valkparkiet van buiten naar binnen legt ei!

Gestart door andreas, 17 april 2008, 19:15:12

« vorige - volgende »

andreas

Hallo

1 van men valkjes in de buitenvolieré had wondjes op zen poot en bloede redelijk hevig.
Ik heb hem dus gisteren binnen gehaald en ondertussen is er al een mooi korstje op het pootje.
Nu vandaag zag ik dat ze een ei had gelegd!!
Dit is men eerste parkieten ei ooit dus ik zou het graag uitbroeden of laten uitbroeden.
Ik denk dat het valkje wel klaar is om naar de volieré te gaan maar wat moet ik met het ei doen?
Of laat ik ze het binnen uit broeden.
Ze zit wil een een eigenlijk te klein kooitje(ziekenkooitje)

grtz

saraHH

waar heeft ze het ei gelegt?? in de ziekekooi of in de voliere?

andreas

Rianne

Je kunt een valk altijd naar binnen halen maar niet altijd weer naar buiten doen. In de ziekenkooi is het aangenaam warm en buiten is het nu een graad of 6. Dat grote verschil in warmte kunnen ze vaak niet tegen, doe het dan liever in fases. Dus bijv eerst in de woonkamer, waar het 's nachts afkoelt tot 15, dan in bijv garage, en dan weer naar buiten.
Heb je het popje zien paren? En heb je broedblokken hangen?

andreas

op men kamer is het zo al een graad of twaalf dus zet ik hem eerst effe in de garage.

Neen er hangt geen broedblok.

Ik heb geen paring gezien maar aangezien ze een ei heeft gelegd voor ze 24 uur binnen zat kan het toch bevrucht zijn?

Kan ik niet de vogel terug buiten zetten en het ei in een willekeurig broedblok plaatsen?

grtz

saraHH

als je een ander koppel valkparkieten hebt met eieren zou je het ei erbij kunnen leggen.

anders zou ik het ei gewoon wegdoen.als ze trug oke is en je er broedblokken bij hangt in haar 'normale leefomgeving' zal ze wel overgaan tot leggen.

hoe is het nu met de valkparkiet?

Rianne

Er zal toch gepaard moeten zijn wil het ei bevrucht zijn. Als je blokken ophangt, zullen de koppels er eerst 1 uitzoeken voor ze gaan paren en eitjes leggen. Als je wilt kweken is het wel belangrijk dat je alles in de juiste volgorde doet ;) Eerst een ei en dan een blok geven werkt namelijk niet altijd.