7 mei 2024, 09:38:54

Een paar vraagjes

Gestart door _san_, 15 april 2008, 12:43:04

« vorige - volgende »

_san_

Hallo

Ik heb 2 valkjes en als het goed is zijn het mannejte en popje.
Het popje is meer dan 2 jaar en mannetje 7 maandjes.

Als het mannetje ouder dan 1 jaar is wil ik misschien met deze 2 gaan kweken, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ze echt dikke maatjes zijn. Ze kunnen zeker wel met elkaar overweg, (soms als het popje kippetje zit gaat hat mannetje gewoon op haar zitten, ze eten samen en slapen samen maar nog niet echt dat kroelen enzo.)  maar zijn nog niet echt een koppeltje laat maar zeggen. Ze zitten nu vanaf november bijmekaar in de kooi. Zouden ze nog een koppeltje kunnen gaan vormen als het mannetje misschien wat ouder is? En ik op een gegeven moment een broedblok ophang??
Zo niet dan maar niet hoor ;) Ik heb ze gewoon voor de gezelligheid en omdat ik het hele leuke dieren vind.

En popjes die worden broeds, maar worden mannetjes dat eigenlijk ook?? Of kan je dat niet zo aan ze merken?

Groetjes Sandra

trienke

hoi

Ik denk dat ze elkaar wel zien zitten hoor, anders paren ze ook niet met elkaar.
Ik denk dat het helemaal goed komt als eenmaal de broedblok er in hangt.

Een mannetje vertoont meer matcho gedrag, vleugels een stukje van het lichaam, fluiten en tikken.

Groetjes Trienke

_san_

Hallo Trienke,

Ja dat doet die ook allemaal ;)

Veel fluiten, veel heen en weer lopen en veel tikken met de snavel en doet deuntjes na en zegt al een beetje een naam ;)

dus denk wel dat het er eentje is.

Bedankt voor je reactie!!!

Groetjes sandra

trienke

Zo te lezen ziet hij haar wel zitten hoor ;)

Groetjes Trienke

kimmie

Hoi Sandra,

Ik heb hier ook een koppeltje dat soms leuk samen zit, en soms zitten ze op elkaar te katten...
Ze kroelen ook niet samen...
Soms kroelt het mannetje het popje maar dat is maar eventjes...

Toch hebben ze pas een nestje groot gebracht met 5 kleintjes, en dat is helemaal goed gegaan...

Dus ik denk dat het met jou koppeltje ook wel goed gaat...

En zo als Trienke al zegt, als ze elkaar niet mogen zouden ze ook niet paren...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady


_san_

Hallo Kim,

Nou ja het is niet echt paren wat ze doen...  ;)

Hij gaat er alleen maar op zitten en dan ook zo leuk ff op zijn dooie gemakkie. ( miss omdat ie nog niet volwassen is  ??? )

maar zal vast wel goedkomen dan als ik jouw koppeltje zo hoor lijkt die aardig op de mijne.

Maar even afwachten en over een paar maandjes kijken hoe het gaat.

Groetjes Sandra