12 mei 2025, 17:20:10

pino niet goed

Gestart door Theo, 23 april 2008, 19:05:52

« vorige - volgende »

Theo

Hoi iedereen graag jullie advies:
Pino inmiddels 19 jaar (jong) is sinds een week of twee wat minder. De ontlasting is wel "sliertjes' dus geen diaree. maar lichtgroen van kleur. Vorige week had ze een opleving. maar ze komt de ontlasting ook niet goed "kwijt" het blijft aan haar cloaca zitten. die ik dan met enige regelmaat schoon maak. Verder komt ze af en toe lukt het haar ook niet meer om via de  bak weer omhoog te klimmen. ik help dan.
Ik heb niet de indruk dat ze pijn heeft dat geeft ze ook niet aan. Eten en drinken doet ze prima terwijl ze volgens mij te dun is ik voel duidelijk het borst been.
iemand nog advies?? Zelf denk ik dat het eind er aan komt?? :'( :'(
Theo

Sanna

Hoi Theo,

Is het het niet waard om met Pino even naar een vogelarts te gaan? Ze hoeft niet persé aan het einde van haar latijn te zijn, het kan ook zijn dat ze last heeft van een bacterie of infectie. Het feit dat haar ontlasting blijft plakken en ze blijkbaar afvalt lijkt me een probleem in de spijsvertering.

Groetjes, Sanna

Saar

Hoi Theo,
Mijn Ukkie poepte ook sliertjes en viel enorm af. Ze bleek dus een darminfectie te hebben. Ik zou even met Pino naar een vogelarts gaan.
Sterkte!
Groetjes Saar :-*

Rianne

Het kan met de leeftijd te maken hebben, maar ik zou andere oorzaken niet bij voorbaat al uitsluiten.
Ben je bijv van voeding veranderd? Geef je (meer) groenvoer?
Heb je haar al eens gewogen? Dan kun je zien of ze daadwerkelijk te licht is en of ze afvalt.

Theo

Hoi Iedereen,
Ik ben toch (vrijdagochtend) maar even naar de vogelarts (dierenziekenhuis Drachten) gegaan.
Die voelde wel iets maar het was geen tumor. Ontlasting was ook prima, echo gemaakt daar was niets op te zien, vervolgens is er een röntgen gemaakt en daar zat het probleem. In de eileider zat een in elkaar gedeukt ei.(Legnood dus). We konden 2 dingen doen in verband met de leeftijd (20) van Pino was er een verhoogd risico dat ze de o.k. niet zou overleven 50/50. Voordeel was wel dat ze snel wakker is geworden na de röntgen, of anders euthanasie.
Pino was voor 2 weken geleden nog enorm levendig en er was niet aan te zien dat ze 20 was.
Om een lang verhaal kort te maken heb ik besloten om haar te laten opereren. en om tijdens de o.k. ook maar gelijk de eileiders zo af te binden zodat er geen eieren meer zouden komen. Ze zou dezelfde middag nog worden geopereerd. Als er iets mis zo gaan zou ik gebeld worden anders kon ik rond 17:00 bellen.
En daar liet ik Pino achter,  met tranen in mij ogen stapte ik in de auto.  's Middags reed ik naar mijn werk en rond 15:55 ging mijn telefoon het was het dierenziekenhuis
Pino was overleden  :censuur :censuur :censuur
op 3/4 van de operatie (ze wilden haar net gaan hechten) ging de ademhaling slecht en tijdens het beademen kreeg ze een hartstilstand al met al was het binnen 30 sec gebeurd. Pino's slechte voedingstoestand had haar geen goed gedaan.
Ik ga straks naar Drachten om haar op te halen en haar achter het huis in de tuin te begraven. Gisteravond kwam ik thuis en daar stond een lege kooi het is toch anders thuis komen zonder dat er iemand/iets is wat fluit als je thuis komt.

Volgens de dierenarts (Anton  Beijer) heb ik er alles aan gedaan wat ik zou kunnen doen. Je gaat toch aan jezelf twijfelen. Het is een kleine troost maar ik krijg er mijn Pino niet mee terug.
Ik wil toch even kwijt dat ik 19 jaar van Pino heb genoten ze heeft samen met mij hele belangrijke dingen mee gemaakt.  Het lijkt als of ik een hele goede vriend plotseling ben verloren.

Het verdriet is groot
:'( :'( :'(
Theo

Theo

trienke

Hoi Theo

Je hebt gedaan wat je kon doen. Pino is nu in de valkenhemel met allemaal andere valkparkieten.

Pino heeft vast een heel fijn leven bij je gehad, anders was ze niet rond de 20 geworden.

Ik wil je heel veel sterkte wensen.

Groetjes Trienke

Kimm

hoi theo,

dit is heel erg zuur. ik weet het. je brengt hem weg om hem beter te laten worden en dan haal je hem niet meer levend op. wel hoef jij jezelf niets te verwijten. hier heb je op dit moment niets aan, want dit doet heel veel verdriet. :'(
ik wens je dan ook heel veel sterkte met het verlies van jouw lieve pino.
heel veel sterkte theo!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Ach Theo, wat erg nou toch! :'( Ik had zo gehoopt dat ze het wel zou redden. Heel heel veel sterkte, ik weet zeker dat ze 19 jaar heel erg goed bij je heeft gehad.

Groetjes, Sanna

Theo

30 april 2008, 21:19:39 #8 Last Edit: 30 april 2008, 21:23:52 by Theo
Hoi,
iedereen bedankt voor de lieve woorden. Pino heeft inmiddels haar laatste rustplek in een hoekje van de tuin.
De dierenarts had haar weer "toonbaar" gemaakt.
Gisteren kreeg ik een kaart van het team van dierenziekenhuis Drachten. Toch leuk en bijzonder om het gevoel te krijgen dat ze meeleven en dat je niet gewoon een van de weet ik hoeveel bent.

Groeten Theo
Theo

Famke

Oooh ik lees het nu pas, wat erg voor je Theo :'(
Wat moet dat moeilijk voor je zijn na zoveel jaren :(
Wij hebben Pino nog eventjes gezien een paar weken geleden en ze heeft zeker weten een goed leven bij je gehad...

Heel heel veel sterkte met dit grote verlies!

Lois

Heel veel sterkte toegewenst!

Anke

Hoi Theo,
Wat naar dat Pino tijdens de operatie is overleden :'(
Zoals je al zei, je hebt er alles aan gedaan om haar te redden.
Een valkparkiet die 20 wordt, heeft zeker een goed baasje en leven gehad!
Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Hoi Theo,

veel sterkte met het verlies van Pino. 20 jaar is heel erg oud! Ze heeft het vast er goed bij je gehad :)

Bittersweet

Jeetje wat naar zeg!
Heel veel sterkte met het verlies.