2025, 06:13:53

Malaia & Smuckley

Gestart door Tara, 30 oktober 2003, 18:37:06

« vorige - volgende »

Tara

30 oktober 2003, 18:37:06 Last Edit: 10 januari 2004, 17:26:30 by tara_dewulf
Hallow allemaal,

eerst eventjes voorstellen.

Mijn naam is Malaia, ik ben nu al enkele maanden bij baasje. Heb al veel meegemaakt hoor, ben in dit jaar geboren (2003) dat kan je zien aan m'n armbandje.

Ik ben zo'n 3 weken geleden aangevallen door een fret >:(, al mijn nekpluimen weg en staart was ook zo goed als foetsie >:(.

Nu zijn mijn veertjes al mooi terug aan het groeien, waar ik blij om ben natuurlijk ;D.

Ik ben laatst ook wat ziekjes, ik ben steeds wat kalmer enzo, en heb gedroogd bloed aan me hangen, maar baasje durft er niet meer aan te komen, en vindt het raad van de dierenarts wat onsmakelijk. Ik ben nu al wat beter, ben altijd als eerste om te eten en te drinken, en samen met baasje roep ik erg graag. Ik kan ook fluiten en ben een erg nieuwsgierige valkparkiet.

Erg mooi ben ik ook, voor nog meer informatie moet je maar eens kijken naar het dagboek van alle valkjes. Daar staan nog meer foto's! Owja, vergat mijn mutatie te zeggen. Ze zeiden dat ik een pastel geparelde witkop ben, maar volgens baasje ben ik cinnamon gepareld witkop, ik ben een mannetje, dus verlies ik mijn parels, zit nu ook zowat in de rui, al mijn veren door elkaar, ik ben net een bontachtige valk, misschien erf ik het wel ;D.

Hier volgen nog enkele foto'tjes van een prachtige valk.

De pennen die teruggroeiden in mijn nek zijn uiteindelijk uit aan het komen, we zien al enkele veertjes terug!!!

Groetjes en kusje,

Malaia :-*

Nes

Hoi Tara en Malaia!

wat een leuke foto's! Echt een schattepoepescheetie!
Ben benieuwd wat hier nog allemaal voor verhalen komen te staan want zo te zien is het echt een avonturiertje!
Leuke naam trouwens, Malaia.

Groetjes Nes.

Kolkkie

Hoi Tara,

Wat een leuk verhaaltje en leuke foto's.

Je zei dat Malaia een pastel geparelde witmasker was en dat jij dacht dat het cinnamon gepareld was.
Wat ik altijd heb begrepen is dat pastel hetzelfde als cinnamon is. Er is laatst nog een discussie erover geweest op het forum, alleen weet ik niet zo snel waar.

Succ6 met die kleine donder.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Hoi Nes,

thx voor het complimentje, vind ik erg leuk, maar help, baasje wordt helemaal gek :o.

Hallo Mariska,

ook bedankt voor het complimentje ;D.
Wist niet dat pastel hetzelfde was als cinnamon, ah cinnamon is bekender ;D. Dacht dat pastel wat donkerder was dan cinnamon. Jee ik ga nou maar want ik val echt in slaap :-X

Toedeloe :-*

Paul

31 oktober 2003, 04:51:08 #4 Last Edit: 31 oktober 2003, 05:01:30 by Paul
Hoi Tara,

Malaia is echt een prachtvalkje en gelukkig komen de veertjes al weer terug :-)
Wat een geluk dat je fretje haar alleen aan de veren heeft kunnen pakken het had heel erg geweest als ie haar verder te pakken had gehad :-)

En Mariska,
CitaatWat ik altijd heb begrepen is dat pastel hetzelfde als cinnamon is. Er is laatst nog een discussie erover geweest op het forum, alleen weet ik niet zo snel waar.

Volgens mij ben je in de war met Cinamon en Isabel, dat is hetzelfde volgens mij maar Pastel is echt wat anders volgens mij.

Groetjes, Paul

Tara

Hallo Paul,

jaa we dachten het al, pastel is donkerder, daarom dacht baasje dat ik cinnamon ben, wat ik dus waarschijnlijk ook ben!

Het gaat super met me, steeds als baasje alleen thuis is, en haar ouders zijn gaan werken, mag ik binnen ;D, waarschijnlijk helpt dat dan wel wat, want ik ben super speels vandaag, en toen baasje naar het schaap riep aan de overkant, riep ik lekker mee in vogeltaal ::). Waar het kaal was op mijn rugje, is het nu zo goed als niet meer, want daar groeien ook pennen terug, volgens baasje is het uit getrokken door een andere vogel, maar ik zwijg :-X. Ik bedreig baasje nou steeds, als ik bezig ben met prutsen aan haar broek, en ze wil me aaien, zal ik al eventjes mijn bekje open doen en speels schudden achter haar! Ze mag mij niet plagen hoor, want dan ga ik haar gelijk vastnemen met mijn bekje! Schudden met mijn kopje kan ik als de beste, echt waar ja. Aah wat ben ik toch een schattig vogeltje ::). Haha nou zit ik te kijken van ... euhhhh??? Ik kan dus lekker sarcastisch kijken :P. Nou ga ik maar, hee baasje zit met haar pols tegen m'n rug, en ik accepteer het!!!! :D :D

