Bailey, Noa, Zoë, Balou en Elmo *Leuk nieuws*

Gestart door Roxy, 13 april 2008, 13:04:04

« vorige - volgende »

kimmie

Hoi Roxanne,

Wat ziet ze er mooi uit...!!
Of moet ik eigenlijk hij zeggen :P

Heerlijke foto's, ben blij dat het goed gaat allemaal...!!

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Roxy

Hoi Kim,

Ik denk idd dat het een hij is :). Hij fluit nog steeds het bouwvakkersfluitje. Ik probeer hem ook andere dingen te leren, maar dat vind ie nog erg moelijk :).
Ik vind het wel jammer dat ze nog steeds geen vriendjes zijn. Ze doen af en toe lelijk naar elkaar, maar ze doen elkaar geen pijn gelukkig. Is er een manier om je valkjes vriendjes te laten worden?

Groetjes Roxanne

kimmie

Hoi Roxanne,

Er zijn ook popjes die kunnen fluiten...
Lady kan bijvoorbeeld veel fluitjes van Karel na doen...

Hoe laat je je valkjes vrienden worden..?
Doen ze helemaal niks samen...?
Zitten ze wel naast elkaar, of echt apart...?

Groetjes
Groetjes Kim, Karel en Lady

Dierenfreackske

Hoi hoi .. .. ;D ;D...Hoe is het daar met de valkjes ?
Er zijn denk ik veel manieren , maarja , wat heb je al geprobeerd ? Zitten ze in een kooi samen ? Wat hangt er in de kooi ? Grtjs Ann

Roxy

Hoi Kim en Ann,

De valkjes zitten samen in een kooi, er hangen drie speeltjes in. Ik had ze er ook een tijdje uit gehaald omdat Bailey er vaak mee zit te 'kroelen', maar dat hielp ook niet. Ze zitten niet bij elkaar in de buurt, en als ze te dicht bij elkaar in de buurt komen pikken ze naar elkaar. Buiten de kooi vliegt Bailey weg als Noa te dicht in de buurt komt. Noa probeert wel contact te leggen met Bailey maar ik ben bang dat Bailey te veel een mensenvalk is. Noa zet het ook op een gillen als ze Bailey niet ziet, en Bailey zet het op een gillen als ie mij niet ziet. Op dit moment zit Bailey met een speeltje te kroelen en Noa fluit erop los, ik denk voor aandacht. Ik weet niet meer wat ik er mee aan moet :(.

Wat betreft het geslacht denk ik erover om een dna test te doen, maar dan moet ik eerst wat moed verzamelen om de veren te trekken :).

Groetjes Roxanne

Dierenfreackske

Hoi , wat sneu dat je valkje niet zo goed opschiet met Bailey , maar het klikt misschien gewoon niet , maar ze vechten ook niet echt he ! Het kan ook zijn dat het 2 mannen zijn he ! Grtjs Ann

Anke

Hoi,
Ik kom even bij je op visite :)
Je hebt mooie valkjes hoor.
Leuk dat Kim ( en wij natuurlijk) nu Noa en Baily kunnen volgen :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Roxy

Hoi Ann,

Ze vechten inderdaad niet gelukkig. Het zou kunnen dat het twee mannen zijn ja, misschien dat het daarom niet klikt. Ik zal het weten als ik een dna test heb laten doen.

Hoi Anke,

Leuk dat je even langs komt. Ik vind ze zelf ook heel mooi ;D.

Even nog een vraag. Als ik de veren ga trekken voor de test hoe doe ik dat dan het best?

Groetjes Roxanne

Roxy

Hoi hoi

even een update.
Noa is nog steeds druk aan het oefenen, ik probeer haar/hem het deuntje van 'aanvallen' te leren, het lukt bijna. Ik lach me af en toe rot.
Net zat Noa aan Baileys veren te trekken, daar schrok ik wel een beetje van. Maar toen ging ik bailey kroelen, door de tralies heen, en toen kwam Noa erbij en die nam het van me over ;D. Dus misschien gaat het toch nog goed komen. Alleen Bailey wil het nog niet terug doen bij Noa :). Ik hoop er snel een foto van te kunnen maken dan kunnen jullie het ook zien.
Toen ik net een foto wilde maken stopte ze natuurlijk weer.

