Bailey, Noa, Zoë, Balou en Elmo *Leuk nieuws*

Gestart door Roxy, 13 april 2008, 13:04:04

« vorige - volgende »

Kimm

hoi,
och meis, wat moeilijk zeg  :-\
ik kan jou hier helaas geen raad ingeven, ik zou zelf denk ik ook niet weten wat nu te moeten doen.
sterkte en ik hoop dat je nog wat goede adviezen zal krijgen, zodat je zoe niet hoeft weg te doen.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Moeilijk moeilijk, dit is een keuze die je zelf moet maken.  :-\

Zelf heb ik ook enkele mindere tamme valkjes maar deze hebben in het geheel toch stuk voor stuk een plekje gevonden.  :)

Ik denk dat je moet kijken wat je zelf wilt  .... persoonlijk zou ik nooit een valkje weg kunnen doen, alles wat hier is, blijft hier en gaat nooit meer weg.  :D

Maar zo voel ik het en ieder voelt anders.  ;)

Op dit moment heb ik een wild koppel samen met een tam koppel in een kweekkooi zitten tijdens de vakantie en dit gaat prima hoor. En ze zijn echt wild hoor, ik moet ze pakken met een leren handschoen anders hou ik geen vel op mijn vinger. Los vliegen is geen probleem, ze vinden meestal wel zelf de weg terug naar de kooi of anders begeleid ik ze op een stok.  ;)

Sterkte met het nemen van een voor jou juiste beslissing.

Fijn weekend.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

mijn asha is ook niet super tam hoor. ze blijft amper zitten op mijn vinger.
wel vind zij haar weg hier samen met pebbles.

*Manon*

Hoi hoi,

Oei, dat valt niet mee zo'n besluit.... ik kan je de hand geven trouwens.... Mijn Bibi is ook zo.. als ik met mijn vinger naar haar wijs dan begint ze al te schreeuwen... als ik haar in de kooi wil doen, vliegt ze steeds weg, maar uiteindelijk stapt ze toch maar op... maar.... ik heb niks aan haar.
Toch heeft ze het wel naar haar zin in de voliere en probeert ook wel dichterbij te komen... ze trekt veel met billie op en billie is superdesupertam
dus nu komt ze ook wel wat meer bij me in de buurt maar wel afstandelijk.
Ik heb ook gedacht of Bibi niet beter af is in de buitenvoliere bijvoorbeeld, maar, voor mijn gevoel zit ze hier op de plek, dus nu blijft ze hier.

Ik denk dat jij hierin gewoon je gevoel moet volgen... dat wil ik eigenlijk met het stukje hierboven zeggen...

Groetjes Manon

Roxy

Hoi Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.
Het blijft lastig. Aan de ene kant denk ik hetzelfde als jou Caroline, wat erin komt gaat er niet meer uit. Het feit dat ze niet tam is maakt me niet, maar het vervelende is dat ze met haar gedrag mijn andere valkjes minder tam maakt. Ik durf nu Elmo ook nog niet in de grote kooi erbij te doen omdat ik bang ben dat hij dan ook angstig wordt.
En als ze nou nog echt een koppeltje zou vormen met Balou of goed overweg kon met de andere valkjes dan zou ik er niet eens over nadenken.

Groetjes Roxy

Roxy

Hallo allemaal,

Zo daar ben ik eindelijk weer een keer. Ik heb het erg druk met het klussen in ons huisje en heb nu eindelijk weer een keer tijd.

Ik wil jullie advies vragen over het volgende:
Ik twijfel voor wie ik een popje zal gaan zoeken. Voor Balou die getekend is een getekend popje zoeken, zodat ik mooie getekende jongen kan kweken. Of voor Elmo, wildkleur, een bont popje zoeken.
Wat zouden jullie doen?

Groetjes Roxy

*Esther*

Citaat van: Roxy op 21 augustus 2009, 11:20:10
Pfff, ik weet niet zo goed hoe ik het neer moet zetten maar ik zit echt met mijn handen in mijn haar. Ik had al eerder geschreven dat ik niet weet wat ik met Zoe aanmoet. ze is zo angstig dat als ik met mijn handen in de kooi kom ze paniekerig door de kooi  gaat vliegen. Hierdoor raken de andere ook gestrest en terughoudend naar mij toe :-\. Ook klikt het met de andere valkjes niet zo goed. Ik zit er nu aan te denken om haar dan maar weg te doen. Vind het echt heel moeilijk wat is wijsheid.

Groetjes Roxy

Zou je met haar weer de toilet training kunnen doen?
En met trosgierst of lekkere pitjes of iets anders lekkers  belonen?
Ik geloof vast dat ze daardoor weer rustiger en minder angstig zou kunnen worden. In iedergeval dat ze geen paniek veroorzaakt.
En/Of kortwieken??
Haar karaktertje zal pittig blijven denk ik.
Succes

gr Esther

Roxy

Hoi Esther,

Daar zat ik ook al aan te denken om weer toilettraining met haar te doen. Alleen hier gaat dat niet omdat als ik op de wc ga ziten ze gaat roepen naar de andere valkjes en er zitten maar twee deuren tussen dus die gaan terugroepen. In het nieuwe huis kan ik met Zoe beneden naar de wc en de valkjes staan dan boven dus dan gaat het hoop ik beter. Evetueel kan ik haar ook nog kortwieken. En ik hoop dat als ik een voliere heb dat het dan ook beter gaat.

Groetjes Roxy

Kimm

hoi roxanne,

ik kom ff kijken hoe het hier gaat.
nog niet alles naar wens he?
komt vast wel goed hoor ;)

liefs kim

Roxy

Hoi Kim,

Het gaat wel al beter hoor. Ik heb ontdekt dat als ik voor de kooi ga staan, Zoe nieuwsgierig wordt en naar me toe komt, dus dat is al een goed teken.

Nu alleen nog de twijfel voor wie ik een popje zal zoeken :).

Kimm

fijn dat het wat beter gaat! dat geeft je weer moed ;)
had jij mij trouwens toegevoegd op msn?

liefs kim

Roxy

Hoi Kim,

Dat geeft inderdaad weer wat moed.
Ik heb jou niet toegevoegd op msn daar zit ik bijna nooit op.

Kimm

ok dan weet ik dat. ene roxanne had mij toegevoegd en ik weet niet wie dat is  ;D

Roxy

Hoi hoi,

Ik had al eerder geschreven dat Elmo kippetje zat in z'n voerbakje. Nu zit hij steeds kippetje voor Balou en ze kroelen samen ??? Zou Elmo stiekem een popje zijn of is ie homo?

Groetjes Roxy

Kimm