Pootje en kusje van Malaia, en voor diegene die steeds Malaya schrijven, Mala iiiiiiiiiiii a ::). :-* :-* :-*

Tara

31 oktober 2003, 18:23:38 #6 Last Edit: 31 oktober 2003, 18:24:42 by tara_dewulf
Ik zit nou al de heeeele tijd aan baasjes rits te prutsen, ze heeft een foto genomen, wel wat raar hoor, ze kon niet door de lens kijken maar ie's toch gelukt ;D. Ik ben nou nog bezig, da's toch leuk he, altijd prutsen, Prutsie is mijn naam ;D, nou geef me toch maar Malaia terug hoor :-X. Ik zal maar stoppen, want ze krijgt rugpijn van dat rare neerliggen op haar bureaustoel hahahah :D

Groetjus van Malaia :-*

bannanne

hoi malaia wat ben jij een mooi valkje en zeg eens tegen baasje dat ze geluk heeft zo een mooi beestje in bezit te hebben sjiek hoor
en je hebt zo een beetje hetzelfde gedrag als pino die speelt graag met de koortjes van mijn pull

Tara

Dank je wel,

je hebt gelijk, ik ben inderdaad een errrg mooi vogeltje ::).

Baasje vermoedt iets, tussen mij en Skippy, omdat we namelijk wel steeds naast elkaar zitten. Gekroeld hebben we nog niet, nouja, baasje heeft het nog niet gezien tenminste, maar of we dat deden, is ons geheim :P.

Vandaag zijn er nestkastjes opgehangen, het is er toch lekker warm waar wij zitten, dus waarom niet? Ik zal pas volgend jaar in de zomer kunnen paren hoor, want ben nog te jong voor nu. Maar de andere valken zitten volop te onderzoeken, vooral Elmo, Lucky, Naira en Musli, de 4 kinderen van Moko en Laiko :D. Het probleem is echter, dat Musli en Elmo veel te veel bij elkaar zitten :-/, straks willen zij verder gaan, maar dan is er sprake van incest :o. Dus als zij een nestje zouden beginnen, gaat baasje de eitjes moeten weghalen.

Ikzelf heb lekker gegeten, er zit nou wat krachtvoer van vitakraft in het eivoer, heb nog geen eivoer gegeten, maar wel ons normaal voer. Lekker gedronken ook natuurlijk. De duif wou me weer aanvallen >:(, maar ik laat me niet gauw doen hoor, zodra zij wat dichter komt ... Ga ik mijn bekje eens laten zien ;).

Het probleem tussen ik en Skippy is, dat ik nogal klein van gestalte ben, maar baasje en familie gaan morgen naar de dierenwinkel! Lekker vitamientjes kopen voor ons en ook vragen om ontwormingsmiddel. Hopelijk brengt ze er mee, dan kan ze ons er geven. Ik hoop dat ik snel mijn pluimen terug heb. Skippy is waarschijnlijk een popje, namelijk erg groot, heeft het gestalte van Tiko, een lutino, alleen is Skippy een totaal andere mutatie, en ongeveer even oud als ik. Skippy is een bont lacewing geparelde witkop. Ik zet een fotootje in de bijlage van haar. Ze is erg mooi natuurlijk, maar alleen gaat ze wel nestkasten inspecteren, wat meer mannetjesachtig is, maar ach, Tiko doet dat ook. De broer van Skippy, namelijk Tysia, die heeft nog niemand, maar is erg mooi ook, wel jammer dat hij zijn parels zal verliezen, hij is een geparelde witkop, split voor bont.

Nou ga ik maar weer, heb dorst, doegie :-* :-*

Groetjes van Malaiaatje :-*

Dit is dus Skippytje.......

Tara

Jipie, ik mag zo meteen poseren voor de webcam!!! Jipie jipie!!! Hopelijk vindt de persoon die me zal zien mooi ::).

Baasje zegt dat ik erg actief ben nu, ik val haar aan, nouja, speels tenminste. En een kroelkont dat ik ben :P. Daar hebben we foto's van, alleen zie je het niet goed, door de vinger van baasje, maar beter ging het niet echt :-/. Hihi baasje beweegt heen en waar met d'r knie en ik kijk nou van links naar rechts met rechte kuif ::), oef 't is gedaan, ff oogjes sluiten geeeeeuw. Mijn krop zit echt vol, heb veel gegeten dus, je voelt 'm meteen, maar baasje vindt het nog steeds raar, want bij de andere valken voelt ze die nooit. Ah zal wel niets zijn, iedereen heeft een krop :-X ;D.