Groetjes Roxanne

*Esther*

Hoi,

Ik vind Noa ook een erg mooie naam.
Ik vraag er maar een patent op aan denk ik.... mijn dochter heet Noa! ;)

gr Esther

*Esther*

Bontje 9 is voor Roxanne!

De oudste van de drie popjes.

Bontje 9

Groetjes Esther

Roxy

8 september 2008, 16:20:59 #41 Last Edit: 12 september 2008, 18:10:23 by Roxy
Hallo allemaal,

Het is lang geleden dat ik geschreven heb, ik had een periode even een dipje om het zo maar te zeggen. Ik was van baan veranderd, maar mijn nieuwe baan beviel niet zo goed. Toen moest ik dus weer op zoek naar een nieuwe baan. En dat gaf een beetje spanningen waardoor ik even geen zin had om te schrijven.
Maar nu heb ik een baan gevonden en ga ik ook weer naar school (bbl), dus het is allemaal weer goed gekomen.

Zoals jullie hierboven kunnen zien krijg ik er een nieuw valkje bij :). Daarover straks meer, nu zal ik jullie eerst even bijpraten over Bailey en Noa.
Met Bailey ging het even niet zo goed, we waren een weekje op vakantie geweest en toen we terug kwamen deed ik de kooi open om ze even lekker te laten vliegen. Bailey kwam eruit en m'n vriend zegt:'heb je al gezien dat ie geen vleugels meer heeft'. Dus ik kijken en idd z'n grote vleugelpennen waren weg. In de kooi zat allemaal bloed, en er zaten  spetters op de muur en grond. Wat er gebeurd is weet ik niet maar het leek wel een slagveld. Bailey zat helemaal te trillen en het leek wel of z'n wangvlekken bleek waren. Dus ik gelijk druivensuiker gehaald en na een dag ging het alweer beter. Nu heeft ie bijna al z'n veren weer terug en kan ie weer vliegen.
Met Noa gaat het ook heel goed. Hij komt steeds vaker bij me zitten om lekker in m'n haar te rotzooien. m'n ketting te slopen en m'n oorbellen uit m'n oren trekken ;D. En hij kan prachtig fluiten. Dat doet hij dan ook voor Bailey maar die interesseert het niks. Hij heeft gister bewezen dat hij een echte man is, hij zat nl te rijen op een stok. Best grappig ;D.
Bailey zit af en toe kippetje (denk ik) maar dan voor een speeltje ;D. Rare beesten die valkparkieten.
En er komt dus nog een valkje bij. Een vriendinnetje voor Noa, omdat ik het zo sneu vind dat hij zo z'n best doet en geen reactie krijgt. Kan hij lekker gaan kroelen :).
Ik moest wel eerst toestemming vragen aan m'n vriend, maar die vond het, na een dag nadenken, gelukkig goed.
Nu moet ik alleen nog even een naam gaan verzinnen, dat is altijd het moeilijkst.
Nou dit was het wel weer even.

Groetjes Roxanne

Roxy

Hallo,

De naam van m'n nieuwe valkje wordt Zoe (spreek uit als zowie). Ik heb er echt zin in. Ik hoef gelukkig niet zo lang meer te wachten.

Groetjes Roxanne

Roxy

Hoi hoi,

Zondag ga ik mijn nieuwe valkje ophalen. Morgen even haar kooitje in orde maken en dan ben ik er klaar voor.
Het valkjesvirus is bij mij toegeslagen, helaas heb ik m'n vriend er nog niet mee kunnen besmetten ;D.

Groetjes Roxanne

Dierenfreackske

Hoi Roxanne , leuk dat je zondag je valkje mag ophalen , heel veel geluk met je valkjes hoor ! Maak het gezellie he daar ! Ann