12 mei 2025, 04:15:37

Ei of ziek?

Gestart door Bekos, 16 april 2008, 22:02:10

« vorige - volgende »

Bekos

Hoi,

mijn valkparkiet heeft een nogal dikke onderbuik. Ook blijven er wel eens wat (gedroogde) uitwerpselen plakken. Toch maakt zij regelmatig stoelgang en zit ze op 1 poot. Ze is iets rustiger als normaal en ze wilde geen badje nemen.
Zij heeft al een tijdje geen ei meer gelegd. En ik vraag me nu af of ik ongerust moet zijn of dat ze gewoon een ei moet leggen.

Tara

Hoi Bekos,

ze heeft al een tijd geen ei meer gelegd zeg je,
maar de vorige keren dat ze eitjes legde, haar gedrag voordat het eerste eitje kwam, was dit hetzelfde als nu?

De kans is natuurlijk groot dat er een eitje zit aan te komen, maar als je je twijfels hebt, aarzel dan zeker niet een dierenarts raad te plegen.

Groetjes, Tara

♪ Marlies

Hoi,

Als je voorzichtig aan de verdikking voelt, is deze dan zacht ?

Het zou dan nl ook om een eileider ontsteking kunnen gaan. Dan is het net of er een eitje zit.
Dit is met medicijnen te genezen, maar de kans dat ze ooit nog eitjes legt is dan nihil.

Groetjes Marlies ;)

Bekos

17 april 2008, 20:21:40 #3 Last Edit: 17 april 2008, 21:04:45 by Bekos
Hoi,

@Tara:
ik weet niet heel goed of het gedrag echt overeenkomt gezien we de vorige keer nog niet wisten dat ze een ei zou leggen.

Ik ga wel een dierenarts raadplegen voor de zekerheid in verband met de eileiderontsteking.

Het valkje is wel weer actiever dan gisteren.

Hier is een foto. De foto is wat bewogen maar misschien zien jullie het.