8 mei 2025, 06:14:21

pipi?

Gestart door alexander, 10 april 2008, 22:00:50

« vorige - volgende »

alexander

hoi! ik weet niet of het iets is ? maar kunnen valkparkieten ook pipi doen ?
want ik keek daarnet even naar hem, en hij zat op zijn stok.. en liet echt gewoon een hoopje water vallen .. niks van kaka er bij.. ik heb dit nog nooit gezien .. wat nu ? :s

groten alex!

alexander

iemand die dit weet? ik heb ondertussen al 3 plasjes gevonden! ik maak me zorgen ..

ik ga morgen naar huis en normaal blijft hij hier.. mar als hij naar een DA moet moet ik hem meenemen, dus gelieve iets te laten weten aub!

hij heeft vandaag wel kaas gegeten, maar daa ligt dat toc niet aan ? :s

groeten

Hermien

Misschien heeft-ie erg veel gedronken? of sla gegeten. Heeft-ie gevlogen? De mijne poepen ook niet altijd kaka hoor! Ze flatsen er af en toe lekker op los.

alexander

drinken deed hij vrij normaal vandaag dacht ik, k let er ook niet altijd op .. tis gewoon dat ik dit nog niet gezien had ervoor.. en nu plots 3 ..

hij zit wel in de rui, dus is mss wat veermoeid.. en hij heeft juist een nieuw wandeltouw waar hij op kan .. mss wat veel nieuws in een keer?

alvast bedankt voor de reactie!

groeten

Romy

Hoi Alexander

Als je valkje net gevlogen heeft, of stress heeft, kan hij inderdaad waterig poepen. Maar dit mag niet te lang blijven duren, want dan is er meer aan de hand. Ze kunnen dan ook uitdrogen.
Het is nu van belang om je valkje erg goed in de gaten te houden. Eventueel kan je een papier onderaan de kooi leggen zodat je de poepjes goed in de gaten kan houden. Als ze vandaag nog te dikwijls waterachtig zijn, zou ik naar een DA gaan.

Groetjes
Romy

Valerie

Goeiemorgen Alexander,

Als je het niet vertouwd kan je ook een beetje van z'n ontlasting naar de DA opsturen voor onderzoek. Dan kunnen ze zien of er wat is. Was het echt water? Geen groene sliertjes erin?
Normaal is het zo dat een valkje een groen bolletje legt met wit puntje. Het groene is de ontlasting en het witte de urine.;)

Sanna

Hoi Alexander,

Je kunt ook een stukje aluminium-folie onderin de kooi leggen. Dan kun je precies zien wat hij aan poepjes heeft laten vallen én kun je het meteen goed verzamelen om eventueel aan een vogelarts te laten zien. Normaal gesproken moet de ontlasting na een paar poepjes weer normaal zijn. Blijft het dun, dan kan er van alles aan de hand zijn en is het verstandig om zijn ontlasting door een vogelarts te laten onderzoeken.

Groetjes, Sanna

Romy

Hoi

Ik wil even inpikken op wat Sanna gezegd heeft.
Als je poepjes wil verzamelen is aluminiumfolie heel goed, maar dan moet je er wel bij blijven om te zien dat hij er niet aan knabbelt. Want ik denk dat het giftig is (of in ieder geval schadelijk kan zijn).

Groetjes
Romy