Ah kan dat mens nou niet eens stoppen met me kusjes te geven, jeetje :D Maar ah, ik hou d'r wel van, zeker als ze me kroelt aaaagh heerlijk ;). Toen baasje me net kwam halen, raad eens wie bij mij zat ;D ..........

Groetjes, curieuze Malaia ;D

Tara

Jey, er is een nieuw valkje bij ons!

Het is een witkopje, wel erg mooi hoor, heeft ook wat spikkeltjes op d'r buik. Nou ja, zijn buik, is waarschijnlijk een mannetje. Hmmmmm, heeft toch enkele witte vlekjes al, maar vervolgens nog jong :). Ze heeft nou geen ontworming, omdat dat moet worden gehaald bij de apotheker volgens de dierenzaak, maar nou is ze blut ::). Ah wachten op zakgeld ...

Ik mag met baasje helpen zoeken naar een naam voor de nieuwe valk. Moet mooi zijn natuurlijk.

Volgens mij vond de persoon die me gisteren op de webcam zag niet leuk, hij zegt niets :'( :'( :'(. Nou in ieder geval vindt ie me gezond, en da's al wat telt!

Ik ga nou maar weer, wil kennis maken met die valk ::).

Groetjes, Malaia

Tara

5 november 2003, 17:49:07 #11 Last Edit: 5 november 2003, 17:49:42 by tara_dewulf
Baasje had me ff op de stok gezet, om foto's te nemen van ons, die in het grote dagboek staan (Dagboek -> mijn valkjes) Maar natuurlijk, heb ik er een kleintje, ik sta op 1 foto namelijk erg levendig hoor ::). Volgens mij, gaan jullie nu zeggen, dat ik er al veel beter uitzie :D.

Dit is 'm!

Groetjes, Malaia!

Tara

Hoi allemaal,

alles gaat super met Malaia hier. Zijn nekveren zijn er weer helemaal, en enkele dagen terug, in de ochtend, hoorde ik hem fluiten :). Alles komt dus goed. Ook vind ik dat hij weer wat dikker staat, en meer weegt :). Ben heel erg blij hoor, en binnenkort komen er foto's :).

Groetjes, Tara

Tara

Hallo lieve iedereen!

Vandaag dus weer eventjes bij baasje gezeten, nou, ik heb het er erg van, ik poepte zowat om de 4 minuten ..... Hum...

Baasje heeft ook weer foto's van mij gemaakt, je kan ze op het grote dagboek bekijken, dit hier: http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=Boek;action=display;num=1062016280;start=135

Mijn nekveertjes zijn dus zoals eerder gezegd geweest helemaal terug. En ze zijn zo zacht, veel zachter dan vroeger!

Vanmiddag, toen de duif een beetje sliep, en ik ook, en toen die duif gedaan was met slapen, ging die naar mijn kant en ze moest poepen, net niet op mij, ik heb me daar boos gemaakt he!

Mijn kroppie zit nou elke dag lekker vol en bol ;). Komiek gezicht hoor :). Als ik kindjes krijg, gaat baasje er eentje houden, die dan Junior zal heten, volledige naam wordt dan Malaia Junior, nou ff zoeken naar een pop :D.

Als ik bij baasje lig, is dat dan zowat onder het dekentje, lekker warm, dan lig ik, zoals vanavond, met mijn kopje tegen haar ene hand, en een vinger van haar andere hand zit dan tegen mijn koppie, en dan kunnen we lekker kroelen, echt gaaf!

Van mijn baasje ben ik niet bang, maar van d'r broer :o. Jeetje, ik zat op de bureau terwijl baasje op de computer zat, en zodra die maar wat dichter kwam, ging ik vliegen (Ja ik kan weer bijna zo goed als goed vliegen). Ik was vergeten hoe fijn vliegen is, maar ik profiteer er niet van, het enige waar ik van profiteer is baasje, zij mag me lekker overal heen dragen ;).

Lieve groetjes en kusjes van Malaiaatje :-*

Tara

Ah gossie,

ik slaap met een pootje en baasje gelijk gelukkig? Ze denkt dan dat ik lekker niet ziek ben, maar ikke ben niet ziek!!!

Ik lekker beetje trosgierst gegeten, mjah, niet te veel, was veel te moe, heb dus naar een zitstok gevlogen. Ja, je leest het goed, GEVLOGEN, jeppie, ik weer kunnen vliegen hoor!

Baasje maakt zich wel wat zorgen, ze wist niet dat ze zo weinig popjes had, amper 6 op de 18 :o!!!! Jee veel te weinig, ik zal dus nooit eentje vinden. Maar baasje koopt geen valkjes meer, maar houdt volgend jaar jonkies, en alleen popjes zegt ze. Misschien ook wel eens een mannetje, maar popjes hebben we dus nodig he, want anders kan ik geen nestje maken, en ik heb een jonkie beloofd aan baasje, die Junior zal heten!

Verder gaat alles erg goed met me, ik ben een nieuwsgierig valkje geworden he ;).

Nou, ik ga maar weer!

Groetjes van Malaia!