14 mei 2025, 16:08:12

wanneer fluiten ze?

Gestart door remix999, 21 april 2008, 16:20:17

« vorige - volgende »

remix999

Ik heb een valkparkiet nu ong 4 maanden oud ik denk dat het een vrouwtje is omdat ie bijina nooit geluid maakt. hoe kan ik ervoor zorgen dat ie een beetje fluit / geluidmaakt?

Marianneke

doe in ieder geval niet zoals ik, .. zelf zoals een onnozel staan fluiten, want idd, ze leren dat fluitje wel,
maar ze fluiten dan ook niets anders meer ...
Ik heb hier een experimentje aan de gang, ... Ik ben de grasparkietjes van mijn broer gaan halen en heb ze in een kot net naast mijn valkjes gezet, en hoop nu, dat ze hun gekwetter overnemen .. te toekomst zal uitwijzen of het nut heeft :-)
Ik houd een dagboek bij hier op het forum, misschien kan je het verloop daarop mee volgen :-)

krimhilde

Hier heb ik ook een grasparkietje samen met de valken zitten.
Nu viel het ons van de week op dat de valken niet het gekwetter overnemen maar dat het grasje het "gebabbel" van de valkjes overneemt  ::).
Ik eerst maar denken dat èèn van mn valken het heel druk had met het "gebabbel" blijkt hij pcies het geluid van mn valk na te bootsen  ;D

gr krimhilde

Groetjes van Krimhilde

Hermien

Klopt, het grasje dat ik in een grijs verleden samen met een valkje liet huizen, brabbelde ook het valkje na i.p.v. andersom... ;D